Strona 1 z 2
skrzynia z GTT jak to jeździ?
: 2 sierpnia 2007, 22:22
autor: julian_RSi
Mam gorącą prośbę do użytkowników GTT

Pilnie potrzebuję wiedzieć choć przybliżone wartości maksymalnych prędkości na poszczególnych biegach

Moje clio zmieliło już kolejną skrzynię biegów

a nadarzyła mi się świetna okazja , że dobry kumpel odstąpi mi jedną ze skrzyń od swojego 5GTT

Nie mam tylko zielonego pojęcia czego spodziewać się po takiej skrzyni, wiem już napewno że nie uda mi się pokonać problemu prędkościomierza, ale trudno
Na skrzyni oryg. moje clio na poszczególnych biegach robiło ok. 50/80/120/160/200 km/h, to była dość krótka skrzynka, później wrzuciłem skrzynię ponoć od Clio 1,8 8V, tylko że przełożenia miała masakrycznie długie:I-60km/h II-100km/h III-160km/h

IV-200km/h V- nie było nawet kiedy jej wrzucić, bo w startreka zabawy mnie nie bawią
Niestety tą skrzynię zmieliło na dyferencjale po około 2 miesiącach użytkowania.
I teraz zupełnie nie wiem czego się spodziewać po skrzyni z piąteczki
Please help my

: 2 sierpnia 2007, 22:49
autor: shark
w tej skrzyni co miałeś na koncu top nie były takie długie pierwsze przełożenia jak jedynka i dwójka, trójka przesadzona o jakieś 15km/h a reszt to już przegięcie poprostu. Co do wartości skrszyni z GTT pytaj Kidzia czy Kureckiego, oni maja najmocniejsze wersje więc są w stanie powiedziac przy ilu zamyka sie obrotomierz
: 2 sierpnia 2007, 22:49
autor: pavko
Napisz jaki to symbol skrzyni? JB3032? JB3009? JB3014? jakie masz oponki? do jakich obrotów byłeś w stanie dokręcić silnik na poszczególnych biegach?
to się wszystko da policzyć...
: 2 sierpnia 2007, 23:00
autor: julian_RSi
pavko pisze:Napisz jaki to symbol skrzyni? JB3032? JB3009? JB3014? jakie masz oponki? do jakich obrotów byłeś w stanie dokręcić silnik na poszczególnych biegach?
to się wszystko da policzyć...
Niestety oznaczenia skrzyni nie było, ktoś przezornie blaszkę ułamał. Na każdym biegu kręcona do odcinki, czyli okolice 6400rpm

: 2 sierpnia 2007, 23:07
autor: julian_RSi
shark pisze:trójka przesadzona o jakieś 15km/h a reszt to już przegięcie poprostu.
Niestety wielokrotnie sprawdzane

Przy piątym biegu przy niecałych 4000rpm 140km/h, przepięcie na trzy, obroty szły do 5,5tys i ciągnął do odcinki do 160

po przepięciu na cztery domykało 2 paki
Natomiast I, II w porównaniu ze standardową skrzynią było bardzo zmulone jeżeli chodzi o wkręcanie na obroty
Z jakiegoś powodu musiało zmielić tą skrzynię i jestem niemal w 100% pewny, że to wina źle dobranych przełozeń
Różnica na poziomie 10 czy 15km/h na trójce w porównaniu ze standardową skrzynią zupełnie bym olał, ale tu ciągnęła się niemiłosiernie :-x A nie można zapominać o tym, że Rsi miało najkrótszą skrzynię ze wszystkich Clio 1, zdecydowanie krótszą od 16S
A co do oponek to autko stoi na 195/50/R15
: 3 sierpnia 2007, 00:18
autor: lodoo
przelozenia skrzyni z GTTurbo:
przelozenie glowne: 15/56
1: 11/34
2: 19/35
3: 25/33
4: 30/29
5: 33/25
i z tego sobie policzysz kazda predkosc na kazdym biegu przy kazdych obrotach

identyczne przelozenia ma GTE...
pozdro
: 3 sierpnia 2007, 13:35
autor: julian_RSi
Lodoo pisze:przelozenia skrzyni z GTTurbo:
przelozenie glowne: 15/56
1: 11/34
2: 19/35
3: 25/33
4: 30/29
5: 33/25
i z tego sobie policzysz kazda predkosc na kazdym biegu przy kazdych obrotach

identyczne przelozenia ma GTE...
pozdro
dzięki za info

Trzeba niestety jeszcze umieć sobie to policzyć

A dla mnie to jest czarna magia
Wiem tylko że właściwa skrzynia oryg. do mojego auta to taka:
dyfer: 15/61
I - 11/34
II - 22/41
III - 28/37
IV - 30/29
V - 41/31
Czym taka zamiana skrzyń będzie skutkować

