Strona 1 z 2

brak wolnych obrotów w C1E

: 10 sierpnia 2008, 21:18
autor: PawelG
witam wszystkich.
problem z silnikiem wygląda następująco. na wolnych obrotach dławi się i gaśnie. co dziwne, na wyższych już jest ok, na potwierdzenie mogę napisać, że z tą przypadłością pojechałem nad morze i wróciłem bez większych problemów, na trasie auto spisywało się bez zarzutów.
ale czasami trzeba było się zatrzymać na światłach i wtedy auto gasło. co prawda jeżdżąc teraz po mieście ratuję się ssaniem, ale auto pali jakbym miał V8 pod maską... zauważyłem także, że dławienie nasila się podczas hamowania, tzn gdy auto przechyla się do przodu, stoi na górce przodem w dół itp. w sytuacji odwrotnej( auto stoi 'pod górkę') silnik pracuje o wiele lepiej.
rozebrałem gaźnik, wyczyściłem wszystko co się dało(niestety nie wymieniłem niczego, bo nie mogę znaleźć zestawu naprawczego do Solexa 32 BIS), ale czyszczenie nie pomogło. regulacja składu mieszanki też nie.
no i nie wiem co z tym zrobić, ani nawet skąd brać ewentualnie części do gaźnika;/
poza tym w aucie mam tłumik do wymiany(nie wiem czy to ma jakiś związek)
układ zapłonowy wydaje się być ok, zresztą jeśli byłoby z nim coś nie tak, to na wyższych obrotach też by nierówno pracował...
czy ktoś z Was miał kiedyś taki przypadek, albo ma pomysł co z tym zrobić?
pozdrawiam:)

: 10 sierpnia 2008, 21:39
autor: wsmpw
wydaje mi sie że uszczelka pod kolektorem albo pompa paliwa do wymiany...

: 10 sierpnia 2008, 22:00
autor: PawelG
no w sumie na pompę wskazywała by zmiana zachowania silnika przy przeciążeniach(hamowanie)... a da się jakoś sprawdzić poprawność działania pompy paliwa?

: 10 sierpnia 2008, 22:02
autor: wsmpw
hmmm nie wiem najlepiej podmienić ..:D i zaobserwować różnice

: 10 sierpnia 2008, 22:11
autor: PawelG
no to może być problem:P
a czy na przykład regulator ciśnienia paliwa może mieć coś wspólnego z tymi objawami?

i na marginesie, jaki jest model pompy paliwa w C1E? w service booku nie ma niestety modelu;/

: 10 sierpnia 2008, 22:13
autor: wsmpw
idziesz do sklepu i pytasz jest do silnika 1.1 pompa paliwa?? regulatora raczej nie ma bo to jest gaźnik a jeśli już to możemy zrobić podmianke żebyś sprawdził czy to ona bo mam taką pompke 8-)

: 10 sierpnia 2008, 22:19
autor: PawelG
no właśnie regulator jest. przynajmniej w książce jest zaznaczony, a w silniku jest taki element. ale różnie może być, bo np schemat Solexa 32 Bis trochę się różni od tego co siedzi w silniku.

postaram się jutro sprawdzić pompę i jak coś to się do Ciebie zgłoszę;) widzę, że też z pabianic jesteś:D:)

: 10 sierpnia 2008, 22:21
autor: wsmpw
tak tak jak coś to zgłoś sie podmienimy pompke i sie okaże czy to ona czy nie

: 10 sierpnia 2008, 22:22
autor: PawelG
ok, dzięki:)

: 11 sierpnia 2008, 20:51
autor: PawelG
wykręciłem dziś pompę paliwa, niby ze słoika do słoika pompuje... nie wiem tylko czy to miarodajna ocena jej działania.
jutro jeszcze regulator ciśnienia wyczyszczę.
wsmpw, wiesz może gdzie mógłbym dostać komplet uszczelek do Solexa 32 BIS?

: 11 sierpnia 2008, 20:57
autor: sebasport

: 11 sierpnia 2008, 21:10
autor: PawelG
dzięki, spytam:)

: 11 sierpnia 2008, 23:04
autor: wsmpw
no chyba że u wasqu on napewno ma

: 12 sierpnia 2008, 03:49
autor: Piotrek
tylko ciekawe ile kosztują. do mojego weberka powiedzieli mi za taki zestawik uszczelek 300

: 12 sierpnia 2008, 09:09
autor: PawelG
napisałem do pana ze strony
sebasport pisze:http://www.gaznik.pl/
i dowiedziałem się, że zestaw naprawczy jest za 130zł, a cała regeneracja gaźnika za 250. szkoda, że w lublinie. no ale ja póki co nie jestem na 100% pewien, czy to gaźnik jest przyczyną problemów.