Strona 1 z 2

dolot powietrza w R5 z LPG

: 2 kwietnia 2008, 08:40
autor: unikorn
temat wydizelony z tematu nasze autka KusTom'a
Lodoo 2.04.2008
----------------------------------------------------------



Alkapone, spod samochodu w przypadku LPG I generacji bo mikser nie lubi powietrza pod ciśnieniem. W przypadku czystej PB rura powinna być skierowana maksymalnie do przodu aby ilość zimego powietrza była przyzwoicie duża.
wojtasbzw pisze:Najprościej chyba popatrzeć na numery silnika (blaszka nad filtrem oleju) i sie wie jaki ma się silnik.
- wielkie dzięki... nie wiedziałem gdzie tego szukać :oops:

: 2 kwietnia 2008, 09:10
autor: lodoo
unikorn pisze:Alkapone, spod samochodu w przypadku LPG I generacji bo mikser nie lubi powietrza pod ciśnieniem. W przypadku czystej PB rura powinna być skierowana maksymalnie do przodu aby ilość zimego powietrza była przyzwoicie duża.
nie tylko do przodu ale i wyprowadzona "na zewnatrz" aby nie lapac powietrza z komory...
a na lpg - tez wazne jest zimne powietrze, byle nie dmuchalo w dolot...

: 2 kwietnia 2008, 09:57
autor: Qucor
Ja mam LPG i rurke poprowadzoną tak jak pisze Kuchar w fabryczne miejsce dolotu koło reflektora i działa :mrgreen:

Z tym że ja po zrobieniu "dolotu" pojechałem na stację gazowniczą żeby mi chłopaki ostawili instalacje...

Jest wypas autko ciśnie jak wściekłe a spalanie 9/1oo 8-)

: 2 kwietnia 2008, 10:10
autor: unikorn
????????????????????????????????????????????
Qucor pisze:Ja mam LPG i rurke poprowadzoną tak jak pisze Kuchar w fabryczne miejsce dolotu koło reflektora i działa
Zbaraniałem... mi od takiego ustawienia rury gaśnie silnik :shock: :shock: :shock: przy wciśniętym sprzęgle podczas jazdy.

: 2 kwietnia 2008, 10:12
autor: lodoo
mi tez gasl choc nie zawsze... :-)

ja ksie ustawi mieszanke na bogato na wolnych to eni zgasnie - ale chodzi na za bogatej mieszance....

: 2 kwietnia 2008, 10:13
autor: unikorn
hm... to takie małe turbo do LPG :P a co na to świeczki?

: 2 kwietnia 2008, 10:19
autor: Alkapone
Lodoo pisze:nie tylko do przodu ale i wyprowadzona "na zewnatrz" aby nie lapac powietrza z komory...
a na lpg - tez wazne jest zimne powietrze, byle nie dmuchalo w dolot...
unikorn pisze:Alkapone, spod samochodu w przypadku LPG I generacji bo mikser nie lubi powietrza pod ciśnieniem. W przypadku czystej PB rura powinna być skierowana maksymalnie do przodu aby ilość zimego powietrza była przyzwoicie duża.
W większości piątek z którym miałem kontakt miał zazwyczaj bardziej w dół skierowaną tą rurę (chodzi o benzynę bez lpg ;) ) więc tak sobie pomyślałem, ze tak miało być.
Ale dziękuję w takim razie za nakierowanie na dobrą drogę na przyszłość, przyda się :)

: 2 kwietnia 2008, 10:31
autor: unikorn
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale:
:idea: LPG podawane jest na gaźnik (I generacja) w postaci lotnej, dla tego trzeba zachować jakąś tam proporcję powietrza do gazu.

:idea: PB jest natomiast w postaci ciekłej więc ilość powietrza powinna być maksymalna.

I dlatego zbyt silny strumień LPG potrafi "zdmuchnąć" silnik.

...choć... byćmoże bredzę...

: 2 kwietnia 2008, 10:44
autor: lodoo
a jak w cieklej to nie trzeba proporcji?? ;-D

zawsze trzeba proporcje zachowac... iloscia gazu steruje podcisnienie w kolektorze, przy zamknietej przepustnicy podcisnienie w kolektorze jest takie samo czy jedizesz 100km/h czy jedziesz na wstecznym... przepustnica jest zamknieta, gazu leci tyle samo caly czas i mieszanka jest dobra caly czas...
to w teorii :-D

a w praktyce to widze 2 rozwiazania ze auto gasnie...
1. w dolocie po zamknieciu przepustnicy robi sie lekkie nadcisnienie i wpycha gaz do rury :-D mieszanka uboga i auto gasnie
2. po zamknieciu przepustnicy w rurze jest duzo gazu bo przed chwila auto jechalo na wyzszych obrotach - momo iz podcisnienie w kolektorze zamyka reduktor to gaz jeszcze wylatuje - gaznik zasysa za bogata mieszanke - auto gasnie...

to takie moje spekulacje... wydaja mi sie rozsadne, jak ktos wie cos wiecej to chetnie poslucham :-D bardizej sklanialbym sie do 1. ;-)

: 2 kwietnia 2008, 11:55
autor: Qucor
ja ksie ustawi mieszanke na bogato na wolnych to eni zgasnie - ale chodzi na za bogatej mieszance....
Niee wiem czy jest za bogata czy za biedna :-/ byłem przy ustawianiu i koleś się przykładał, grzebał kręcił próbował... prawie godzinę spędziłem :-P

Fakt jest taki że chodzi dobrze i nie ma jakiś problemów z gaśnieciem czy strzelaniem tak jak to miało miejsce przed regulacją... i jakoś tak zrywniejszy jest :mrgreen:

A świeczki... nowe :-D

Poza tym mam zaufanie do tego zakładu :mrgreen: Wcześniejsze autko też tam robiłem i było wypas 8-)

: 2 kwietnia 2008, 12:02
autor: lodoo
no to tylko sie cieszyc :-)

: 2 kwietnia 2008, 14:11
autor: unikorn
Qucor, kopsnuj fote silnika co by można luknąć.

: 2 kwietnia 2008, 15:51
autor: Qucor
Proszę :mrgreen: tak mam ja...

Obrazek Obrazek


Tylko nic nie mówcie na ten kolor już dobra... :oops:

: 2 kwietnia 2008, 15:53
autor: wsmpw
a co ty masz za obudowe na 1.7 takiej jeszcze nie spotkałem.... :roll:

: 2 kwietnia 2008, 15:57
autor: unikorn
Dziwne :/