Strona 1 z 2

zmiana tarcz zegarów i podswietlenia, jak rozebrac deskę?

: 12 lutego 2008, 11:51
autor: glock
witam i mam pytanko :) chcialbym zmienic u siebie zegary na białe ale niestety nie wiem jak rozebrac deske zeby sie do nich dostac? jak macie gdizes zdres do stronki lub tematu jak to zrobic lub sami to robiliscie (wiem ze cichy w swojej mial biale zegary jak jeszcze była jego :D ) to bede wam wdzieczny jezeli podzielicie sie wiedzą:D wiem jak zdjąć szybkę, ale nie wiem co dalej :/
tak wyglada moja deska :

Obrazek

pozdzro :D

: 12 lutego 2008, 12:00
autor: Karol
było, nawet rysunki ktoś dawał :P

daszek ciągniesz do góry ;) jak go ściągniesz, odkręcasz dwie śrubki, i wyciągasz zegary. najpierw podważasz od dołu ( uwaga, może pęknąć szybka) potem ciągniesz do siebie :) ) ot, cała filozofia. potem ściągasz wtyczki z tyłu, i linkę od prędkościomierza, i zegary masz wolne :)

przyznam, że do tych zegarów co Ty masz, nie widziałem nigdzie białych tarcz :P lepiej zamontuj z jakiejś lepszej wersji ;) tylko że mogą być cyrki z elektryką, ale to już Twój problem :)

: 12 lutego 2008, 12:03
autor: glock
Karol pisze:nie widziałem nigdzie białych tarcz
ja na starym forum znalazlem jeszcze jak funkcjonowało :D cichy dorzucal jeszcze chyba w 2006 :D z tego co pamietam to skan i negatyw ogrinalnych tarcz :D

Obrazek

Obrazek

dzieki za pomoc :D moze na weekendzie stworze cos jak bede mial czas :D

: 12 lutego 2008, 12:30
autor: lodoo
linke predkosciomierza najlepiej odpiac przed demontazem zegarow... lape w dizure od spodu i wyjac... trzeba scisnad wtyk ;-)

: 12 lutego 2008, 12:40
autor: glock
w sobote bede robil polerke lakieru i pewnie te zegary zmienie :D a jeszcze co do podswietlenia, tam są normalne zarówki i zielone plastiki przez któe przechodzi swiatlo prawda? bo chcialbym zrobic to na niebiesko albo na białe diodki :D jeszcze sie zobaczy :D
albo motyw ze swiatełkami uv i specjalny laierek na wskazówki :D

http://moto.allegro.pl/item311916631_fa ... epsza.html

ale to kiedys

: 12 lutego 2008, 13:06
autor: Karol
rób jak chcesz ;) ja tego wiochą nie nazwę, bo każdy ma swój gust ;) a w sumie nie mam nic przeciwko :) choć na forum możesz się spotkać z krytyką ;)

jakie plasticzki?? plastik to czeski materiał wybuchowy ;) tam może być najwyżej tworzywo sztuczne :) wiem, że są jakby pryzmaty, które odpowiednio skupiają/rozpraszają światło. a przy kontrolkach są 'folie' dość grube, które 'zabarwiają' światło na odpowiedni kolor ;)

: 12 lutego 2008, 13:16
autor: glock
Karol pisze:rób jak chcesz ;) ja tego wiochą nie nazwę, bo każdy ma swój gust ;)
ale wydaje mi sie ze jak juz zmienie tarcze na białe to troche do dupy bedzie wygladac na zielonym podswietleniu wiec mysle to jakos zmienic , a co do lakieru na wskazówki na białym tle to ciulowo bedize wygladac raczej :P

: 12 lutego 2008, 13:20
autor: lodoo
a czemu biale?? zostaw take jakie sa tylko zmien podswietlenie na biale.... biale zegary w seryjnej R5 diesel i to w dodatku bez obrotomierza...

nie nie nie :lol:

: 12 lutego 2008, 13:22
autor: Karol
pokombinuj z deską rozdzielczą na ładniejszą, to Ci zegarki ładniejsze spasują ;) np z r19 diesla ;) one są ładne i bez białych tarcz :)

: 12 lutego 2008, 17:09
autor: glock
http://moto.allegro.pl/item311320918_re ... niej_.html
a w moją deske by weszły takie zegary ? bo z zewnatrz chyba dosc podobne, jesli chodzi o rozmiar. bo te słabsze 19'stki mialy licznik taki jak r5, i drugie pytanko jak jest z obrotomierzem w dieslu jak i gdzie trzeba go podłączyc?

: 12 lutego 2008, 17:45
autor: Karol
to nie z diesla, a z benzyniaka. szukaj takich z obrotkiem do 5 tysi ;)

co do podpięcia, to było już gdzieś, że się chyba obrotek w dieslu do alternatora podpina ;)

do twojej obecnej deski szersze mogą nie wejść ;) ale poczekajmy, aż ktoś będzie wiedział an pewno ;)

: 12 lutego 2008, 22:58
autor: lodoo
z 19 pasuja, ale szybka nie pasuje.....

obrotka nie podepniesz w standardowym R5 dieselu.... trzebaby machlojke zrobic :-D

tak teraz sobie mysle ze najprosciej to czujnik polozenia walu i jakis modul z bylejakiej R5 :-D koszt w sumie niewielki a obrotek by dzialal.... tylko nie wiem czy na kole zamahowym diesla sa zabki do czujnika... mogli wsadzic jakies inne kolo bez zabkow (bo w dieselu niepotrzebne)

: 12 lutego 2008, 23:11
autor: glock
Karol pisze:obrotek w dieslu do alternatora podpina
wlasnie tez cos o tym czytalem :) w sumie w najblizszej przyszlosci nie bede zmienial ale cos mi sie obilo o uszy ze z obrotka jeden kabel zamiast pod cewke podpina sie pod alternator i nie wiem czy akurat w r5 bedzie to dzialac

: 12 lutego 2008, 23:43
autor: Karol
z tego co pamiętam, to o R5 dieslu była wtedy gadka ;)

: 13 lutego 2008, 03:02
autor: lodoo
tylko sa 2 sprawy...


po 1. alternator musi miec wyjscie sterujace obrotkiem
po 2. alternator musi byc odpoowiednio dobrany pod wzgledem zegarow oraz silnika... chodzi o to ze troche inne kolo na wale lub na alternatorze i juz kreci sie on z inna predkoscia niz powinien i odczyty sa bledne... no i zegary danego auta musza obslugiwac sygnal danego alternatora....