Strona 1 z 4

Ale tojuż było?-obroty silnika 1.4i

: 19 lutego 2008, 18:44
autor: Jerry_str
Przede wszystkim witam serdecznie wszystkich ,maniaków Renault 5.
Kupiłem "Renie" ,bo zawsze na to autko chorowałem -przyszła kasa zajrzałem w allegro i jest
niebieski metalic elektryczne szyby,kubełki,alu -wykonałem telefon i mam.
Zacząłem standardowy ;-) przegląd autka -wymieniłem przewody hamulcowe ,paliwowe,kopułke+palec ,kable WN,oleje,płyny,i zostały na koniec te diabelskie obroty na których była (ciepła czy zimna 2000 obr/min)-sprawdziłem wszystkie podciśnienia(szczelne), myślałem , ze to wina silniczka krokowego(w ogóle nie pracuje) ale też nie-odkręciłem dziada bez wypinania ,zrobiłem reset kompuera i stanąłem w martwym punkcie .Troszkę poprzerabiałem "Bateryjke"R5 i trzeba byłoby się pokazać nią w mojej okolicy ,a tu lipa -obroty,chętnie skorzystam z jakiejś porady mądrej głowy.
W zamian oferuje wiadomości na temat zawieszenia ,łożysk ,układu hamulcowego, przeróbek wydechu. Ciekawostka -moja Renia stała na alu a teraz stoi na stalowych o BMW 13/ 5i 1/2 cala z ładnym rantem (przeróbka piast trwała 1.5 godz szlifierką bez żadnych uszkodzeń).
Pozdrawiam serdecznie -JERRY z WROCKA

: 19 lutego 2008, 18:53
autor: żuwik
Czy ja dobrze rozumiem, że ściąłeś piasty zamiast roztoczyć felgi? :roll:

: 19 lutego 2008, 19:03
autor: Jerry_str
Nie ścinałem piast tylko je odchudziłem ,bo konstrukcyjnie jest na nich dużo "mięsa" (odlew) i można to śmiało zdjąć bez żadnych konsekwencji dla piasty(lepsze chłodzenie)-pozdrawiam

: 19 lutego 2008, 19:17
autor: lodoo
nooo szlifierka napewno <lol>

obadaj jednak nieszczelnoscijeszcze raz i przepustnice czy sie domyka....

: 19 lutego 2008, 20:10
autor: żuwik
Jak nie Mahomet do góry to góra do Mahometa 8)

Mądrzej jednak roztoczyć felgi.

Sorki za OT. Ale to był szok.

: 19 lutego 2008, 20:24
autor: Jerry_str
Z braku czasu na demontaż i montaż piast oraz obróbke skrawaniem na tokarce oraz w wyniku braku innych pomysłów -szlifierka to skuteczny pomysł aczkolwiek bandycki-ale myśle ,że rozwodzenie się nad tą ciekawostką przyrodniczą jest nie istotne.
Chodziło mi o te obroty , może jest Ktoś kto mi pomoże coś podpowie
Ps. Lodoo może znasz jakiegoś "fachmana" we Wrocku? :mrgreen:

: 19 lutego 2008, 20:33
autor: Jerry_str
Sprawdziłem przepustnice i wszystkie przewody podciśnienia chyba ze 10 razy.
Frapuje mnie jednak tajemniczy grzyb na kolektorze ssącym z którego idą dwa przewody do zbiornika podciśnienia-do całej pajęczyny przewodów i do jakiegoś zaworu zdjąłem ten który jest bezpośrednio połączony z"grzybem "podciśnieniem i obroty skoczyły na wyższe a potem zgasiłem silnik i sprawdziłem czy owe podciśnienie jest szczelne no i lipa nie trzyma ,tak więc to może być taka przyczyna -jutro to zdemoluje i dam znać co i jak-pozdrawiam

: 19 lutego 2008, 22:17
autor: żuwik
Ojojoj.... EGR?...

Wrzuć jakieś zdjęcia. Ale jak to EGR to czeka Cię prucie i zaślepianie, no chyba że w portfelu dna nie widać a bardzo chciałbyś sobie przypomnieć jak wyglądało ;)

: 19 lutego 2008, 23:40
autor: lodoo
nie znam fachmana... ci do ktorych rafialem sprawili ze zaczalem sam sie zajmowac autem :-D nie wiem jak jest rozwiazana sprawa krokowego w 1,4 ale samo to ze dizlaa nie znaczy ze jest ok ;-) zaslep mu wlot i zobacz :-P

wypier... ten egr caly tak jak mowi zuwik :-P



i nie pisz posta pod postem w krotkim czasie, uzywaj przycisku EDYTUJ ;-)

: 20 lutego 2008, 10:14
autor: Jerry_str
no i lipa EGR działa -nie szczelności nie ma -obroty jak były tak są -oddaje auto do Franpolu zobaczymy co wynajdą? :?: po weekendzie mam odebrać napisze jaki skutek odniosła wizyta u doktora podobno z renomą-pozdrawiam i dziękuje za pomoc :-)

: 20 lutego 2008, 12:57
autor: lodoo
uuu to widze spisz na forsie :-P

jak tam kiedys za czasow 1,4 pytalem o wymiane uszczelki glowicy to powiedizeli 800zl za robote z planowaniem + materialy :-P hehehheheheheh

: 20 lutego 2008, 16:26
autor: żuwik
Dobrze, że nie powiedzieli, że przy okazji trzeba zmienić rozrząd ;)

EGR działa - skąd wiesz?

: 20 lutego 2008, 17:11
autor: Alkapone
Lodoo pisze:jak tam kiedys za czasow 1,4 pytalem o wymiane uszczelki glowicy to powiedizeli 800zl za robote z planowaniem + materialy hehehheheheheh
Hehe, to i tak spoko, ostatnio znajomej powiedzieli 1200 za wymiane uszczelki w 1.7 :lol:

: 20 lutego 2008, 18:28
autor: Jerry_str
EGR działa -sprawdzone na żywca(zdjęta rurka i zassanie ustami-(bez brzydkich skojarzeń)membrana trzyma aż na jęzorze wylazł bąbel ,a co do owej firmy to z biegu dostałem rabat (dla strażaków-czasem to działa)za podłączenie do kompa ze 100 zł zrobiło się 60zł no i mają przejrzeć zadzwonić do mnie i powiedzieć co jest grane i czy robimy za jaką kase.
Ale właśnie rozmawiałem z jednym "Kolegą" i zaproponował żebym sprawdził szczelność kolektora ssącego(uszczelka) i kontrola uszczelek pomiędzy elementami zespołu wtryskowego-ciekawe co Wy na tą teorie?-pozdrawiam- ;-) Jerry

: 20 lutego 2008, 19:16
autor: żuwik
Lodoo pisze:obadaj jednak nieszczelnoscijeszcze raz i przepustnice czy sie domyka....
My na to to ;)