Strona 1 z 2
kolektor ssący w C1J.
: 6 sierpnia 2007, 20:10
autor: Karol
hej.
mam w swoim C1J gaźnik Zenith 32 IF2. mam kłopoty z wolnymi obrotami, autko czasem przygasa nawet na ciepłym silniku. Znalazłem inny gaźnik ( solex 32 bis) i postanowiłem go sprawdzić. gaźnik okazał sie popsuty. ale mniejsza z tym.
jak pościągałem wszystko co jest miedzy kolektorem a gaźnikiem, okazało się, że kolektor jest nie przykręcony w trzech miejscach u góry do bloku silnika....
dodatkowo odkryłem jeszcze jedna fuszerkę po swapie u powalonego mechanika z ulicy ogrodowej w Pyskowicach. mianowicie: z kolektora z tyłu wychodzą dwie rurki. na jednej z nich jest wąż idący do pompy hamulcowej, a druga.... jest pozaginana na końcu, i czymś zapchana w środku.
ktoś wie, co tam powinno być podłączone?? ( do tej drugiej rurki, po stronie pasażera)
czy te dwie rzeczy mogą być przyczyną nierównej pracy silnika??
jak zrobię fotki, to zapodam.
: 6 sierpnia 2007, 20:15
autor: Arti
jeśli kolektor ssący ciągnie "fałszywe powietrze" mogą być jaja
zrób fotkę
: 6 sierpnia 2007, 22:30
autor: foggi
jezeli jest zle zaslepiony ten krociec to tak ogolnie to jest polaczone z odma i z obudowa filtra - nieobowiazkowe.
: 7 sierpnia 2007, 19:06
autor: Karol
powoli

nie jestem takim znawcą jak Wy
w jakim celu może to być połączone z obudową filtra ( czego

)
jeden jest podłączony do odmy.
sprawdziłem, dziadostwo jest zaślepione ( założyłem waz z cybantem, i ssałem

)
dokręciłem kolektor, ale nie sprawdziłem czy sie coś zmieniło, bo gaźnik sie w nafcie moczy
foty:
ten króciec:

Shot with
HP Photosmart E427 at 2007-08-07
niedokręcony kolektor:

Shot with
HP Photosmart E427 at 2007-08-07
chodzi tu może o filtr węglowy, które były w niektórych silnikach

( chyba:-P)
: 16 sierpnia 2007, 15:44
autor: gacol
wiec tak kolego wszysko ci wytlumaczono tylko ze ja bym odkrecil kolektory i sprawdzil uszczelki czy nie sa spekane itd pozdro
: 16 sierpnia 2007, 17:11
autor: Karol
uszczelki kolego posprawdzałem już

wszystko gra... a obroty dalej skaczą...

może to przez wiek silnika ( '86)

: 16 sierpnia 2007, 17:21
autor: Rosic
E tam, Beata ma 85, a ja 87 i obroty nie skaczą w żadnej z nich

: 16 sierpnia 2007, 18:37
autor: Patron
mi skakały obroty jak przegnił wydech i zaczeła pękac rurka pomiędzy kolektorem wydechowym a środkowym tłumikiem
: 16 sierpnia 2007, 20:41
autor: Karol
hmm... choć może nie widać na fotce, to prawie cały układ mam dwuletni... z GTT...
nie ma dziur nigdzie bo to tez sprawdziłem...
: 17 sierpnia 2007, 14:31
autor: lodoo
a po cyzm ocieniasz ze uszelka jest ok
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
odzaluj te 12zl i kup nowa....
: 17 sierpnia 2007, 16:48
autor: Karol
kupie...

jak dostane wolne

bo pracuje do 18 codziennie
jak zmienię uszczelkę, i dalej będą skakać, to sie odezwę.
wczoraj przyglądałem sie, i na zimnym silniku na biegu jałowym skacze nawet o 500 obrotów... z 700 nawet do 1200...
może to wina czujnika położenia wału?? albo membranki w module zapłonowym??
: 18 sierpnia 2007, 23:59
autor: Yakkul
czujnik położenia walu raczej odpada
: 19 sierpnia 2007, 10:52
autor: Karol
nie koniecznie... mam "przerobioną" wtyczkę w czujniku. bo nie było wcale. doczepiłem takie piny co wchodzą do gniazdka a wtyczkę urzeźbiłem z poksiliny, i nie wiem, czy to nie ma wpływu na jakaś oporność czy coś, ze to było lutowane.
a dlaczego odpada?? ( nie jestem jeszcze specem od Renatek

)
: 19 sierpnia 2007, 14:22
autor: lodoo
czujnik dziala impulsowo i zadne tam opornosci nie maja znaczenia....
: 19 sierpnia 2007, 20:10
autor: Karol
a długość układu którym dolatuje powietrze do gaźnika?? mam taki z termostatem powietrza
