Strona 1 z 1

Masy

: 17 sierpnia 2008, 21:54
autor: Dziku
Z racji czynników różnych, zdajesie że powróci r5 w me posiadanie. Ścierka najprawdopodobniej ewoluuje do stadium luxuowego 4x4~200KM ale maży mi sie drugi samochodzik, właśnie r5, z tym że mam 2 koncepcje:
- zapier**dełko zakrętowe czyli f7p, klatka zawias, żrby jak najszybciej z dużą frajdą..
- oszczędne, wygodne i inne, aczkolwiek dynamiczne 1.9TD...

I tu pojawwia sie pytanie:
Ile ważą konkretne silniki,najchętniej z osprzętem, czyli:
- 1.4 ohv
- 1.7mpi/gaźnik
- 1.8 16v
- 2.0 8v(laguna bodajże)
- 1.6/1.9d
- 1.9 TD

z góry dzieki za odpowiedź. z wierzchu patrząc to 1.7, 2.0 i diesle wyglądają podobnie, ale jak jest z masą?
Pozdr

: 17 sierpnia 2008, 23:14
autor: Kniksc
moim zdaniem sam silnik od 1,6 po 2.0 waży praktycznie tyle samo +- waga osprzętu
1,4 zapewne mniej ale bij zabij nie mam pojęcia o ile, może ktoś ma jakies konkretniejsze dane, czekamy ;]

: 18 sierpnia 2008, 15:05
autor: lodoo
1,7 i 2,0 8v wazy tyle samo... identyczny silnik... roznica moze byc niewielka w osprzecie jedynie... podpialbym tez do tego 1,6D i 1,9D...
16V jest jzu wyczuwalnie ciezsze i do tego malo miejsca pod maska
TD tez bedize troche ciezsze niz zwykle 1,9 ze wzgledu na turbo i osprzet... ale mysle ze bedize podobnie do 16V

: 18 sierpnia 2008, 16:18
autor: pavko
1.9D z osprzętem (pompa wtryskowa, kolektory, alternator, sprzęgło) na palecie ważył 150 kg

: 18 sierpnia 2008, 20:53
autor: konradmk
imho 1.8 16v jest tak ciężkie że żeby był sens montowania tego w R5 trzeba przesunąć jakoś trochę ciężaru na tył. niestety jest to chyba niewykonalne, można co prawda wziąć ze 4 płyty chodnikowe zamiast tylnej kanapy ale wtedy ucierpi przyspieszenie :D ja bym jednak polecał 1.4 turbo, mocniejsze po modach i lepiej wyważone przez co w zakręcie dupa nie wyprzedzi przedniej osi bez ostrzeżenia

: 19 sierpnia 2008, 05:31
autor: Dziku
Wiesz, trochę przesunąć zawsze można, aku do bagażnika, laminatowa maska itp. Zawsze coś to da. Jakoś mi sie nie che wierzyć żęby był jakiś przesadnie cieższy od 1.7, co tam waży wiecej? kawałek głowicy i wałek? bez wspomagania, tez sobie poradzę, duży jestem. A nie ukrywam, że 1.8 to 2.5-3kpln na r19 Z zego trochę wróci, będą cheble itp+rozrząd i płyny, a gtt żeby jeździło podobnie?

: 19 sierpnia 2008, 16:40
autor: lodoo
gtt jezdzi podobnie w serii :-P jak nie lepiej...
silnik 16V jest DUZO ciezszy... awaryjny i generalnie nie polecany... juz lepiej 2.0 8V - osiagi podobne (patrz na moment) a masa duzo mniejsza, silnik trwalszy i bez wady fabrycznej w postaci zacierajacych sie panewek co jakis czas :-D