Strona 1 z 2
Odpowietrzanie silnika 1.7
: 3 stycznia 2008, 10:03
autor: zagier
Cześć. Mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w mojej 5. Szukałem na forum ale znalazłem tylko informacje jak odpowietrzyć układ w którym znajdują się odpowietrzniki, u mnie niestety ich nie ma. Może ktoś z was ma jakiś patent na odpowietrzenie takiego układu. Silnik 1.7, rok 89, to może być jakiś swap i może dlatego nie ma odpowietrzników?
: 3 stycznia 2008, 10:33
autor: lodoo
odpowietrznik jest 1 w 1,7, powinien byc z tylu silnika na plastikowym takim trojniku tuz przy glowicy, z niego idize potem waz do nagrzewnicy...
jesli nie ma to bedzie ciezko... ale 1,7 w sumie latwo sie odpowietrza... najlepiej jakbyc dopadl gdizes kawalek weza z odpowietrznikiem i dosztukowal w tamtym miejscu
: 3 stycznia 2008, 10:40
autor: zagier
To muszę jeszcze sprawdzić w tym miejscu bo myślałem że odpowietrzniki są na wężach idących do chłodnicy albo w samej chłodnicy. Jak byś mógł to opisz mi jeszcze co mam po kolei robić gdyż wszystko co znalazłem dotyczyło mniejszych silników.
: 3 stycznia 2008, 10:41
autor: makhi
ja też mam 1.7 i tez nie mam odpowietrznika, tam przy głowicy chyba nie sprawdzałem ale raczej też nie mam. Po wymianie płynów w chłodnicy pozostawiłem slinik pracujący z otwartym zbiornikiem.Teraz wyglada na to że jest ok Autko powinno sie same odpowietrzać tyle że może to dłużej potrwać, ale faktycznie dobrze było by zaopatrzyć sie w kawałek węża z zaworkiem.
: 3 stycznia 2008, 10:44
autor: żuwik
1.7 zasadniczo sam się odpowietrza, bo ma układ obiegowy. Kwestia tylko odpowietrzenia nagrzewnicy, choć przy odrobinie szczęścia też się sama odpowietrzy.
: 3 stycznia 2008, 10:45
autor: zagier
Tak próbowałem ale wywala mi płyn ze zbiorniczka.
: 3 stycznia 2008, 10:46
autor: makhi
no bo może za dużo nalewasz na początek. nalej trochę i systematycznie dolewaj
: 3 stycznia 2008, 10:58
autor: żuwik
NIe ma sensu zostawiać otwartego zbiorniczka. Powietrze i tak do niego dojdze. Natomiast przy zakręconym układ wytworzy ciśnienie i nastąpi to szybciej.
Skoro wybija płyn to tym bardziej zakręć. Tylko uważaj na temperaturę podczas nagrzewania. Dolej dopiero jak silnik się zagrzeje (termostat musi być otwarty).
: 3 stycznia 2008, 11:09
autor: nikos
ja odpowietrzam w nastepujacy sposób (silnik c1J) odkrecam korek od odpowietrzenia (w gornym wezu do chlodnicy) napelniam zborniczek do pela i dmucham kompresorem (jak ktos nie ma to mozna jakas papka) i przestaje jak z odpowietrzacza ( w wezu) zacznie lac sie plyn.
: 3 stycznia 2008, 11:17
autor: żuwik
Po 1. łatwiej podnieść zbiorniczek niż kupować kompresor

Po 2. mówimy o 1.7.
: 3 stycznia 2008, 11:21
autor: zagier
Właśnie sprawdziłem i nie mam odpowietrznika. Oglądałem te rury i może spróbować zdjąć jedną z nich i nalać płynu do nagrzewnicy przed odpaleniem tylko nie wiem czy to w czymś pomoże.
: 3 stycznia 2008, 12:01
autor: lodoo
zrob tak:
zbiorniczke podnies wzej, tak zeby byl troche wzej od silnika...
odkrec zbiorniczek i chlodnice
nalej do pelna plynu dochlodnicy i zakrec ja
nalej na max do zbiorniczka i zakrec go
odpal silnik i poczekaj az silnik sie zagrzeje i plyn zejdzie - jesli zedzie to odkrec zbiormnik i dolej plynu jak jzu bedzie ok to zbiorniczek na miejsce
i tyle
powinno byc ok
ja zawsze jeszcze na koniec zanim dam zbiornik na miejsce sprawdzam na odpowietrzniki i zawsze jeszcze troszke wyleci powietrza ale minimalnie...
jesli ci wywala mocno plyn to moze uszczelka pod glowica jest nie halo

ale oby nie
: 3 stycznia 2008, 13:11
autor: zagier
Dzięki, zaraz idę spróbować. Co do uszczelki to mam nadzieje że nie bo nie dawno zmieniałem
uszczelkę a chwile później całą głowicę.
: 3 stycznia 2008, 16:26
autor: wsmpw
no w 1.7 na chłodnicy powien być odpowietrznik w reno 19 tak jest.....
: 3 stycznia 2008, 18:23
autor: makhi
u mnie niema