Co się stanie z prędkościami na poszczególnych biegach i przyspieszeniem
Nie chcę tu nikomu dooopy zawracać, ale przekładkę robię trochę w ciemno i nie wiem zupełnie czego się spodziewać :-?
: 3 sierpnia 2007, 13:58
autor: shark
pierwszy i czwart bieg takie samo przełożenie

no tylko na dyfrze nieco inaczej, ogólnie będzie podobnie i chyba troszke krótsza 2-ka i 3-ka
: 3 sierpnia 2007, 18:44
autor: Arti
julian_RSi pisze: Rsi miało najkrótszą skrzynię ze wszystkich Clio 1, zdecydowanie krótszą od 16S

a mnie się wydawało że najkrótszą skrzynią jest JB1059 w clio I 1,4 S
ale może się mylę
: 3 sierpnia 2007, 18:59
autor: julian_RSi
shark pisze:no tylko na dyfrze nieco inaczej
A jakie są tego konsekwencje
No i czym skutkuje to że pomimo tego że np. dla piątego biegu przełożenia są takie same, a są uzyskiwane z różnych wartości (ilości zębów) 41/31 i 33/25

: 5 sierpnia 2007, 08:36
autor: gufner
A ja mam dziwne pytanie. Bo sie pogubilem

Po czym poznac skrzynie GTT, mam te od Maolata i pruje sobie na trojce nia do 110 powiedzmy, wrzucam 4 i ledwo dociagam do 140, na piatce to juz wogole lipa, moze mialem 155 i juz 5000tys obrotow. Nie kumam.
: 5 sierpnia 2007, 15:24
autor: lodoo
gtt jako jedyna ma elektroniczny predkosciomierz...
po tym poznasz
a co do liczenia to dzeck oz podstawowki potrafi obliczyc....
przeciez to tylko obroty na minute i mnozenie... np
silnik ma 3tys obr/min i jedziesz na 2 biegu wiec:
3000*przelozenie glowne*przelozenie 2 = 3000 * 15 / 61 * 22 / 41 = 395,8 obr/min
tyle obrotow w ciagu minuty wykonuje kolo samochodu
znajac obwod kola np 1,7 metra
395,8 * 1,7 = 672m
wiec na 2 przy 3000obr/min w ciagu 1 minuty przejedizesz 672 metry drogi
w ciagu 1 godziny wiec 672 * 60 = 40375m = 40,37km
wiec twoja predkosc to 40,37km/h
proste??
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
: 6 sierpnia 2007, 21:04
autor: kilimr5
właściwe to ja tej skrzyni też nie kumam
skrzynie mam od GTT na 100%
silnik 1,4 72 KM
na II ciągnie do 120 ale obroty do 7000 - czyli silnik daje rady lekko mu
III do 130 i to max
mogę sobie 4 i co chcem i nic to koniec
to na LPG
na benzynie lepiej pompa paliwia od GTT i weber spalanie 100l/100km
i poszło do 155 ale to na kielecikiej obwodnicy
trzeba by to od 0 do 100 sprawdzić nieprzypominam sobie aby w GTR obroty tak szybko szły w górę
czyli to zwykłego 1,4 sie nienadaje
GTT ma jakoś tak aby szybko turbo napirdzieć na początku a potem ma moc więc kręci
: 7 sierpnia 2007, 08:36
autor: dzik
nie podaje sie ile na kazdym biegu pojdzie tylko jakie ma sie predkosci przy zadancyh obrotach.
slabe 1.4 wolnossace ktore zamula sie powyzej 5000 nie pojdzie duzo na III-be bo nie ma sily, co innego GTT ktore zakrecisz 8000rpm.
: 13 sierpnia 2007, 21:14
autor: julian_RSi
No i miało być tak pięknie
Po wymianie skrzyni biegów, pierwsza próba odpalenia autka, a tu pstryk rozrusznik nawet nie drgnie.Po sprawdzeniu dokładnym, uszkodzenie rozrusznika wykluczone. Natomiast jest coś dziwnego, po zapięciu któregokolwiek biegu i przy próbie pobujania auta przód-tył, koło zamachowe tkwi w jednym punkcie jak zaczarowane i nawet nie drgnie..jest w jakiś sposób zblokowane

Czy ktoś z was może ma jakąś hipotezę co może być przyczyną
Zastanawia mnie jedno, czy może być tak że skrzynie biegów z clio i R5 mimo że pasują zamiennie i da się je spiąć z silnikiem to maja np. różne objętość komory sprzęgłowej i teraz koło zamachowe zaparło się gdzieś na obudowie
