Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Schemat układu szyb elektrycznych

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

gufner

Schemat układu szyb elektrycznych

Post autor: gufner »

Siemka. Sa upały a w Maolata wiazce nie mam obsługi szyb elektr i sie musze kisic w autku :-D Macie jakis schemat jak to ogarnac? Mam oczywiscie przelacznika swoje i szyby w drzwiach jakos dzialaja, tylko chodzi mi o same polaczenia kabli. Ew. gdzie dac + a gdzie - aby szyba zjechala, to podlacze na krotko do kostki co idzie w drzwiach i opuszcze, aby do Miedzianej dojechac, a tam juz pykniemy temat :-D
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

niestety nie wiem jak to jest fabrycznie rozwiazane :-(
karkosz

Post autor: karkosz »

NIe wiem jak jest silnik w renault rozwiazany,ale jesli sa tam tylko dwa bieguny to jest to najzwyklejsza inst.jesli chcesz otworzyc je na stale to podlacz osobne zasilanie do wtyczki tej przy silniku i opusc szybe,obojetnie jak podlaczysz to albo pojdzie w gore albo w dol,w tego typu instalacji przelacznik steruje biegunowoscia,kiedys troche sie tym bawilem jak chcialem do siebie zadptowac elektryke z audi(plan odszedl do lamusa) podkreslam jesli to jest zwykly silnik,bez dodatkowego sterowania(tamte wyrozniaja sie duza wtyczka z wieloma pinami tak po krotce)
KinioPP

Post autor: KinioPP »

Ostatnio patrzałem do silnika bo umarł. Z tego co wybadałem "-" jest na masie i są jeszcze 2 wtyki z "+", jeden kreci do góry a drugi na dół. I to cała instalacja. Ja muszę poszukać silnika bo kaput :/
gufner

Post autor: gufner »

Dzieki, w piątek przed wyjazdem obadam sprawe i wnioski tu wrzuce :) Myslalem juz o przelozeniu calej wiazki sterowania szybami z mojej starej elektryki. I moze tak wlasnie zrobie :-)
foggi

Post autor: foggi »

na przelaczniku 2 zewnetrzne kable to zmiana polaryzacji zamkn. otworz, =,-,zarowka . jak co to pisz.
karkosz

Post autor: karkosz »

czyli renatki maja podobna zasadea jednak prostsza bo przelacznik daje plusa albo w jedna albo w druga str.
Ostatnio zmieniony 20 lipca 2007, 09:48 przez karkosz, łącznie zmieniany 1 raz.
gufner

Post autor: gufner »

Spoko. Jutro jak uporam sie z obrotami i gasnieciem (ale ze mnie optymista, jak nie to na ssaniu do Miedzianej i 40litrow/100km hehehehahaha) to wtedy przeloze oryginalna elektryke od drzwi i porobie fotek :-) Relacja bedzie co i jak.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Ja u siebie rozwiązalem sprawę na 4-rech przekażnikach. Nie jestem w stanie wkleić fotki przy moim transferze. opiszę w skrócie :
po naciśnięciu przełącznika ze strony A
załączają się dwa przekaźniki "A"
1. podaje do silniczka +
2. podaje do silniczka -
przykładowo szyba idzie w górę

przy naciśnięciu przełącznika ze strony B
załączają się dwa przekaźniki "B"
1. podaje do silniczka -
2. podaje do silniczka +
przykładowo szyba idzie w dół

można też zamocować krańcowe przełączniki które automatycznie rozłączą mechanizm gdy podnosi / opuszcza się szybę

Jeśli to co napisałem jest zbyt skomplikowane mogę przeslać schemat
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Ja u siebie rozwiązalem sprawę na 4-rech przekażnikach opiszę schemat dla jednej szyby. Nie jestem w stanie wkleić fotki przy moim transferze. opiszę w skrócie :
po naciśnięciu przełącznika ze strony A
załączają się dwa przekaźniki "A"
1. podaje do silniczka +
2. podaje do silniczka -
przykładowo szyba idzie w górę

przy naciśnięciu przełącznika ze strony B
załączają się dwa przekaźniki "B"
1. podaje do silniczka -
2. podaje do silniczka +
przykładowo szyba idzie w dół

można też zamocować krańcowe przełączniki które automatycznie rozłączą mechanizm gdy podnosi / opuszcza się szybę

Jeśli to co napisałem jest nie jasne lub zbyt skomplikowane mogę przeslać schemat
misiek

Post autor: misiek »

a ja mam instalacje do el szyb ktorej juz nie zalorze bo mam inna elektryke
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Tylko pamiętajcie że w momencie zwolnienia przycisku na obu biegunach musi pojawić się (-)
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Kabar pisze:Tylko pamiętajcie że w momencie zwolnienia przycisku na obu biegunach musi pojawić się (-)
W moim schemacie po zwolnieniu przycisku nie ma (-) ani też (+) przekaźniki calkowicie odcinają prąd.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

W jakim schemacie??
gufner

Post autor: gufner »

A ja na Miedzianej przenioslem oryginalna wiazke z szyb elektrycznych i jest ona rozwiazana tak:

- pociagniety zolty kabelek, czyli + po przekreceniu kluczyka w stacyjce do dwoch 25A bezpiecznikow, kazdy bezpiecznik to inne drzwi
- z bezpiecznikow na srodkowe piny do przelacznikow sterowania szybami
- dwa brzegowe piny w przelacnzikach sa odpowiedzialne za podnoszenie i opuszczanie szyb. i od tych pinow poprowadzone sa zielone i pomaranczowe kable do wiazki do drzwi
- podswietlenie przyciskow czyli piny te obok srodkowego wogole nie podlaczylem.

I wszytsko dziala, bez przekaznikow, zabezpieczone bezpiecznikami.
ODPOWIEDZ