Strona 1 z 3

Mocniejszy silnik do Renault 5

: 19 lipca 2007, 12:03
autor: Yakkul
Witam!!!
Przenoszę to pytanie ze starego forum gdyż tam nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi.

Mam pytanko jaki mógłbym wstawić silnik do swojej R 5 '89 obecnie mam silnik 3cj (1,4 na monowtrysku , skrzynia 5 biegowa).
Chodzilo o jak najmocniejszy silnik żeby pasował bez większych przeróbek , pewnie będę musiał wymieniać i skrzynię.
Mój silnik jest mocowany z przodu na 2 poduszkach i trzecia z tyłu centralnie mocowana, i jeszcze problem półosi czy będą pasowały.
Może ktoś bawił się w takie przeróbki, stare seryjne silniki od r5 GT nie wchodzą w grę chciałbym coś nowszego czym bym pośmigał trochę bez remontów

oglądałem silnik f5r dużo jest roboty przy swapie ? Widać też że ma inne mocowanie

http://moto.allegro.pl/item215183951_fa ... m_f5r.html

Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc, może ktoś robił coś podobnego?

: 19 lipca 2007, 12:20
autor: cichy
temat rzeka...mnóstwo materiałow do poszukania na poprzednim forum i na naszym pierwszym(ktoś je jeszcze pamięta :) http://tuningforum.pl/viewforum.php?f=59

: 19 lipca 2007, 12:28
autor: lodoo
generalnie tu nie dowiesz sie niczego innego...
ten z aukcji sobie mozesz darowac....
wszystko czego mogles sie dowiedziec zostalo powiedziane na tamtym forum...
GTTurbo albo cos starszego 16V (1,8 lub 2,0) i tyle na ten temat...

: 19 lipca 2007, 16:37
autor: Dziku
Lodoo pisze:a dzik i dziku to nei to samo?? :-D
a ja myslalem ze ty to dziku to dzik :-D
Ja, my, wy, oni.... Nie jesteśmy tą samą osobą...
Yakkul, ja chcesz to można wszystko włóżyć, kwestia samozaparcia i kasy. I wierz mi wiem co mówie, bo widziałem w fordzie sierra(gdzie normalnie siedzi r4, czasem v6 2,9l) M73, czyli 5,4l v12 z BMW.
Nie myslałeś żeby zrobić toy'a, z centralnym silnikiem i napędem na właściwe koła?
Pozdro

: 19 lipca 2007, 20:10
autor: lodoo
chyba nie bo ma byc bezproblemowo i latwo... ;]

: 19 lipca 2007, 20:38
autor: Yakkul
Samozaparcie jest, kasa tyle o ile, gorzej z wolnym czasem dlatego chcialem iść po najprostszej linii, jak coś zacznę grzebać z pewnością się odezwę. Poszperam jeszcze w necie

: 20 lipca 2007, 00:05
autor: lodoo
szperaj, ale gwarantuje ze 99% bardzo mocnych R5 ktore znajdziesz beda na bazie GTTurbo :-) tak to jzu jest... to najbardizej podatny silnik jesli chodzi o duze moce w R5...
jesli chcialbys grzebac jakis inny koszta i problemy beda duzo wieksze...

: 20 lipca 2007, 01:39
autor: renata
potwierdzam..

: 10 września 2007, 22:31
autor: arex2006
Dziku pisze: widziałem w fordzie sierra(gdzie normalnie siedzi r4, czasem v6 2,9l) M73, czyli 5,4l v12 z BMW.
Pozdro
no no ja jechałem niedawno kaszlakiem z silnikiem 1,2 8v z fiata punto 60 hp. Vmax 170 ograniczone przez skrzynie maluchowską. spokojnie obkechał civic'a v-tec'a
W kaszlu taka przeróbka trwała ok 15 miesiecy i kosztowała jak do tej pory 5k PLN czego efektem jest jedynie to że to jeździ "na słowo honoru" Wg mnie SWAP to strata kasy i czasu. Ale czego to sie nie robi żeby reniątko lepiej jeździło

