Strona 1 z 3
1.7 turbo ?
: 2 czerwca 2008, 00:33
autor: tommies
Jako ze R5 ma docelowo być jako hobby zastanawiam się już teraz nad zmianami.
Szukam i szukam i nie wiem jak ma wygladac i jakie ma oznaczenia 1.7 turbo. Taki jak F3N tylko uturbiony.
Wpadło mi w oko coś takiego
Z Allegro
Ma ktos moze wiadomosci jakie to powinny byc oznaczenia i jak ma wygladac?
: 2 czerwca 2008, 07:44
autor: lodoo
w Renaulcie nigdy nie bylo tego silnika... jest to silnik z volvo serii 7xx turbo - dokladnie to co pokazales....
wszystko pasuje raczej bez problemow, ale z tego co wiem to kolektor wydechowy z turbina nie mieszcza sie w R5 i trzeba wyrzezbic to tak jak w R5 GTT - z turbina nad skrzynia obok silnika... no i to ma takie osiagi jak 1,4 turbo.... wiekszosc osob jest zdania ze ten silnik nie umywa sie do 1,4 GTT - zarowno w wersji seryjnen jak i po lekkim dlubnieciu - 1,4 ma duuuuzo wiekszy potencjal

: 2 czerwca 2008, 07:49
autor: Qucor
Lodoo podobo moment ma większy i pojemość większa więc powinien lepiej od dołu ciągnąć
Kolego jak chcesz jakieś dokładniesze info to naiń do kkrasnalla on ma w planach taką wichure zamontować u siebie

: 2 czerwca 2008, 08:13
autor: lodoo
GTT to zdecydowanie lzejsza konstrukcja i ma te 5km wiecej

no i gaznik ktory leje paliwko, a nie komp ktory oszczedza

ze wzgledu na wuzsze cisnienie doladowania moment jest podobny i ma podobny przebieg....
chociaz i tak wybralbym volvo bo gtt mnie przeraza - ale jesli do zabawy to chyba lepiej GTT
jakbym mial wybierac dla siebie to wybralbym 2,0 i sturbil

heheehhe
: 2 czerwca 2008, 10:22
autor: tommies
To wszystko racja, ale znalezienie sprawnego i przyzwoitego GTT graniczy z cudem, a koszt remontu może być po prostu chory.
Natomiast 1.7T z Volvo jest pod dostakiem i jak widać za 1500 PLN pewnie do negocjacji mam komplet.
Ciekawe czy łapy z gte beda pasowaly?
: 2 czerwca 2008, 10:27
autor: lodoo
beda - podobnie jak z kazdego innego 1,7
ale wiesz ze czeka cie jeszcz zmiana zaiweszenia hamulcow skrzyni i polosi?
tylko nei pytaj co i jak bo wszystko jzu bylo mowione na forum o tym.... poszukaj poczytaj
: 2 czerwca 2008, 10:59
autor: tommies
Tak, to wszystko wiem. Jak wcześniej napisałem autko przez około rok ma być użytkowym, a później po kupnie nowszego (zapewne twingo dla żonki) ma być przewiezione do rodzinki na wieś i tam sukcesywnie z pomocą ojca przerabiane i dopracowywane. Czas nie bedzie miał wiekszego znaczenia (ale komu ja to mówie

)
Rozbiore na czynniki pierwsze i bede robił czerwonego cukiereczka z potworkiem pod maską

Najważniejsze, że blacha jest OK i nie przewiduje większych prac z tym związanych, może jedynie wzmocnienia.
Akurat ten silnik sprzedawany jest ze skrzynią i może podpasi.
: 2 czerwca 2008, 11:32
autor: lodoo
no to zycze powodzenia

tylko uwazaj z tymi silnikami - one sa juz dosc wiekowe i tez moga wymagac remontu... najlepiej kup cale volvo na chodzie - sam prawie kupilem jakis czas temu

tez bylo za 1500 - cale jezdzace kompletne

bedziesz wtedy widzial jak chodzi silnik i zawsze zostanie troche maneli na czesci
podpowiem - jesli nie zalezy ci na turbo - podobne osiagi zapewni wolnossacy silnik z R19 1,8 16V albo 2,0 8V z lagunki...
: 2 czerwca 2008, 11:46
autor: konradmk
albo trochę lepsze 2.0 16v z megane

: 2 czerwca 2008, 12:22
autor: Kinga
: 3 czerwca 2008, 16:54
autor: clio-energy
silnik pasuje plug&play pod warunkiem ze masz wiązke z 1,7 MPI, oznaczenie tego silnika to B17FT i wystepowało w volvach z serii 4.. tak do wiadomosci lodoo
: 3 czerwca 2008, 17:25
autor: supermonster
no nie żartuj że jabym chciał sobie takie cudo zapodać z Volvo 480 do GTE to tylko podpinam kostki? Bo tych 480 jest tu trochę na sprzedaż....
: 3 czerwca 2008, 19:10
autor: Maolat
tylko ze taki silnik jest napewno lepszy pod wzgledem exploatacyjnym ., nie dupcy sie jak w 1.4 wsiadasz robisz cyk i pali bez ssania bez szarpania . a jak ktos chce miec turbo to tez jest .

kiedys myslalem ze to kupa . ale teraz mysle ze jak ktos chce meic psyt pod maska to dupa z 2.0 8v i dlubania , tak jak i 2.0 16v zamiast jak by nie bylo lubiacego psikusy w 90% r5 gtt silnika 1.4 T 1.7T nie wymaga ciaglego grzebania . ale jak ktos chce samemu podlubac bez zbednych kompow map w silniku i takich pierdol to dobrze zrobiona jednostka 1.4 t Da wiecej frajdy
wiex kazda opcja ma plusy , a jak chcesz miec cos szybkiego a po primo mniej awaryjnego to lepszy bedzie 1.7 t (gte daje wiele radosci z jazdy a dodac do tego turbo napewno bedzie lepsze

: 3 czerwca 2008, 21:09
autor: lodoo
kurda ale gafa - oczywisice ze seria 4xx a nie 7xx .....
nie jest plug and play bo kolektor z turbina sie nie miesci w R5 i trzeba rzezbic... volvo ma za silnikiem turbo... ale tego nie potwierdze na 100% - tak czytalem gdizes na
www.....
wiazka z MPI tez nie bardzo bo volvo ma inny osprzet - miedzy innymi przeplywomierz a nie map sensor i troche inne rozmieszczenie elementow - wiec wiazka musi zostac z volvo....
: 8 sierpnia 2008, 09:11
autor: kabar
Henry pisze:MPI rużni się tylko kolektorem ssącym wraz z przepustnicą , ma 2 kompy, przepływomież, no i oczywiście turbo.
różni się także głowicą...