Strona 1 z 3
Obroty, spalanie
: 18 grudnia 2007, 21:11
autor: elmatias88
Nie wiem czy moj temat sie pojawił... ale powiem jeszcze raz
Przy niskich obrotach silnik gaśnie, nawet podczas jazdy włączając luz gaśnie,
przy niskich chodzi jakby na 2 gary, ale po dodaniu gazu pracuje normalnie, nie traci na mocy ani nic, jednak na niskich pochodzi naprawde chwilke i gaśnie...
Następny problem....
Ostatnio spalił mi 15 l / 100km ( Renia 1.1 gaźnik rocznik 90') troche śmierdzi benzyną w srodku samochodu... czy te dwie sprawy mogą byc ze sobą w pewnym stopniu powiązane??
Pozdrawiam
: 19 grudnia 2007, 00:01
autor: graczu
jaki masz gaznik ? solex jednogardzielowy ?
Jesli tak to sprawdz elektrozawor - u mnie z tym byl problem, jechalo sie normalnie, ale przy dojezdzie do skrzyzowania i wrzuceniu na luz gasl. Sprawdz tez filtr w gazniku. Dobrze jakbys tez pojechal na regulacje, chyba za duzo benzyny Ci podaje skoro czuc benzyne nawet w srodku.
: 19 grudnia 2007, 10:28
autor: Komar
U mnie jest dokładnie to samo (tyle że silnik 1.4, ale gaźnik Solexa) i zauważyłem że:
1. Kopułka miała powypalane styki i palec rozdzielacza jest też nie pierwszej świeżości;
2. po kablach zapłonowych "biegają" sobie iskierki (jak jest naprawde ciemno to całkiem wyraźnie je widać)
3. nie wiem jaki to ma w ogóle związek ale jak pompowałem bardzo szybko hamulcem to wtedy obroty automatycznie schodziły w dół...
Dzisiaj jadę kupić kable, palec rozdzielacza, kopułkę i świece, więc napisze później czy to było to:)
: 19 grudnia 2007, 10:35
autor: lodoo
ma to zwiazek bo hamulce maja serwo i pompowales powietrze do kolektora
: 19 grudnia 2007, 10:59
autor: Komar
Lodoo mogłbyś mi to gdzieś narysować, lub jakoś inaczej wyjaśnić? Bo naprawde nie zrozumiałem...
Czy to tak powinno być czy też źle że się tak dzieje??
: 19 grudnia 2007, 11:55
autor: elmatias88
Graczu niebardzo wiem jaki mam gaźnik...Mało sie niestety znam... Czy jest prawdopodobne ze poszedł mi jakiś przewód paliwowy?? W sumie to sie stało naglę... Takie spalanie i te cholerne obroty.
: 19 grudnia 2007, 14:30
autor: renata
Komar pisze:3. nie wiem jaki to ma w ogóle związek ale jak pompowałem bardzo szybko hamulcem to wtedy obroty automatycznie schodziły w dół...
sprawdź czy schodzi ci płyn hamulcowy, bo pompowanie hamulcem nie ma nic wspólnego z obrotami(nie powinny się zmieniać) ja tak miałem w gtt- poszła membrana w serwie.. wymieniłem i było git..
: 19 grudnia 2007, 23:12
autor: arex2006
u mnie w C1E mam takie objawy jak mam "rurę dolotową" w pozycji przewidzianej przez producenta czyli w lecie przy chłodnicy. Ja ją sobie montuję prostopadle do kiedunku jazdy koło zbiorniczka z chłodzącym i jest spoko ale u Ciebie spalanie 15 l wskazuje na padnięty gaźnik. Smród paliwa w środku mioze tez być spowodowany dziurawym wydechem w części centralnej. Ja tak mam aktualnie ale nie robie; zrobie po zimie

: 20 grudnia 2007, 13:01
autor: lodoo
... serwo hamulcowe jest polaczone z kolektorem dolotowym i silnik wytwarza w nim podcisnienie (zasysa) co ulatwia hamowanie (lzej naciskasz pedal) - jesli wszystko jest sprawne - to tak jak mowi renata - nie powinny spadac obroty... jesli masz nieszczelnosc to naciskajac pedal wtlaczaz silnikowi wiecej powietrza bezposrednio w kolektor ssacy - co moze go przyduszac
mozesz miec uwalone serwo albo zaworek zwrotny, ale to nie ma wplywu na spalanie napewno....
gaznik do regeneracji i regulacji napewno...
: 21 grudnia 2007, 09:56
autor: Komar
poczytałem sobie troche mądrej książki i wyczytałem że możliwe powody takiego gaśnięcia to np zatkana dysza lub kanalik biegu jałowego, a jeśli idzie o zwiększone spalanie i gaśniecie to jest lewe powietrze w gaźniku, czyli sprawdzamy, a najlepiej wymieniamy wszystkie uszczelki (chyba że widziemy że w gaźniku jest gdzieś dziura, to kupujemy odrazu nowy;) ma ktoś może taki gaźniczek do 1.4? Mam tylko jeden warunek, musi być bardzo tani

: 21 grudnia 2007, 10:28
autor: lodoo
no i co ci po zdejmowanym uzywanym... i tak pewnie trzeba bedize go regulowac i regenerowac...
kup zestaw naprawczy, przeczysc sam gaznik powymieniaj wszystko potem ustaw na oko zeby chodzil i jedz na analizator spalin zeby ci go wyregulowali...
: 21 grudnia 2007, 13:14
autor: elmatias88
Lodoo a jeszcze pytanko ile taki zestaw kosztuje i jak to samemu wykonac. Pozdrawiam
: 22 grudnia 2007, 11:45
autor: elmatias88
graczu to jest gaznik ZENITH
: 22 grudnia 2007, 13:37
autor: elmatias88
He he he... Wymieniłem kabelki WN kopułeczkę, i chodzi jak masełko:))))) Ale sie ciesze:D
: 22 grudnia 2007, 15:12
autor: Komar
Elmatias fajnie że przynajmniej Tobie się udało:)
U mnie zmiana kabli i kopuły nic nie dała, mam jeszcze świeczki, musze je dzisiaj podmienić;) jak nie zadziała to szukam dalej i przypuszczam że czeka mnie przegląd serwa... życzcie mi powodzenia;P