: 11 września 2007, 10:42
autor: lodoo
zalezy jaki SWAP :-)

powiedz mi ze SWAP 1,1 czy 1,4 na 1,7 czy 1,8 czy nawet 2,0 to strata kasy czy czasu to cie wysmieje... :-P koszt prawie zaden w porownaniu do poprawy osiagow... 8-)

1,4 Turbo to juz wiekszy koszt ale mniej roboty i lepsze prowadzenie auta (silnik jest lekki) no i niezapomniane wrazenia z jazdy :-) PSSSSSYT

: 11 września 2007, 12:33
autor: konradmk
coś pier...icie hipolicie :D u mnie siedzi F7P czyli 137 KM z R19 16v, u dzika 2.0 czyli F7R i prawie jezdzi (problem z immo) :) żaden problem, silnik można dostać za 1000 zł, swapuje się podobno łatwo.

: 11 września 2007, 18:18
autor: arex2006
no fakt swap z innego modelu tego samego producenta jest duuużo łatwiejszy niż wrzucenie innego silnika umieszczonego inaczej i nawet z innej strony samochodu :P

: 11 września 2007, 22:43
autor: Yakkul
zostańmy przy swapie, nie chcę szaleć, pozatym auto potrzebne mi jest na codzień i max w tydzień czasu będę musial sie z tym wyrobić. Oglądalem ten silnik
http://moto.allegro.pl/item231256438_si ... ancja.html
Troszkę duży nie wiem czy by się spasował jedno co wiem to dodatkowe łapy i trochę spawania. Może coś innego konkretnego polecacie?

: 11 września 2007, 23:32
autor: -=wasq=-
Yakkul pisze:zostańmy przy swapie, nie chcę szaleć, pozatym auto potrzebne mi jest na codzień i max w tydzień czasu będę musial sie z tym wyrobić. Oglądalem ten silnik
http://moto.allegro.pl/item231256438_si ... ancja.html
Troszkę duży nie wiem czy by się spasował jedno co wiem to dodatkowe łapy i trochę spawania. Może coś innego konkretnego polecacie?
jesli to jest n7q z volvo daruj sobie ten drogi gowniany wynalazek z renowka to on ma wspolne tylko to ze go do laguny wsadzili ale osprzet rozrzad czescie malo dostepne i drogie poduszki inne komputer wiazki inne

silnik niby tanij spytaj sie ile za chlodnice przewody rozrusznik alternator i zaraz ci wydzie z silnikiem 2000 :P


co do f7p 1,8 16v za 1000 i mniej kupujesz golasa do tego potrzeba wiazke kompa rozrusznik alternator chlodnice przewody w 1,8 16v przewody wodne odmy sa cholernie zakrecone i cholernie drogie

co do f7r jak wyzej tylko bazowa cena o jakeis 1000-1500 wieszka i reszta czesci tez droga
i jak widac problem z immo

do kazdego z tych silnikow trza jeszcze miec pojecie jak sklecic wiazke bo elektryk skasuje cie jak za zboze

ps. oprocz podstaw alternator rozusznik chlodnica dochodza pierdolki jak obudowa filtra powietrza plus rura do niej nie dostaniesz tylko orginal sama rurka od 200 w gore :P
rzezba typu stozek jacky na kolanku mozesz sobie darowac

: 12 września 2007, 00:26
autor: lodoo
wasQ chcial powiedizec ze najlepiej kupic cale auto - dawce - w ktorym znajdziesz wszystkie potrzebne czesci... no albo zestawik do swapa'a jak by ktos sprzedawal...

np ja tak kupilem 1,7... z wszystkim co mi bylo potrzebne na przesiadke z 1,4...

tylko ze z R5 do R5 duzo latwiej...