Strona 1 z 2

Jakie heble w GTE?

: 21 stycznia 2008, 10:47
autor: konradmk
Będę zakładał nowe hamulce do trupka. Zastanawiam się jakie kupić (tarcze + klocki) przy założeniu że troszkę będę upalał na torze i muszą wytrzymać. W intercars oczywiście wybór spory.

Przy okazji - jakie większe zaciski można dostać (od jakiego auta) i przeszczepić żeby lepiej hamować? Podobno podchodzi z czegoś plug'n'play

: 21 stycznia 2008, 11:59
autor: lodoo
jak chcesz seryjne lepsze to jakies brembosy te lepsze (chyba turbo sie nazywaja), nie MAX.... ewentualnie jakies inne dobre firmowe ale w innych w modelach to sie nie orienuje
do tego klocuszki ferodo DS i hamowanie jest bardzo dobre :-)

wieksze - pasuja z clio/R19 16V tarcze i zaciski plug and play

albo pogadaj z kidziem i zapodaj z k-tec hamowanie :-)

foggi mowil ze tez da sie jakies duze tarcze dac bo wymiarami pasuja i taka przejsciowke do zacisku, ktora go oddala od srodka tarczy (na srednicy) i ma tam jakiegos magika od tego

: 21 stycznia 2008, 14:07
autor: -=wasq=-
jesli chcesz zaciski z r19 czyli tarcza 259mm(GTE 238) to minimum felga 14 cali

brembo naiercane to cenowa porazka lepiej juz cos z anglii sciagac szczegolnie ze zestawiki przod tyl nawiercane frezowane mozna dostac w dobrej cenie :D


hamulce dostepne w k-tec hmmmm

wiem ze hamulce to podstawa ale wywalac 2000 - 2500 na same zaciski z tarczami to troszke przegiecie :P


wedlug mnie 259mm takie jak sa w r19 stykna spokojnie


naelzy tez pamietac ze wieksza tarcza rowna sie szybsze blokowanie kolo co wcale nie ulatwia operowania hhamulcem na torze

: 21 stycznia 2008, 14:35
autor: konradmk
-=wasq=- pisze:naelzy tez pamietac ze wieksza tarcza rowna sie szybsze blokowanie kolo co wcale nie ulatwia operowania hhamulcem na torze
biorę to pod uwagę, trzeba tutaj działać w wyczuciem bo nie wiem jeszcze jaki kapeć zapodam. Przymierzam się do 185/60/13, może jeszcze podziałam na seryjnych hamulcach i zobaczę jak się hamuje i może faktycznie lepiej/taniej będzie zrobić przeszczep z R19 16v jak sugeruje Lodoo.

: 21 stycznia 2008, 20:51
autor: Maolat
clio 16v foggi na to przeszedl niebo a ziemia z seria . Ja bankowo zakladam te , tylko jeszcze troche czasu bo pier musze porobic zawieche ,,,,, a narazie turbo stoi

http://www.cgbmotorsport.com/285mm-big- ... -521-p.asp

: 21 stycznia 2008, 21:20
autor: żuwik
konradmk pisze:biorę to pod uwagę, trzeba tutaj działać w wyczuciem bo nie wiem jeszcze jaki kapeć zapodam. Przymierzam się do 185/60/13, może jeszcze podziałam na seryjnych hamulcach i zobaczę jak się hamuje i może faktycznie lepiej/taniej będzie zrobić przeszczep z R19 16v jak sugeruje Lodoo.
Taniej Ci wyjdzie założyć 195/50 r15 i nie zamykasz sobie drogi do modyfikacji. 185/60 r13 to cholernie droga opona jest. Chyba że dalej nie możesz sprzedać tych alusów...

: 21 stycznia 2008, 22:00
autor: lodoo
-=wasq=- pisze:naelzy tez pamietac ze wieksza tarcza rowna sie szybsze blokowanie kolo co wcale nie ulatwia operowania hhamulcem na torze
no wlasnie jest odwrotnie... masz wieksza kontrole nad blokowaniem i latwiej jest wyczuc moment kiedy kolo hamuje na maxa a nie blokuje sie... wiem to wlasnie po przejazdzce foggiowozem na miedizance - myslalem ze wylece przez szybe :-D ale ani na chwilke kolo nie przypiszczalo - foggi wlasnie mowil ze to najwieksza zaleta tych hamulcow, ze ma sie duzo lepsze wyczucie na dizendobry

: 21 stycznia 2008, 22:43
autor: -=wasq=-
lodoo ale ty pisales o k-tec gdzie masz zacis 2 tloczkowy :) tarcze 280-300 mm wiec tam juz nie ma takiej full kontroli

gdzies czytalem artykul wlasnie na ten temat ze w autach bez abs-u trzeba uwazac bo niekoniecznie zawsze wilekie tarcze rowna sie lepsze hamowanie :D

: 22 stycznia 2008, 10:23
autor: lodoo
a no pisalem o wszystkich opcjach jakie mi przyszly do glowy :-)

to o czym mowisz to ciekawa sprawa, wierze, ze tak jest, sam nigdy nie doswiadczylem wiec nie bede sie wypowiadal :-)

: 22 stycznia 2008, 10:52
autor: konradmk
żuwik pisze:
konradmk pisze:biorę to pod uwagę, trzeba tutaj działać w wyczuciem bo nie wiem jeszcze jaki kapeć zapodam. Przymierzam się do 185/60/13, może jeszcze podziałam na seryjnych hamulcach i zobaczę jak się hamuje i może faktycznie lepiej/taniej będzie zrobić przeszczep z R19 16v jak sugeruje Lodoo.
Taniej Ci wyjdzie założyć 195/50 r15 i nie zamykasz sobie drogi do modyfikacji. 185/60 r13 to cholernie droga opona jest. Chyba że dalej nie możesz sprzedać tych alusów...
Uuuu 15 to już za duże koło do R5 imho ale 14" - czemu nie. szukam właśnie na alledrogo kompletu hamulców z R19 16v, zobaczymy, może poszaleję... Aluski są wciąż do sprzedania, co chwilę ktoś dzwoni i pyta ale nie wiem czy znajdę amatora. Jak mam sprzedać za 300 zł to chyba wolę poszpanować małym kółkiem z szeroką oponą, ma to swój urok, choć praktycznie nie jest

: 22 stycznia 2008, 11:46
autor: renata
wzmacniane tarcze do sportu, wentylowane, nacinane zimmermann plus kloci green stuff

komplet za 650zł na przód chcesz?

: 22 stycznia 2008, 11:51
autor: konradmk
jeszcze się nie zdecydowałem jaki setup założę, ceny podobne mam u swojego dilera ale dzięki :)

: 22 stycznia 2008, 12:30
autor: renata
masz podobne ? hmm.. :-/

: 22 stycznia 2008, 15:09
autor: konradmk
pytałem i klocki 170 / kpl tarcze 240 / szt :)

: 22 stycznia 2008, 15:25
autor: renata
ja takie zakładam :) podobno super zestawik ;-)