po pierwsze to mamy dzial do pytan o wsadzanie innych silnikow do R5 i jest nawet taki temat - jaki silnik najlepszy...
poczytaj ten dzial (SWAP) i potem pytaj dalej...
przenosze ten temat rowniez do dzialu SWAP...
nastepnym razem najpierw staraj sie przejrzec forum jak najdokladniej w poszukiwaniu poprzednich takich samych pytan zanim zadasz je ponownie... jako ze jestes "swiezakiem" narazie tylko upomnienie slowne
3.0 nie wlezie do R5 bez uzycia sporej inwencji tworczej i wyciecia polowy przodu
z silnikow to polecam cos na wtrysku - gazniki sa fuuuu

chociaz w przypadku 1,7 osiagi sa identyczne, a nie ma zadnych czyjnikow komputerow itd... niektorzy preferuja takie rozwiazania - ja nie
najtaniej i chyba najrozsadniej byloby 1,7 z R19, ktory kupisz w cenie kompletu nowych opon do R5

, pasuje bez problemow i byl fabrycznie montowany w R5 GTE.... podobnie 1,8 8V
jak masz troche wiecej sianka i umiejetnosci to mozesz pokusic sie o 2.0 z lagunki, dochodzi troche wiecej klopocikow - o tym cyztaj w innych tematach...
zalety silnikow z R19 sa takie, ze nie masz immobilisera i caly osprzet pasuje do R5, wlagunie juz trzeba przekladac do silnika czesc osprzetu z 1,7 bo lagunowy sie nie miesci...
najmocniejsze wolnossaki jakie wchodza do r5 to 1,8 16V i 2,0 16V ale tu juz trzeba ostro porzezbic...
pozostaje jeszcze silnik z R5 GTT - 1,4 turbo na gzniku - klopotliwy, drogi w odbudowie i eksplatacji i kaprysny, ale niektorzy zabiliby za niego
i koniecznie pamietaj o przystosowaniu auta pod silnik ==> zawieszenie, hamulce, skrzynia biegow...
wszystkie potrzebne informacje masz w technicznym, a duzo cennych rad jest tez w dziale NASZE AUTA

trzeba tylko troszke checi i wlasnego zaangazowania zeby poszperac...
zamykam temat