Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Olej do silnika...

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Qucor

Olej do silnika...

Post autor: Qucor »

Dzień Dobry.

W jednym z tematów jest kilka postów o olejach. Troszkę mnie to zainteresowało więc zakładam temat...

Chodzi mi głównie o to jaki olej nalać do silnika który będę remontował tzn. uszczelki, planowanie głowicy i co tam jeszcze będzie trzeba zrobić/wymienić :-?

Silnik ma przejechane 236.ooo i olej zjada na śniadanie jak na razie(kto był na Miedziance widział :-P )

Jak na razie lałem LOTOS mineralny i miałem zamiar zostać przy takim ale już kilka osób poradziło abym zmienił bo LOTOS to nic dobrego... podobno :-/

Za wszelkie rady wielki Dzięki 8-)
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Ja na przyklad leje Liqui Moly 10W60 (syntetyk), ale do Ciebie spokojnie wystarczy 10W40 (polsyntetyk) - zalezy co bedziesz robil - jesli zrobisz generalke, tak, zeby nie jadl oleju, to warto zainwestowac w syntetyk - jest ich masa. Jedno co wiem, to Castrol jest FE - sam sie niestety o tym przekonalem. Ja teraz tylko Liqui Moly albo Shell (ale jest za drogi), dobry tez jest Elf, ktory standardowo leje sie do Renowek.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Ronin317 pisze:Ja na przyklad leje Liqui Moly 10W60 (syntetyk), ale do Ciebie spokojnie wystarczy 10W40 (polsyntetyk)
5W40,0W40 i inne 5 lub 0 po W moga mieć różnie to są syntetyki
a 10W40 itp z dziesiątkami na przodzie to pół syntetyki
15W40 itp z pietnastkami na przodzie występują też z 20 na przodzie minerały..
Awatar użytkownika
Bibi
Posty: 50
Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 21:10
Lokalizacja: Sk±towni

Post autor: Bibi »

A kto ci takich bredni naopowiadał (bzduda nie mozna tak rozgraniczac olejów)
Oznaczenia które podajesz to tylko oznaczenia klasyfikacji lepkosciowej oleju a liczby przed ipo literce W oznacza lepkosc w niskich i wysokich temperaturach.
Lepkość określa wielkość tarcia wewnętrznego w płynie. W znacznym stopniu zależy ona od temperatury i za pośrednictwem oznaczeń cyfrowych (na przykład, 5 W-40) pokazuje, co dzieje się z olejem przy niskich (5 W - zimą) i wysokich temperaturach (40-latem).
Na przykład: 5 W-40
Taki olej może być używany zimą przy temperaturze do -30'C i latem przy temperaturze do +35'C.
A rozgraniczenia na poszczególene oleje zalezy juz od składu danego oleju:
[shadow=red]Oleje mineralne[/shadow] - to mieszanina wysokowrzących (temp. powyżej 350 stopni C) węglowodorów nasyconych i aromatycznych z pewną domieszką związków heterocyklicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejów. Frakcja ta stanowi zatem główny składnik niektórych olejów silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych oraz dla smarów plastycznych.
[shadow=red]Oleje pół syntetyczne[/shadow] - są to oleje produkowane na bazie olejów mineralnych lub pochodzą z tak zwanego procesu hydrokrakingu, który polega na poprawie własności oleju mineralnego poprzez regulację długości łańcuchów węglowodorowych
[shadow=red]Oleje syntetyczne[/shadow] - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki uszlachetniające. Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.

Opis ze strony Liqui Moly dotyczacy [shadow=red]Syntetycznego oleju 10W60[/shadow]
SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60
Syntetyczny olej silnikowy do samochodów sportowych. Lepkość oleju 10W-60 gwarantuje niezawodne smarowanie nawet w ekstremalnych warunkach eksploatacji i przy bardzo wysokiej temperaturze. Posiada wysoką stałość temperaturową, optymalizuje moc silnika i zmniejsza jego zużycie. Gwarantuje momentalne smarowanie podczas zimnego startu silnika. Olej całoroczny do silników nowej generacji (turbo, wielopunktowy wtrysk).
Qucor

Post autor: Qucor »

No tak sprawa jest tego typu że chcę wymienić uszczelki w silniku, uszczelniacze i... coś jeszcze nie znam się ale wiem że na pewno pierścienie bo olej zjada ogromnie :-/
Do tego planowanie głowicy i itp...

