Strona 1 z 1

poradzcie przy zakupie nowej 5

: 21 listopada 2008, 14:34
autor: jjmag
Witam wszystkich forumowiczów i jako świerzak starzem proszę was o poradę jaki najlepszy motorek do piątki lub z jakiej reni najlepiej przełożyć żeby to ładnie pracowało i miało trochę pary pod nogą

: 21 listopada 2008, 15:00
autor: wsmpw
1.7 mpi

: 21 listopada 2008, 15:28
autor: rocker
1.4 gtt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 21 listopada 2008, 15:54
autor: renata
3.0 V6 bi turbo z safrany :mrgreen:

: 21 listopada 2008, 16:02
autor: corey16
2,0 z laguny

: 21 listopada 2008, 17:07
autor: Qucor
Ta a najlepiej parowy... :-P

Ja tam polecam silniczki na gaźniku :mrgreen: czyli albo 1.4 albo 1.7 ;-)
Ja mam u siebie mam 1.7 i jak dla mnie mocy jest odpowiednio 8-) a spalanie nie zabija kieszeni :-P

Ja na bank nie pchałbym się w monowtrysk w 1.4 !! Poczytaj troszkę forum to sam zobaczysz bo każdy będzie chwalił inny silnik.

: 21 listopada 2008, 18:38
autor: wsmpw
Qucor pisze:Ja na bank nie pchałbym się w monowtrysk w 1.4 !!
a tam, nie ma tragedii u mnie jest ok ;-)

: 22 listopada 2008, 08:18
autor: jjmag
Dzieki za tak wiele porad tylko tak ten 3.0 dosyć fajny motorek miałem taki w lagunie tylko na chwile obecną na moją kieszen nieosiągalny chyba że nowy właściciel ją skasuje to wtedy odkupie za grosze. A tak wogule to powiedzcie mi czy 1,7 i 1,8 z 19 łatwo jest przerobić na gaźnik bo pozostał mi cały motorek 1,4 alternator ,zawieszenie i to co ocalało po przedachowaniu przez moją żonę. Na moim terenie mam wiele możliwości kupic 1,7 czy 1,8 ale z dziewietnastek a 5 to może ze cztery się znajdzie ale wszystko z 1 lub 1,1 a i tak wogule nie chcą sprzedać. W przyszłym tygodniu wybieram się do niemiec po piątkę i przed zarejestrowaniem chciałbym zrobić przeżutkę silnika. Z GÓRY DZIĘKI ZA PORADY I PODPOWIEDZI.

: 22 listopada 2008, 13:20
autor: lodoo
po pierwsze to mamy dzial do pytan o wsadzanie innych silnikow do R5 i jest nawet taki temat - jaki silnik najlepszy...
poczytaj ten dzial (SWAP) i potem pytaj dalej...
przenosze ten temat rowniez do dzialu SWAP...
nastepnym razem najpierw staraj sie przejrzec forum jak najdokladniej w poszukiwaniu poprzednich takich samych pytan zanim zadasz je ponownie... jako ze jestes "swiezakiem" narazie tylko upomnienie slowne ;-)

3.0 nie wlezie do R5 bez uzycia sporej inwencji tworczej i wyciecia polowy przodu :-P

z silnikow to polecam cos na wtrysku - gazniki sa fuuuu :-P chociaz w przypadku 1,7 osiagi sa identyczne, a nie ma zadnych czyjnikow komputerow itd... niektorzy preferuja takie rozwiazania - ja nie ;-)

najtaniej i chyba najrozsadniej byloby 1,7 z R19, ktory kupisz w cenie kompletu nowych opon do R5 ;-), pasuje bez problemow i byl fabrycznie montowany w R5 GTE.... podobnie 1,8 8V

jak masz troche wiecej sianka i umiejetnosci to mozesz pokusic sie o 2.0 z lagunki, dochodzi troche wiecej klopocikow - o tym cyztaj w innych tematach...

zalety silnikow z R19 sa takie, ze nie masz immobilisera i caly osprzet pasuje do R5, wlagunie juz trzeba przekladac do silnika czesc osprzetu z 1,7 bo lagunowy sie nie miesci...

najmocniejsze wolnossaki jakie wchodza do r5 to 1,8 16V i 2,0 16V ale tu juz trzeba ostro porzezbic...

pozostaje jeszcze silnik z R5 GTT - 1,4 turbo na gzniku - klopotliwy, drogi w odbudowie i eksplatacji i kaprysny, ale niektorzy zabiliby za niego ;-)

i koniecznie pamietaj o przystosowaniu auta pod silnik ==> zawieszenie, hamulce, skrzynia biegow...

wszystkie potrzebne informacje masz w technicznym, a duzo cennych rad jest tez w dziale NASZE AUTA ;-) trzeba tylko troszke checi i wlasnego zaangazowania zeby poszperac...

zamykam temat