Strona 1 z 2
Wymiana półosi<lewa>
: 13 sierpnia 2007, 14:24
autor: Qucor
Witajcie. Byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie
Nigdy nie zabierałem się za mechanikę więc proszę o instrukcje najlepiej krok po kroku jak się zabrać za wymiane LEWEJ półosi
Dzięki i liczę na pomoc

: 13 sierpnia 2007, 15:45
autor: lodoo
1. spuszczasz olej ze skrzyni
2. odkrecasz pierscien = 3 sruby 13 przy skrzyni tryzmajacy gume
3. odkrecasz srube piasty kola klucz 30 oczkowy wygiety
4. odkrecasz sworzen od wahacza - 2 sruby 16 albo 17
5. odkrecasz koncowke drazka od piasty - 17 chyba i mlotek - piaste trzeba oprzec blisko koncowki solidnie o ziemie jakas rura czy klockiem i wybic mlotkiem koncowke - no chyba ze masz sciagacz

6. odkrecasz piaste od amortyzatora - 2 sruby 18
7. wieszasz piaste na kawalku druty za sprezyne czy cos zeby nie wisiala na przewodize hamulcowym
8. zdejmujesz piaste z polosi z wieloklinu
9. wyjmujesz polos
i potem odwrotnie

: 13 sierpnia 2007, 16:16
autor: Qucor
Dzięki za szybkie info

: 13 sierpnia 2007, 17:56
autor: supermonster
Lodoo pisze:3. odkrecasz srube piasty kola klucz 30 oczkowy wygiety
tą czynność proponuję wykonać dobrej jakości kluczem z solidną przedłużką PRZED PODNIESIENIEM AUTA W GÓRĘ!!!
: 15 sierpnia 2007, 03:48
autor: lodoo
racja - albo jakiegos ziomka do auta i niech depta na hamulec ile wlezie - tez dziala

: 15 sierpnia 2007, 21:00
autor: Qucor
Czytałem kilka razy instukcję i...
Śmiejcie się ale wymiękam nie pcham tam rąk bo jeszcze coś zjeb...
Oddam autko do kumpla mechanika i niech się tym zajmie a przy okazji zauważyłem u kogoś na zdjęciach podwozia sprężynki przy skrzyni może się coś takiego dorobi bo mi drążek lata jak stara ku...
W każdym bądż razie WIELKIE DZIĘKI

: 15 sierpnia 2007, 22:24
autor: lodoo
to ja klata drazek to trzeba zlikwidowac mu luzy... sprezynka nic nie da

pare zestawow naprawczych o beidz jak nowy
wyjecie polosi to banalna sprawa - jedna z prostszych rzeczy do wyjecia

: 16 sierpnia 2007, 06:01
autor: Qucor
No może i dla Ciebie banał ale ja jak na razie:
- nie mam czasu robię po 12-16h
- nie mam miejsca i nikogo kto by mi pomógł
- boję się że coś spierdzielę
A wali mi w osi i już mam nówkę od Prezeska tylko ją zamontować

: 16 sierpnia 2007, 06:49
autor: krulyk
lodoo strasznie dużo rozbierania w twojej instrukcji
jedziemy zacznij od odkręcenia śruby piasty koła tak jak stoi polecam dobry klucz nasadowy i kawał rury potem zdjąć koło odkręcić amorek od piasty i już możesz wypiąć ośkę z piasty trzeba pokombinować ale na 100 % wychodzi spuścić olej ze skrzyni potem te 3 śruby mocujące ośkę w skrzyni i gotowe żadne odkręcanie swożnia końcówki itd tylko amorek odkręcić od piasty ośka wyjdzie z piasty pozdrawiam
: 16 sierpnia 2007, 07:02
autor: kabar
Potwierdzam, wystarczy odkręcić amorek od zwrotnicy, 2 śruby, rozmiar klucza 18, piasta 30.
: 16 sierpnia 2007, 07:53
autor: krulyk
z tym 40 to przesadziłeś standardowo jest 30 lub 32 nie pamiętam a 18 na amorki potwierdzam
: 16 sierpnia 2007, 08:01
autor: kabar
Heh, racja, właśnie sprawdzałem.
Pamiętałem że jakaś okrągła cyfra

: 16 sierpnia 2007, 08:05
autor: Qucor
A no to pany całkiem inaczej się to kształtuję
Zaraz jakoś prościej bo mnie to przerażało
Jak znajdę parę godzin to włażę pod auto obadać sprawę i może się pokuszę o samodzielną wymianę...
A dam rade na klockach czy muszę mieć kanał

: 16 sierpnia 2007, 08:40
autor: krulyk
ja ostatnio wymieniałem zajeło mi to godzinke podniosłem na lewarku (żaba) pod sanki i tyle schodzi się tylko z wlewaniem oleju do skrzyni przerąbane a i uważaj jak będziesz odkręcał ośkę od skrzyni śruby 13 lubi się zrywać gwint na dolnej śrubie.
Wlew oleju masz z przodu na przeciwko chłodnicy powinna być śruba lub motylek ciężko to odkręcić słabe dojście
: 16 sierpnia 2007, 09:34
autor: Qucor
No wlew mam taką rurkę od strony chłodnicy a dojście marne i lać do oporu...
Może być ten olej co wypłynie ze skrzyni czy nówka
