Strona 1 z 2

skrzynia biegów

: 13 lipca 2007, 01:02
autor: Kniksc
Witam
poszukuję jak najdłuższej skrzyni która będzie pasowała do naszego dizelka, wiecie może czy w R19 nie są dłuższe i czy z silnika 1,9 będzie pasowała skrzynia do 1,6 ? bo nawet nie wiem jakie oznaczenia ma skrzynia w 1,9

: 13 lipca 2007, 06:09
autor: gajosik
z tego co wiem to te silniki są bardzo podobne do siebie, to pewnie pasowałaby skrzynia z silnika 1,9...
lepiej poczekaj na odpowiedź ludzi którzy sprawdzali takie rzeczy, ja nie jestem do końca pewien

: 13 lipca 2007, 13:45
autor: lodoo
podaj swoje oznaczenie karol to ci powiem konkretnie co podejdzie a co nie :-)

: 11 listopada 2007, 16:16
autor: Kniksc
JB1030 - przynajmniej tak mi się wydaje ;]

: 11 listopada 2007, 19:48
autor: lodoo
jb1?? hmmmm to ci nie powiem :-D
ale mysle ze JB5 podejdzie.

w R19 chyba sa JB3 - i tam prawa polos jest dluzsza...

: 11 listopada 2007, 20:03
autor: pavko
W R19 1.9D standardowo jest JB3028... Ja obecnie jeżdżę na JB3027 i polecam bo jeździ się fajniej kosztem 8 km/h z prędkości maksymalnej ;). najdłuższa jaką możesz wstawić bez kombinacji to JB5003; dłuższa od niej jest JC5002 ale nie wiem czy da się ją włożyć... (z JB3 najdłuższe dostępne to: JB3047 i JB3067).

: 11 listopada 2007, 22:12
autor: Kniksc
ekstra! dzięki wielkie za info, to teraz poluję na (JB3047 lub JB3067) ;]
bo JC... raczej nie przypasuje coś mi się tak wydaje.
Kiedyś na necie wyszukałem tabelki z dokładną rozpiską wszystkich przełożeń w każdej skrzyni ale teraz za Chiny ludowe nie mogę tego znaleść ma może ktoś coś takiego ? Albo jak uda się komuś znaleść to niech rzuci linka. (nie aktualne przejżałem forum ;] )

trochę poszperałem i już nie jestem zbytnio pewien czy JC nie przypasuje w sumie wygląda podobnie ;]

: 2 stycznia 2008, 22:18
autor: lodoo
z tego co mi wiadomo nie ma mocowania na poduszke tak jak JB... do silnika powinna spasowac a nie spasuje do budy...
ale nie sprawdzalem tego

: 20 stycznia 2009, 12:17
autor: tommies
Odgrzeje troszke stary temat aby nowego nie zakladac.

W czym tak na prawde skrzynie JB3 sa mocniejsze od np. JB1 czy JB5 - a moze tyczy sie to tylko JB3 od GTT? Pytam, bo jak wiecie bede z 2 reni robil jedna dizla 1.9D i chetnie bym swoja JB5 001 zostawil jak podpasi- a powinna, tym bardziej ze polosie dopiero co zmienialem na nowki regenerowane, no i nieco "szybsza" jest. Czy jednak nie jest ryzykowne, ze mi sie szybko rozsypie i narobie sobie dodatkowej pracy?

: 20 stycznia 2009, 13:44
autor: Qucor
Ale że niby chesz skrzynkę od benzyniaka założyć do Diesla ??

Ja się nie znam ale to chyba nie jest dobre rozwiązanie...

: 20 stycznia 2009, 14:01
autor: jjmag
ja też się nie znam jak Qucor ale z tego co wiem inne przełożenie

: 20 stycznia 2009, 14:16
autor: tommies
To wszystko prawda, ale... ale 1.9D tez z R5 nie wystepowal :) jedynie w dostawczym rapid
W 1.6D standardowo skrzynia JB1013 lub JB1030 w Clio 1.9D JB3041 w R19 JB3041 lub JB3028. Problem to jak zwykle mnozenie kosztow :) W tym co kupilem slychac troche polos wiec nowa ok. 180 PLN skrzynia to JB1013 wiec jakby co to dodatkowo ze 300 za skrzynie itd. A bede mial do dyspozycji 2 szt. JB5001, prawie nowe polosie i jeszcze jedna lewa w dobrym stanie.

Po prostu chyba zaryzykuje jak wszystko spasi. Nie szaleje wiec skrzynia nadmiernie nie bedzie obciazana, a jakby co to w zapasie druga :)
Teraz zastanawiam sie czy zestaw naprawczy do zaciskow Lucas to to samo co girling, bo na oko tak:)


Ale dalej nie wiem czym tak naprawde JB3 jest mocniejsza?

: 20 stycznia 2009, 14:21
autor: TheMiM
z tego co sie orientuje to silniki diesla maja nominalna moc w wiekszym zakresie obrotow niz silnik benzynowy co wioze sie z momentem obrotowym... moim zdaniem skrzynia od benzyny nie wytrzyma tego... moze na poczatku nie bedzie i roznicy ale wszystko bedzie sie duzo szybciej zuzywalo... teraz zaoszczedzone pieniadze bedziesz musial wlozyc w naprawe... tak przynajmniej mi sie wydaje... ale jak to mowia "one kozie death"... sprobowac zawsze mozna...

: 20 stycznia 2009, 14:41
autor: tommies
Zadalem sobie trud porownania przelozen. Moze ktos bardziej obeznany sie wypowie co i jak.
I naturalnie zgadzam sie z przedmowca. W wolnossaku dizlu 90% jazdy to zakres obrotow 2200 - 2800


JB1013 - dyfer 17/56 - R5 1.6D
biegi 1-11/41 2-21/43 3-28/37 4-30/29 5-39/31

JB1030 - dyfer 15/58 - Rapid
biegi 1-11/41 2-21/43 3-28/37 4-30/29 5-39/31


JB3028 - dyfer 16/57 - R19 1.9D
biegi 1-11/41 2-21/43 3-28/37 4-30/29 5-39/31

JB3027 - dyfer 15/61 - R5 GTT
biegi 1-11/41 2-22/41 3-38/37 4-30/29 5-41/31

JB3041 - dyfer 17/56 - Clio 1.9D
biegi 1-11/41 2-21/43 3-28/37 4-30/29 5-39/31


JB5001 - dyfer 16/55 - R5 1.4 GTR (moja)
biegi 1-11/41 2-19/39 3-25/33 4-30/29 5-34/27
Taka skrzynie montowali tez do 1.7 mono 74KM

: 20 stycznia 2009, 16:01
autor: lodoo
jb3 ma inny dyfer o mocniejszej konstrukcji niz jb5 cyz jb1... no i przelozenia to juz oczywiscie zalezy od podmodelu skrzyni a nie jej typu ;-)