I zastanawiam się nad półsyntetykiem z tym że nie umiem się zdecydować na firmę zawsze lałem Lotosa ojciec też i nie było problemu... fakt że zawsze było to minaralny bo auta miały swoje lata :-/

Wielkie dzięki za fachowe opisy :mrgreen:

Pozdrawiam 8-)
kidzio

Post autor: kidzio »

wsmpw pisze:
Ronin317 pisze:Ja na przyklad leje Liqui Moly 10W60 (syntetyk), ale do Ciebie spokojnie wystarczy 10W40 (polsyntetyk)
5W40,0W40 i inne 5 lub 0 po W moga mieć różnie to są syntetyki
a 10W40 itp z dziesiątkami na przodzie to pół syntetyki
15W40 itp z pietnastkami na przodzie występują też z 20 na przodzie minerały..
nooo. zwłaszcza 20W60 Motul LeMans to minerał ... ;)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

nie wiem nie wiem masz racjeBibi, ale ja mam wiedze warsztatową i tak mi mówili i tak wiem...
więc dziękuje za napisanie tego ze strony technologicznej i chemicznej
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 840
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

ja zalałem teraz valvoline http://www.allegro.pl/item256285991_val ... od_ss.html
tylko załatwiałem w intercars
żuwik

Post autor: żuwik »

wsmpw pisze:5W40,0W40 i inne 5 lub 0 po W moga mieć różnie to są syntetyki
a 10W40 itp z dziesiątkami na przodzie to pół syntetyki
15W40 itp z pietnastkami na przodzie występują też z 20 na przodzie minerały..
Na forum zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć :roll:
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

wsmpw pisze:...ale ja mam wiedze warsztatową...
Popraw tą wiedzę - ktokolwiek Ci to mowil.... KŁAMAŁ.

Może nieświadomie :roll:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ok teraz już wiem że niezależnie od numeracji np.5W40 itd.. to nie musi być np. pełen syntetyk......... ale na beczkach tylko to jest napisane więc nie wiem...
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

z tego co kojarze to z oleji dostepnych bez problemu tylko motul sie bawi w oleje syntetyczne z lepkosciami "mineralow"

ja od siebie moge odrazu powiedziec ODRADZAM MOBIL MOBIL 1
poniewaz sa to oleje ktore sa bardzo ale to bardzo mocno podrabiane

drugi odradzany olej to CASTROL tez mocno podrabiane nawet castrol 10w60 to kupa

odkad catrol rozlewa oleje w polsce to sa one syfne :P
castrol edge z 200sx turbo przezyl jakis miesiac i sie zrobila woda :P :P gdzie motul przejezdzil roki przebieg kolo 8000 9000 km i nadal byl ladny

ogolnie castrol mobil rozlewane w polsce i to jest 1 problem bo cholera wie co tam leja :P oraz popularnosc dziek iczemu sa podrabiane informacja z bardzo duzej hurtowni oleji :P
jaszczur

Post autor: jaszczur »

ja leje 15W40 (producenta nie pamiętam ale najtańszy w sumie wyszło za 30 zł) i nie ma większych problemów, zjada bardzo mało oleju, od ostatniej wymiany w zeszłą zimę ani jednej dolewki bo olej stoi jakby w miejscu:) następna wymiana za 3 tyś!
Qucor

Post autor: Qucor »

-=wasq=- pisze: ja od siebie moge odrazu powiedziec ODRADZAM MOBIL MOBIL 1
poniewaz sa to oleje ktore sa bardzo ale to bardzo mocno podrabiane

drugi odradzany olej to CASTROL tez mocno podrabiane nawet castrol 10w60 to kupa

odkad catrol rozlewa oleje w polsce to sa one syfne :P
castrol edge z 200sx turbo przezyl jakis miesiac i sie zrobila woda :P :P gdzie motul przejezdzil roki przebieg kolo 8000 9000 km i nadal byl ladny

ogolnie castrol mobil rozlewane w polsce i to jest 1 problem bo cholera wie co tam leja :P oraz popularnosc dziek iczemu sa podrabiane informacja z bardzo duzej hurtowni oleji :P
No więc decyzja zapadła jako że:

- patrz wyżej - nie będę płacił kasy za coś co może być kiłą
- nie robię sam remontu i nie wiem jak będzie - więc zostaje na Oleju mineralnym

Postanowiłem zostać przy Lotosie... Tyle na nim jeździłem i jakoś się sprawdzał więc nie mam powodów do zmiany firmy.

Zamówiłem 10L LOTOS GAS powinno starczyć i na drugie zalanie po przejechaniu 1ooo km.

Powiedzcie mi proszę ile powinno wg knigi wchodzić oleju i płynu chłodzącego do 1,7 F2N... bo nie wiem :-P

Pozdrawiam 8-)
Kinga

Post autor: Kinga »

ja się również szarpnęłam na Valvoline'a. Przynajmniej się nie boję, że syfny :-)
ODPOWIEDZ