Strona 1 z 2
Z monopunkta NA wielopunkta
: 15 grudnia 2007, 16:58
autor: BGZ
Siemanko mam takie pytanie
Mam Silnik 1.7 na jednopunktowym wtrysku
Ostatnio Myślałem żeby kupic silnik od Laguny 2.0 8v na wielopunktowym wtrysku
Lecz Miałem Awarie Zimeringów Na wale pompie oleju wymieniłem przy okazji cały rozżąd
paski łożyska w alternatorze filtry i wszystkie płyny i żal mi tego silnika bo naprawde ładnie chodzi lecz Monopunkt to lipa jak dla mnie
no i teraz pytanie
co bym musiał wymienić w silniku żeby uzyskac te 95 koni
głowice wiązke Komputer
Na lato Planuje Całkowite malowanie Nowe felgi Sprzęt audio
proszę o Poradę

z góry dzięki za wszystkie wskazówki

: 15 grudnia 2007, 17:02
autor: makhi
no zależy ile masz teraz tych koni.(Ja przy 1,7 mam prawie 90)Możesz wymienić np wałek, odciążyć koło zamachowe, zmienić dolot powietrza i układ wydechowy.
: 15 grudnia 2007, 18:51
autor: Qucor
Makhi przecież ty masz gaźnik tak jak ja więc niby kiedyś było te 90 koników

ale Bgz ma monowtrysk a tam jest jakieś 74 km...
Ogólnie najgorsza z opcji w 1,7
Ja się tam nie znam ale ale chyba najprościej będzie jak całą góre przełożysz + komputer i elektryka
Pozwodzenia w pracach

: 15 grudnia 2007, 19:00
autor: kilimr5
najtaniej to na gaźnik przełożyć i ma ok 90km
jeśli z kolei na wielopunkt to już prawie to samo cenowo co z laguny silnik kupić lub od kogoś cały komplet z GTE
bo tak to musisz zacząć od zmiany głowicy i kolektorów a później jeszcze z elektryką walczyć
: 15 grudnia 2007, 22:35
autor: BGZ
No więc SWAP na 2.0 8v 2000PLN oczywiście bym przekazał Auto innemu mechanikowi
i ciekawi mnie czy półosie wytrzymają Skrzynie mam Od volvo 440 więc sie nie matwie
Swap Na 1.7 Mpi 1000 PLN + Whuj roboty robota u siebie w Garażu
Hmm A z tym GAźnikiem jaki to gaźnik ja mam LPg da rade podłaczyć gaz

A Więcej Pali na Gaźniku znalazłem taki
GAZNIK z kolektorem SOLEX renault
http://moto.allegro.pl/item283227886_ga ... od1zl.html
: 15 grudnia 2007, 22:47
autor: Qucor
U mnie w domu gdzieś leży sobie kolektor i gaźnik splexa z silnika który władowałem do swojego szczura...
Spalenie jest ogólnie dobre na 100km pali mi średnio 9,5 litra a na trasie max 7,8...
Nie wiem jak masz podłączony gaz

Więc nie pomogę... a w sumie to się na tym znam jak świenia na gwiazdach mogę ewentualnie porównać z tym co jest u mnie

: 16 grudnia 2007, 19:34
autor: BGZ
Ma Ktos taki gaźnik

????? do sprzedania a co z elektryka odłączam tylko kumputer

? jak to podłączyć
: 16 grudnia 2007, 19:36
autor: BGZ
Rozumiem ze z pompy paliwa przeciagam węzyk paliwa do gaźika
wtrysk wykręcam instaluje gaźnik linke a komputer co odłączyc
: 16 grudnia 2007, 19:56
autor: Qucor
Ja mam gaźnik solexa z kolektorem z mojego drugiego silnika ale w jakim jest stanie to zobacze jak odbiore auto...
Pozdrawiam

