Strona 1 z 1

nierówne "branie" tarczy

: 9 maja 2008, 19:13
autor: superstas
Chciałbym sie dowiedzieć czy to normalne zjawisko, praktycznie każda tarcza hamuje na innym obwodzie i czy jest to wina tłoczków?
Na pytanie dlaczego tak się dzieje mechanicy mi odpowiadają, że wszystkie francuzy tak maja :/

pozdr

: 10 maja 2008, 13:14
autor: TuTus
heheh - mam ten sam problem -mój mechanik powiedział: przyjedz kiedyś w wolną sobotę to to zrobimy :P

: 10 maja 2008, 13:47
autor: lodoo
obwinialbym raczej prowadnice zaciskow....

: 10 maja 2008, 14:31
autor: supermonster
albo skrzywione mocowania zacisków od zwrotnicy...

: 15 maja 2008, 12:54
autor: unikorn
Miałem taki obiaw dopóki nie zmieniłem tarcz i klocków. Nówki sztuki hamują równo.

: 15 maja 2008, 21:38
autor: Antystatyczny
Pewnie głupio to zabrzmi, ale....czy wszystkie klocki są takie jakie być powinny? Czysto teoretycznie gdyby włożyć do każdego zacisku inne klocki( o innej rzeźbie materiału ciernego) na każdej tarczy bedzie widoczny inny obwód roboczy.

: 18 maja 2008, 15:22
autor: superstas
jak bede w warsztacie cykne fotke a klocki sa identyko no chyba ze to efekt tego ze sa do "budżetowe" klocki od lucas-a a tarcze nawet nie wiem od czego sa napewno renault :/
mam nadzieje ze to nie prowadnice ani zaciski tylko jak to sprawdzic?

: 18 maja 2008, 23:29
autor: Antystatyczny
Po zdemontowaniu klocków powinieneś miec możliwość przesuwania zacisku w lewo i prawo..bez większych zacięć.Przy okazji sobie sprawdzisz stan gumy na tłoczku oraz stopień jego zatarcia w zacisku. U mnie (zaciski Bendix) tłoczki wcisnąłem palcami, ale pot mi na czole wyskoczył :)

: 19 maja 2008, 15:24
autor: superstas
aha no u mnie to trzeba taka maszynka rozciskac bo rekoma to ani drgnie :)

: 19 maja 2008, 23:58
autor: Piotrek
musisz rozebrać i sprawdzić bo powinieneś to rękami ruszyć.

: 20 maja 2008, 07:57
autor: unikorn
Dokładnie. Miałem u siebie jeden tłoczek zasyfiony bo sie guma przetarła i ledwie chodził. Zregenerowawszy i jest git :D