Strona 1 z 2
Jakie heble w GTE?
: 21 stycznia 2008, 10:47
autor: konradmk
Będę zakładał nowe hamulce do trupka. Zastanawiam się jakie kupić (tarcze + klocki) przy założeniu że troszkę będę upalał na torze i muszą wytrzymać. W intercars oczywiście wybór spory.
Przy okazji - jakie większe zaciski można dostać (od jakiego auta) i przeszczepić żeby lepiej hamować? Podobno podchodzi z czegoś plug'n'play
: 21 stycznia 2008, 11:59
autor: lodoo
jak chcesz seryjne lepsze to jakies brembosy te lepsze (chyba turbo sie nazywaja), nie MAX.... ewentualnie jakies inne dobre firmowe ale w innych w modelach to sie nie orienuje
do tego klocuszki ferodo DS i hamowanie jest bardzo dobre
wieksze - pasuja z clio/R19 16V tarcze i zaciski plug and play
albo pogadaj z kidziem i zapodaj z k-tec hamowanie
foggi mowil ze tez da sie jakies duze tarcze dac bo wymiarami pasuja i taka przejsciowke do zacisku, ktora go oddala od srodka tarczy (na srednicy) i ma tam jakiegos magika od tego
: 21 stycznia 2008, 14:07
autor: -=wasq=-
jesli chcesz zaciski z r19 czyli tarcza 259mm(GTE 238) to minimum felga 14 cali
brembo naiercane to cenowa porazka lepiej juz cos z anglii sciagac szczegolnie ze zestawiki przod tyl nawiercane frezowane mozna dostac w dobrej cenie
hamulce dostepne w k-tec hmmmm
wiem ze hamulce to podstawa ale wywalac 2000 - 2500 na same zaciski z tarczami to troszke przegiecie
wedlug mnie 259mm takie jak sa w r19 stykna spokojnie
naelzy tez pamietac ze wieksza tarcza rowna sie szybsze blokowanie kolo co wcale nie ulatwia operowania hhamulcem na torze
: 21 stycznia 2008, 14:35
autor: konradmk
-=wasq=- pisze:naelzy tez pamietac ze wieksza tarcza rowna sie szybsze blokowanie kolo co wcale nie ulatwia operowania hhamulcem na torze
biorę to pod uwagę, trzeba tutaj działać w wyczuciem bo nie wiem jeszcze jaki kapeć zapodam. Przymierzam się do 185/60/13, może jeszcze podziałam na seryjnych hamulcach i zobaczę jak się hamuje i może faktycznie lepiej/taniej będzie zrobić przeszczep z R19 16v jak sugeruje Lodoo.
: 21 stycznia 2008, 20:51
autor: Maolat
clio 16v foggi na to przeszedl niebo a ziemia z seria . Ja bankowo zakladam te , tylko jeszcze troche czasu bo pier musze porobic zawieche ,,,,, a narazie turbo stoi
http://www.cgbmotorsport.com/285mm-big- ... -521-p.asp
: 21 stycznia 2008, 21:20
autor: żuwik
konradmk pisze:biorę to pod uwagę, trzeba tutaj działać w wyczuciem bo nie wiem jeszcze jaki kapeć zapodam. Przymierzam się do 185/60/13, może jeszcze podziałam na seryjnych hamulcach i zobaczę jak się hamuje i może faktycznie lepiej/taniej będzie zrobić przeszczep z R19 16v jak sugeruje Lodoo.
Taniej Ci wyjdzie założyć 195/50 r15 i nie zamykasz sobie drogi do modyfikacji. 185/60 r13 to cholernie droga opona jest. Chyba że dalej nie możesz sprzedać tych alusów...
: 21 stycznia 2008, 22:00
autor: lodoo
-=wasq=- pisze:naelzy tez pamietac ze wieksza tarcza rowna sie szybsze blokowanie kolo co wcale nie ulatwia operowania hhamulcem na torze
no wlasnie jest odwrotnie... masz wieksza kontrole nad blokowaniem i latwiej jest wyczuc moment kiedy kolo hamuje na maxa a nie blokuje sie... wiem to wlasnie po przejazdzce foggiowozem na miedizance - myslalem ze wylece przez szybe

ale ani na chwilke kolo nie przypiszczalo - foggi wlasnie mowil ze to najwieksza zaleta tych hamulcow, ze ma sie duzo lepsze wyczucie na dizendobry
: 21 stycznia 2008, 22:43
autor: -=wasq=-
lodoo ale ty pisales o k-tec gdzie masz zacis 2 tloczkowy

tarcze 280-300 mm wiec tam juz nie ma takiej full kontroli
gdzies czytalem artykul wlasnie na ten temat ze w autach bez abs-u trzeba uwazac bo niekoniecznie zawsze wilekie tarcze rowna sie lepsze hamowanie

: 22 stycznia 2008, 10:23
autor: lodoo
a no pisalem o wszystkich opcjach jakie mi przyszly do glowy
to o czym mowisz to ciekawa sprawa, wierze, ze tak jest, sam nigdy nie doswiadczylem wiec nie bede sie wypowiadal

: 22 stycznia 2008, 10:52
autor: konradmk
żuwik pisze:konradmk pisze:biorę to pod uwagę, trzeba tutaj działać w wyczuciem bo nie wiem jeszcze jaki kapeć zapodam. Przymierzam się do 185/60/13, może jeszcze podziałam na seryjnych hamulcach i zobaczę jak się hamuje i może faktycznie lepiej/taniej będzie zrobić przeszczep z R19 16v jak sugeruje Lodoo.
Taniej Ci wyjdzie założyć 195/50 r15 i nie zamykasz sobie drogi do modyfikacji. 185/60 r13 to cholernie droga opona jest. Chyba że dalej nie możesz sprzedać tych alusów...
Uuuu 15 to już za duże koło do R5 imho ale 14" - czemu nie. szukam właśnie na alledrogo kompletu hamulców z R19 16v, zobaczymy, może poszaleję... Aluski są wciąż do sprzedania, co chwilę ktoś dzwoni i pyta ale nie wiem czy znajdę amatora. Jak mam sprzedać za 300 zł to chyba wolę poszpanować małym kółkiem z szeroką oponą, ma to swój urok, choć praktycznie nie jest
: 22 stycznia 2008, 11:46
autor: renata
wzmacniane tarcze do sportu, wentylowane, nacinane zimmermann plus kloci green stuff
komplet za 650zł na przód chcesz?
: 22 stycznia 2008, 11:51
autor: konradmk
jeszcze się nie zdecydowałem jaki setup założę, ceny podobne mam u swojego dilera ale dzięki

: 22 stycznia 2008, 12:30
autor: renata
masz podobne ? hmm..

: 22 stycznia 2008, 15:09
autor: konradmk
pytałem i klocki 170 / kpl tarcze 240 / szt

: 22 stycznia 2008, 15:25
autor: renata
ja takie zakładam

podobno super zestawik