: 16 grudnia 2007, 21:04
autor: makhi
ja mam mono

+ lpg i troszke lepszy wydech
: 16 grudnia 2007, 22:56
autor: lodoo
mono i gaznik maja inne pompy paliwa....
mpi z tego co wiem tez....
z 2,0 nie jest tak rozowo... komp 2,0 ma immobiliser i trzeba go usunac a to pare stow kosztuje... zawieszenie bedziesz mial za slabe, hamulce takze bo - pewnie masz niewentylowane.... przy wielopunkcie jest tak samo... wydech jest pewnie inny, wiazka elektryczna nie pasuje, trzeba przerobic...
zapomnij o swapie na 2,0 za 2000
swap na 1,7 trzeba liczyc 2,5 tys jesli ma byc ok
przy gazniku bedize znacznie latwiej - brak kilkudizesieciu kabelkow

- ale zawieszenie i hamulce powinienes zmienic... to bezie inaczej jezdzic

kompa i wiazke trzeba wywalic, wstawic wiazke od gaznika... chyba ze zostawic i podlaczyc co sie da, a kompa wywalic... przerobic to co jest inaczej - nie wiem jak pompa paliwa w gazniku - czy elektryczna czy nie - bo w mono to steruje nia komp... jak go wywalisz a ganik ma elektryczna to beda pory...
odezwij sie do krystaiana - on ma taka operacje za soba

: 17 grudnia 2007, 11:59
autor: BGZ
Pewnie na 2.0 z lagi skończyło by sie na 3.500 pln
hmm na 1.7 mpi 2500 pln Droga zabawa
kurcze mam dylemat czy kombinowac w niedziele pewnie bede miał brudne w smarze ręce
morzliwe ze poprawie lakierek i idzie na sell bo chyba zmienie autko na cos większego
mondeo.....
Dzienki za wszystkie informacje Aha A tak na ile wyceniacie moją Renatke
http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... sc&start=0
: 17 grudnia 2007, 12:14
autor: żuwik
żeby wsadzić gaźnik:
- prawdopodobnei inny wałek, najlepiej cała głowica
- kolektory
- pompa paliwa (może być za mocna, będzie przelewało gaźnik, pompa pod gaźnik musi być precyzyjnie dopasowana)
- moduł zapłonowy dobrany do gaźnika
W tym momencie głowica out, pasek rozrządu może być inny, jeszcze puszka filtra. Generalnie musiałbyś zdobyć całą górę, pompę i moduł. Jak znajdziesz kogoś, komu to zbywa to możesz się zamknąć nawet w 500zł.
: 17 grudnia 2007, 23:53
autor: Yakkul
nie wiem czy zabawa warta świeczki może jak się samemu grzebie, chociaż ja bym się nie bawił w takie przeróbki, od razu swap serce z innego auta i wtedy efekt gwarantowany. Wszystko zależy od tego czy ty robisz czy ktoś inny bo w takim razie może się nie opłacać
: 18 grudnia 2007, 00:23
autor: żuwik
LOL
A przy swapie to tylko zatrzaski wypiąć i włożyć inny silnik

No faktycznie, brawo
Przekładka głowicy nic trudnego, przy okazji zobaczysz jak się ma silnik i wymienisz rozrząd, uszczelkę pod czapką. Kolektor to z 10 śrubek (pomijając, że będzie zmontowany z głowicą), gaźnik na kolektor 4, wymiana modułu zapłonowego 2, pompa bez śrubek, wymienić moduł pompy w baku za pomocą kawałka ceownika. Zostaje nam jeszcze puszka filtra - 4. Pozostaje podpięcie wężyków. Wężyk z pochłaniacza par można wpuścić do odmy albo bezpośrednio do puszki. Komp robi out.
Kwestią do rozwiązania pozostaje przelew. Nie jestem biegły w 1.7 więc nie wiem jak to jest rozwiązane przy gaźniku, przy wtrysku znając życie jest wąż dochodzący, powrotny i zawór regulujący ciśnienie. A że zawór wywalasz razem z modułem wtryskiwacza to jakoś trzeba to rozwiązać. Tu już nie pomogę.
Przed modyfikacją zapłonu można by spróbować oszukać komputer i zasymulować mu wtryskiwacz - może uda się zostawić zapłon fabryczny. Jak nie to plus z kompa na moduł zapłonowy.
Filozofii koniec. Roboty na dzień. Nie mów mi, że swap jest prostszy i tańszy
