Strona 1 z 2
1.8 16v vs. 2.0 8v czyli co kto woli
: 15 października 2008, 22:15
autor: konradmk
oto wykres jednego z kolegów z klubu HH.org - F7P po lekkich modach (wydech cat-back Magnexa, dedykowany filtr K&N i silnik po remoncie)
widać wzrost mocy i momentu wględem serii ale głównie chodzi mi o przebieg
ok dla przykładu ten sam silnik przed remontem, czyli to na czym większość z nas jeździ (konie uciekły ze stajni itp) ale też zwracam uwagę na przebieg
dysponuje ktoś wykresem francuskiego 2.0 8v?
: 15 października 2008, 22:58
autor: cyp
wlasnie rowniez zaczalem sie interesowac tym tematem i czekam jak sie rozwinie... ja spojrzalem od strony ekonomi:
rozrzad 1.8 16v ok 720zl
rozrzad 2.0 8v ok 390zl
jak dla mnie to jest roznica

: 15 października 2008, 23:14
autor: Dłoogi
w tym układzie to pewnie kiedyś będę dysponował takim wykresem
poczytałem sobie te wasze wywody i w sumie wybiórczo każdemu rację mógłbym przyznać
...fajnie byłoby mieć 1,8 16v bo to dobrze brzmi tak rajdowo
...ale Lodoo ...punkt po punkcie zgadzam się! po tym co w między czasie zasłyszałem i po dzisiejszej autopsji waga, p&p, mocowania, rozmiar, wygląd przy ew. kontroli (chociaż pały już nie lukają pod maskę... a ja i tak mam papier na 1,1

) albo BK jak w moim przypadku
w skrócie za dużo kombinejszyn w stosunku do 2,0 (jeśli mowa o swapie)
ale przyjemność z jazdy zakładam większa w 1,8
co do dynamiki, momentu ...nie wiem (nie znam tych silników ani ich parametrów) zakładam że jednak 1,8 16v ...bo i po to ma dwa wałki
ps. chory pomysł w trzy dni nie mając sprzętu i dobrego dostępu do części zamiennych swapować silnik! części telefonicznie zamówiłem... odbiór na jutro (przykład poduszka tylna pod silnik najtańsza na hurtowni KAGER - 240ZŁ; piasta na shrocie 60zł ...pojeby)
a... i jutro mi kurier przywiezie wysięgnik (jedyne 540 + przesyłka)
jakiś komentarz odnośnie cen samych silników

: 15 października 2008, 23:31
autor: -=wasq=-
cena rozrzadu w 1,8 16v nie jest az tak kosmiczna
do upalania trzeba 16v przerobic bo ma spieprzona przegrode w misce i potrafi w zakretach ostatni tlok nie miec oleju

: 16 października 2008, 09:12
autor: konradmk
-=wasq=- pisze:cena rozrzadu w 1,8 16v nie jest az tak kosmiczna
Dokładnie, ja kupowałem zestaw pasek (gates), rolka i napinacz (skf) za 500 pln
: 16 października 2008, 21:57
autor: lodoo
co do wykresow... 2.0 ma 170 niutow w serii 1000 obrotow wczesniej niz ten 16v po modach

nie jestem przeciw 16v w ogole, ale w przypadku wyboru silnika do R5 2.0 8v to wg mnie zdecydowanie lepszy wybor

a stalem przed takim wyborem jakis czas temu

: 17 października 2008, 08:06
autor: konradmk
nie wiem o ile 2.0 8v jest lżejszy od 1.8 16v ale jeśli jest to znaczna różnica to chyba przez samo to faktycznie lepiej montować ten pierwszy. Ale lepiej nie pojedzie, nie ma prawa

: 17 października 2008, 09:50
autor: żuwik
Pojedzie lepiej, w niskich obrotach. Czyli tych używanych na codzień. W przypadku R5 różnica w wysokich obrotach będzie niewielka, i tak będzie popier...
A i 8V będzie z tego powodu mniej paliła

: 17 października 2008, 11:49
autor: konradmk
nie rozumiem tego prehistorycznego przeświadczenia że 8v jedzie "od dołu" a 16v "od góry". Ciekawe czemu już nie produkuje się silników 8-zaworowych skoro są takie zajebiste

: 17 października 2008, 12:23
autor: el_palindo
bo szuka sie koni z jak najmniejszej pojemności...
100x wolałbym 8v
: 17 października 2008, 12:48
autor: konradmk
nie no, ja też wolałbym 8-litrowe V12 i wcale by nie musiało mieć więcej niż 500KM z tej pojemności. twój argument to tylko jedna strona medalu. 16 zaworów daje więcej niż możliwość uzyskania 100 koni z litra, są tak samo ekonomiczne jak 8v tylko dają więcej za mniej

: 17 października 2008, 15:24
autor: lodoo
wszystko zalezy od danego silnika w danym aucie...
np hondowskie szlifierki na 2 walkach i falteku sa niezastapione (B16A, B18A) i nikt mi nie wmowi ze to zle silniki...
: 17 października 2008, 16:09
autor: żuwik
konradmk pisze:nie rozumiem tego prehistorycznego przeświadczenia że 8v jedzie "od dołu" a 16v "od góry". Ciekawe czemu już nie produkuje się silników 8-zaworowych skoro są takie zajebiste

To nie twierdzenie prehistoryczne, a inżynierskie. Nie wiem czy wiesz, ale obecnie samochody konstruuja marketingowcy.
4 zawory na cylinder mają duży sens przy zmiennych fazach rozrządu.
: 17 października 2008, 17:38
autor: konradmk
zgodzę się że 16v w 1.2 to pomyłka. a jeśli chodzi o marketing to przecież to jak najbardziej pożądane żeby produkować silniki które się podobają, mają jakiś bajer i dają frajdę z użytkowania, bo kogo obchodzi że mogą mieć połowę mniejszą moc przez co blok wytrzyma 1,5 mln kilometrów i zamiast 1500pln komplet rozrządu będzie koszotwał 500pln? Nikt nie kupuje auta dożywotnio

: 17 października 2008, 17:40
autor: żuwik
Sam sobie odpowiedziałeś. teraz wybierz co wolisz
