Strona 1 z 3
Zmiana silnika
: 16 marca 2008, 11:37
autor: zanat
Witam.dziś w nocy przywiozłem silnik od kolegi benio.
Ten z działu giełda (1,4). U siebie mam taki sam.
W związku z ty mam pytanie jakie mogę napotkać niespodzianki podczas przekładki. Chodzi mi o jakieś nietypowe klucze i temu podobne, bo w renault jeszcze tego nie robiłem. Co ewentualnie warto od razu kupić nowe żeby nie było problemów? Na przekładkę będę miał 1 weekend i chciałbym żeby autko w poniedziałek zawiozło mnie do pracy już z nowym serduszkiem.
Pozdrawiam
Link do silniczka:
http://www.forum.renault5.pl/viewtopic.php?t=1568
: 16 marca 2008, 11:44
autor: wsmpw
a więc klucze płasko oczkowe
16mm x2 naljepiej jeden płasko oczkowy drugi podgięty kopytkowy
jakieś 13,12 kilka nowych opasek na przewody wodne
narazie tyle napewno ktoś coś dopisze a z 1.1 na 1.4 robisz czy z 1.4 na 1.4??
: 16 marca 2008, 11:54
autor: lodoo
13, 16, 17, 18, 19 to takie podstawowe - warto miec po kilka roznych
jak ze skrzynia zmieniasz to jakies wybijaki, mlotek
jak dolem to do sanek klucz chyba 24
poloski 30
przyda sie grzechotka z przegubem

: 16 marca 2008, 11:58
autor: wsmpw
oczywiście jak robimy grzechotką to pierw poluzować śrubkę a nastpępnie kręcić grzechotką tak samo w drugą strone gręcimy grzechotką a dociągamy kluczem
oczywiście można dociągać grzechotką i odkręcać ale musimy sie liczyć z tym że jak jest słabej jakości to sie posypie
: 16 marca 2008, 12:06
autor: lodoo
potwierdzam

moja sie rozspala - ale to byl "sprzet" za 30 zl i i tak dlugo wytrzymala... miedzy innymi odkrecanie belki i sanek

i nidy jej nie oszczedzalem...
teraz kupuje dobre klucze pojedynczo takie jak mi sa potrzebne i naprawde - majas porzadne narzediza robota idize zupelnie inaczej.... moge polecic klucze z "kuźni" polskie oraz "yato" - tak do domu do pogrzebania sa super i eni ma porownania do topexa toya itp....
: 16 marca 2008, 12:12
autor: wsmpw
ja przy kupnie zwracam uwage na wykonanie jaka jest zastosowana opróbka końcowa i czy mają jakąś firme wybitą czy poprostu no-name i tylko "chrome-vacadium" czyli chromowo niklowe czyli obróbka galwaniczna końcowa..
: 16 marca 2008, 13:35
autor: kucu
Topex ten z wyzszej polki daj rade, przetestowane po czesci przezemnie.
Troche kosztuje, ale sprawdza sie w najciezszych bojach

: 16 marca 2008, 13:38
autor: wsmpw
ogólnie to żeby sie narzędzia nie psuły to śrube trzeba obczyścić i można popsikać jakimś specyfikiem typu WD40 w śrubke też można puknąć przed odkręcaniem..
: 17 marca 2008, 22:54
autor: zanat
Kupiłem silnik taki sam jaki mam w tej chwili tylko mam nadzieje że w lepszym stanie. Mój na tą chwile na 300km pochłania jakieś 2 litry oleju. Przejazd w 2 strony ok 650 km poza paliwem(gaz) wciągnął jakieś 4 litry. Mam nadzieję że po zmianie będzie lepiej.
: 17 marca 2008, 23:16
autor: sopel
to ladnie ci pali tego oleju tyle co paliwa prawie!!hehe
: 24 kwietnia 2008, 16:21
autor: TuTus
witajcie-jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałość.
moge powiedzieć ze "prawie jestem posiadaczem" super5 -moja dziewczyna kupiła Renault od Radari'ego - Karola znam z uczelni-autko super wiec bez wachania kupilismy.
dziś moja dziewczyna była załątwic formalności -nowe tablice, dowodzik itp. i tu zaczyn sie problemik: jednym z papierków jakie należy przynieść to badanie mocy silnika-w dowodzie jest wpisany silnik 1100 - w rzeczywistości Karol tam włożył 1400. NO I CO TERAZ???/
czy mamy sie spodziewać dodatkowych kosztów, problemów??
a moze ktoś zna warsztat który mi ypisze lewe papiery???
pomocy
WOjtek
: 24 kwietnia 2008, 16:51
autor: Piotrek
jedziesz do stacji gdzie robisz przegląd. mówisz żeby uzupełnili ci dane do dowodu i tyle. nic nie będą sprawdzać wszystko z komputera spiszą(przynajmniej ja tak miałem)
: 24 kwietnia 2008, 16:52
autor: TuTus
no oby tak było....
: 24 kwietnia 2008, 17:00
autor: Piotrek
pojedz i napisz(nie koniecznie w tym dziale) co zdziałałeś
: 24 kwietnia 2008, 17:12
autor: el_palindo
ściągnij tabliczkę z silnika i jedź do diagnosty
na diagnostyce pan nie bedzie sie orientował tylko spisze dane jakie znajdzie na komputerze
- jeśli w dowodzie jest 1.1 to po prostu wpisze dalej 1.1
dla pewności ściągnij tabliczkę z silnika, bo tylko po tabliczce można dojść jaki to silnik a jak wiadomo nie ma teraz obowiązku posiadania numeru na silniku
btw niedobry radari po cichu sprzedał auto