Strona 1 z 3
Co z tą odmą??
: 1 sierpnia 2008, 11:18
autor: unikorn
Witam, mam taką zagwozdkę
Gdzie i jak podpiąc wężyk wychodzący z pokrywy zaworów. Co prawda w tej chwili mam to jakby rozwiązane, jednak wiem że nie jest to tak jak powinno być w silniku napędzanym wylącznie benzyną. Z tego co widzialem na rysunkach części przy gaźniku, z pokrywy rurka wychodzi na trójnik a dalej jedna na podstawę gaźnika a druga od spodu obudowy filtra. U mnie natomiast podstawa gaźnika jest zaślepiona a odma pakuje wszystko do obudowy. Mam zamiar w przyszłości zamontować kolano na gaźnik, BLOSa i filtr storzkowy. Nie wiem jak w takim przypadku umieścić doprowadzenie odmy.
Dodam że w tej chwili mój silnik 1.4 smacznie chlapie olejem przez te rurkę do puszki filtra. Więc za bardzo nie chce wprowadzać jej przed mikser bo cały się zasmaruje. Odprowadzenie go (oleju) do podstawy gaźnika też wydaje mi się średnio dobrym rozwiązaniem problemu bo o ile benzyna w stanie ciekłym mogła zmywać/rozcieńczać olej i spalać go to gaz w postaci lotnej już chyba sobie z tym nie poradzi. Założenie filtra odmy też raczej nie pomoże, bo jak pisał Lodoo w poście Supermonstera, będzie przez niego olej wyciekał. Nie wiem co zrobić żeby nie napaskudzić. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie tudzież wiedzę, będę wdzięczny za pomoc.
: 1 sierpnia 2008, 11:32
autor: Qucor
Ja sobie wypuściłem gumową rureczkę z odmy i skierowałem ją tak aby sobie smarkała w bezpieczne miejsce...
Widać że jest przymocowana do pasa przedniego...
: 1 sierpnia 2008, 15:15
autor: Piotrek
możesz pociągnąć dłuższą rurkę wyprowadzić gdzieś dalej i wstawić filterek(jakieś takie małe widziałem na allegro)
http://allegro.pl/search.php?string=filtr+odmy
: 1 sierpnia 2008, 20:38
autor: lodoo
w podstawe nie ma takiej opcji.... - przeciez bedize dmuchac w kolektor... nie bedize ten silnik chodzil...
jedyne co to dlugi waz skierowany z obudowy W GORE i dopiero potem w dol.... i na koncu mala buteleczka zeby do niej kapalo to co sie skropli.... no i buteleczka musi miec "przewiew"
: 3 sierpnia 2008, 20:58
autor: unikorn
Lodoo pisze:.... i na koncu mala buteleczka zeby do niej kapalo to co sie skropli.... no i buteleczka musi miec "przewiew"
Tak właśnie sobie kombinowałem. Czy nie tak to jest rozwiązane w GTT? Krysuin chyba coś takiego ma...?
: 4 sierpnia 2008, 21:26
autor: lodoo
to sie fachowo nazywa OIL CATCH TANK i ma nieco inna budowe.... masz duuuuzo schematow na sieci jak to powinno wygladac

: 5 sierpnia 2008, 07:40
autor: unikorn
I wszystko jasne. Dzięki Lodoo.
: 12 sierpnia 2008, 19:01
autor: cyp
podlacze sie pod temat bo nurtuje mnie pewne zagadnienie, a dokladnie chodzi mi o to czy jesli odlacze odme od podstawy gaznika i pozostawie odprowadzenie tylko do obudowy filtra to bedzie to grozilo jakimis konsekwencjami dla silnika

? Teoretyzuje ze jesli tak zrobie to odrobine predzej po puszczeniu pedalu gazu zaczna spadac obroty... taki chcialbym uzyskac efekt...
Tylko jesli zaslepie ta odme w podstawie gaznika i przy zamknietej przepustnicy w kolektorze ssacym bedzie o wiele wieksze podcisnienie...
Pytanie kierowane glownie do specjalisty-gaznikowca

ale jesli ktos przerabial taki patent i zauwazyl jakies roznice to prosze o opinie.... pozdrawiam
: 15 sierpnia 2008, 19:59
autor: lodoo
nie bedize roznicy ani w spadaniu z obrotow ani w podcisnieniu bo odma jest podlaczona przed przepustnica a nie za...
: 16 sierpnia 2008, 10:34
autor: cyp
nie wiem jaki silnik masz na mysli bo ja mowie o 1.4 na weberku i tam jest odma pod przepustnica

: 16 sierpnia 2008, 11:26
autor: lodoo
ja mowie o od 1,1 do 1,4 na gazniku zwyklym...
jesli odma jest podlaczona pod przepustnica - czyli tak jakby pod kolektor dolotowy... to musi miec malutka dziurke - jakby dysze tylko... a poza tym ma zwykle grube ujscie przed przepustnica - na bank... nie ma mozliwosci zeby odma byla podlaczona pod kolektor rura 12mm... kazdy ruch tloka to dmuchanie w dolot w takim przypadku.... no i zanim by podcisnienie zrobilo musialo by wyssac do pol bara powietrze z komory korbowodowej... nierealne...
cos przeoczyles... odma w tych silnikach jest podpieta pod pokrywe zaworow i krotkim wezykiem do gaznika.... i dluzszym do kolektora
w C2j jest trjniczek i glowna odnoga odmy idzie w puszke dolotu a ta koncoweczka z dysza idzie pod przepustnice...
zajrzyj na strone 189 serwisowki...
i nie warto nic tu przerabiac jesli nie masz ku temu jakichs koniecznych powodow...
: 16 sierpnia 2008, 12:18
autor: unikorn
No i właśnie u mnie jest to przerobione. Czemu? Nie wiem, było tak od kąd mam auto. Może to ze względu na LPG. Nie wiem. Nie znam się na tych pod/nadciśnieniach ale mam między podstawą gaznika a trójnikiem mam przerwe "pozaślepianą".
: 16 sierpnia 2008, 12:28
autor: wsmpw
pytanie troche off ale nie macie tejże serwisówki po polskiemu?
: 16 sierpnia 2008, 14:08
autor: Piotrek
u mnie jest gaz i jest tak jak pisze Lodoo
Lodoo pisze:w C2j jest trjniczek i glowna odnoga odmy idzie w puszke dolotu a ta koncoweczka z dysza idzie pod przepustnice...
: 16 sierpnia 2008, 14:16
autor: unikorn
Tylko czy to na pewno dobre rozwiązanie? Spotkałem się tu niejednokrotnie ze stwierdzeniem że ta Francuska myśl techniczna nie do końca była taka bystra.