Strona 1 z 2

silnik od r19 1.8 16v do r5

: 12 sierpnia 2007, 16:46
autor: Bronek
czy ktoś orientuje się czy dużo jest roboty z przełożeniem silnika? i co trzeba dokupić?

: 12 sierpnia 2007, 20:38
autor: KuchaR
Pogadaj z Kabarem :-)

: 12 sierpnia 2007, 21:04
autor: kabar
Błagam, najpierw przeszukaj forum, wejdź na techniczny na stronie głównej, i jeśli jeszcze będziesz miał pytania to wtedy śmiało wal.

Wsadzenie F3P było już opisywane na tym forum.

: 10 stycznia 2008, 12:42
autor: konradmk
może trochę późno ale 1.8 16v to F7P, F3P ma 8 zaworów :)

: 10 stycznia 2008, 12:58
autor: kabar
Ano racja, myślałem o F7P a napisałem F3P.

Nawiasem mówiąc uważam że F3R jest optymalnym silnikiem do R5.
Lżejszy, zgrabniejszy w obsłudze i montażu, a moment obrotowy ma taki jak F7P.

: 10 stycznia 2008, 16:28
autor: lodoo
tez tak uwazam :-D 8-)

konrad... a po co odpisujesz na posty z sierpnia... popatrz na daty...

: 10 stycznia 2008, 16:31
autor: konradmk
Lodoo pisze:tez tak uwazam :-D 8-)

konrad... a po co odpisujesz na posty z sierpnia... popatrz na daty...
prawda musi kiedyś wyjść na jaw, lepiej późno niż wcale :)

: 10 stycznia 2008, 23:27
autor: -=wasq=-
a ja i tak wsadzam f7p dla samego dzwieku :D :D

no i te lans points pojda do gory :P :P :P

: 11 stycznia 2008, 09:42
autor: lodoo
no fakt ze ten dzwiek zabija... moze kiedys ;-)
ciekawy jestem jak sie maja osiagi F3R i F7P jak obydwa sa w R5....
wasQ trza bedize na miedizanej jakis wyscig zrobic :-D

troche zaluje ze jednak nie kpilem F7P (wlasnie o dzwiek mi chodzi) ale mam nadizeje ze 2,0 tez bedzie ladnie mruczec...

: 11 stycznia 2008, 10:10
autor: konradmk
-=wasq=- pisze:a ja i tak wsadzam f7p dla samego dzwieku :D :D

no i te lans points pojda do gory :P :P :P
dźwięk zależy tu nie tylko od silnika. W R19 16v miałem ze 3 różne w zależności od tłumika końcowego, obecności lub nie kata no i kolektora wydechowego. W R5 miałem tłumik devila - tragedia, pierdziszewo takie że nie dało się wytrzymać a teraz mam końcowy seria z R19 16v i wycięty kat i już jest zupełnie inaczej. Sam silnik daje najładniejszą barwę przy cichym końcowym i dużym stożku na długim dolocie - piękny pomruk.

: 11 stycznia 2008, 22:44
autor: -=wasq=-
wydech seria plus stozek k&n brzmi tak ( w tle slychac resztki sprzegla :P )

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 4471469459


a teraz mam 2,5 cala z nierdzewki od kolektora do konca na koncu odpowiedni przelotowy z nierdzewki i dzwiek jest super :) dopoki jest jedna przepustnica jest zwykly buczek ale jak sie otwrzy druga :D :D :D :D

: 12 stycznia 2008, 11:56
autor: lodoo
wydech jak najbardizej cichy i dolot ze stozkiem i puszka to jest to :-D

: 13 stycznia 2008, 11:32
autor: zagier
Ponieważ mam już dość napraw swojego silnika postanowiłem go zmienić na 1.8 16v R19. Mam zamiar kupić całą 19 i przełożyć całość do mojej 5. Szukałem informacji na forum ale ciężko coś znależć albo po prostu nie umię tego zrobić i z tąd moje pytania. Czy taki silnik wejdzie do budy R5 bez spawania cięcia itp, wystarczy tylko zmienić łapy i już?. Czy podejdzie do tej skrzyni którą mam w swoim r5 i czy się to wszystko zmieści pod maską?

: 13 stycznia 2008, 14:56
autor: kabar
Chyba jednak nie umiesz znaleźć, było wielokrotnie o tym pisane.
Musisz się bardziej postarać :)

: 13 stycznia 2008, 18:44
autor: -=wasq=-
wejdz w nasze auta i tam masz fure konrada i tam widac ze wsyztko sie miesci :)