Strona 1 z 2
moduł re 209
: 23 marca 2008, 18:08
autor: renata
mam pytanko.
są 3 wtyczki w pionie od góry :
pierwsza- podłączona
druga- podłączona
trzecia- wiszą przewody... od czego one są??
może to jest jakaś przyczyna moich obrotów? choć wątpię
proszę o pomoc

: 23 marca 2008, 18:09
autor: kureckie30
czujnik spalania stukowego
: 23 marca 2008, 18:13
autor: renata
z czym to się je
jakie są objawy niepodłączonego?
dzięki za zainteresowanie tematem
: 23 marca 2008, 18:17
autor: kureckie30
na wolne obroty nie rzutuje zupełnie.
: 23 marca 2008, 18:20
autor: renata
no dobra
więc na co rzutuje

: 23 marca 2008, 18:26
autor: kureckie30
na zapłon jesli wykryje zjawisko spalania detonacyjnego, tyko wtedy
: 23 marca 2008, 18:26
autor: -=wasq=-
ogolnie czujnik stukowy ma za zadanie wychwytywania spalania stukowego w silniku
nie wiem jak on dziala dokladnie w gtt ale w innych furach zmienia lekko zaplon lub zmienia sklad mieszanki tak aby nie dochodzilo do stukwoego spalania
: 23 marca 2008, 18:36
autor: renata
czyli co się dzieje jeśli mój nie jest podłączony? bo ciężko dziś kapuję..
: 23 marca 2008, 18:47
autor: kureckie30
nic
: 23 marca 2008, 18:56
autor: renata
dzięki

: 23 marca 2008, 23:46
autor: lodoo
ale jak pojawi sie stuk to dalej nic sie nie bedzie dzialo... a jak podlaczysz to modul zareaguje - z tego co pamietam wylaczy zaplon i trzeba zgasic i odpalic auto... ale to zaslyszana od kogos opinia wiec nie wiem jak dokladnie reaguje modul...
: 23 marca 2008, 23:50
autor: wsmpw
pewnie zmienia kąt zapłonu czy coś takiego żeby nie stukał cały czas bo głowice rozwali..
: 24 marca 2008, 22:41
autor: żuwik
Czujnik po stwierdzeniu stuku daje sygnał do modułu, który opóźnia zapłon o ok.3-4 stopnie. Tak utrzymuje przez chwilę i powraca do zadanego. Gdy znów zanotuje stuk, lub gdy po cofnięciu dalej będzie stuk, zareaguje tak samo ponownie. Po kilku próbach (z tego co mi wiadomo) zapłon zostanie odcięty.
Pytałem o to przy Twoim pytaniu o paliwo. Jak go masz możesz jeździć na 95, w razie czegoś będzie korygował. Jak nie masz - lej 98. Jak masz to też bym polecał 98
GTT to silnik ciężki do wysterwania - ilość paliwa jest nieprecyzyjnie dobierana, bardziej zależy od ciśnienia powietrza niż jego faktycznej ilości. Turbo powoduje przy tym wiele zamieszania. Łatwo może dojść do stuku (np. rozkręcisz świstaka, puścisz gaz i depniesz znów - duże obciążenie, dużo powietrza, gwałtowne zmiany, bezwładność podawania paliwa).
Lepiej mieć re208 niż re209 pozbawiony czujnika stuku. re208 jest mniej ostro wystrojony (ostrożniej). Skutki stuku - zniszczenie pierścieni, śrub głowicy, sworznia tłokowego, czopa wału, zaworów, uszczelki pod głowicą - zależy co pierwsze

: 25 marca 2008, 07:03
autor: Maolat
ja mam 209 u siebie .....a faza 1 .. ale nie wiadomo co bylo grzebniete .
: 25 marca 2008, 11:03
autor: żuwik
Nic tylko się cieszyć
