Strona 1 z 1

Przegub napędowy zewnętrzny w R5 87

: 23 listopada 2020, 18:46
autor: fragles1994
Ostatnio wymieniłem osłonę przegubu zewnętrznego z lewej strony. To co tam zobaczyłem, w sensie konstrukcję tego przegubu, nie powiem zaskoczyło mnie. Znalazłem schemat mniej więcej o co chodzi:

Obrazek

Kilka godzin i zrobione, jak zawsze prosta sprawa utrudniona przez Renault na ile się da - można się przyzwyczaić.

Niestety problem nastąpił po miesiącu kiedy to zaczynam słyszeć ten przegub. Teraz pytanie skąd wziąć części do tego badziewia? Poszukałem troche i nie znalazłem nic oprócz tego jak ktoś za granicą robił w clio i wymienił całą półoś bo się nie opłaca naprawiać. W PL znalałem również kompletne półosie (nie wiem jeszcze czy pasują) i nic poza tym.

Ma ktoś dane na temat tych przegubów? Gdzie to kupić?

: 23 listopada 2020, 20:33
autor: Patencik1987
Kupuj całą półoś są już wymienialne przeguby,jak Chcesz to sprawdze ceny,napisz na PW pojemność,moc rok i którą polos potrzeba

: 29 listopada 2020, 09:34
autor: fragles1994
No a więc posłuchałem kolegi i wymieniłem całą półoś

Obrazek

GSP za 200 zł - nie wiem czego oczekiwać, ale póki co działa i mogę polecić. Pamiętać tylko o tym, że przy okazji olej ze skrzyni do wymiany :)

: 29 listopada 2020, 12:11
autor: Patencik1987
Mam GSP i działa, przeguby i półosie montowane klientom i żyją

: 3 marca 2021, 15:38
autor: fragles1994
Ok przegub (tzn. cała półoś lewa) dawno temu zmieniony, pomogło na 3 miesiące. Problem wrócił a objawia się tak samo jak poprzednio czyli hałasem i delikatnymi drganiami kierownicy od 50km/h wzwyż. Ustaje zazwyczaj przy zmianie obciążenia (np. hamowanie silnikiem na biegu) lub na zakrętach. Padło oczywiście na łożysko w kole. Przy wymianie faktycznie okazało się zużyte. Po 2 dniach od wymiany i przejechaniu 50km znów problem powrócił w dokładnie takiej samej formie.

Przed wymianą łożyska sprawdzałem źródło hałasu podnosząc przednie koło i napędzając silnikiem. Większy hałas wydobywał się z lewej strony stąd pomysł na łożysko natomiast po wymianie jest z obu stron podobnie - wydaje mi się że żywot kończy skrzynia biegów.

Spotkał się ktoś z podobnymi objawami? Czy skrzynie w R5 potrafią się tak zużyć? Olej w skrzyni wymieniany, stary całkiem świeży.
Model skrzyni: JB5 (5 biegowa)

: 4 marca 2021, 08:18
autor: Patencik1987
Na jaką półoś zmieniałeś? hałas wewnątrz czy na zewnątrz przy kole? stuka przy skręcie? bije przy rozpędzaniu?

: 4 marca 2021, 16:59
autor: macky
Może montujesz złe długości półosi, i też tak bedzie

: 4 marca 2021, 18:04
autor: fragles1994
Patencik1987 pisze:Na jaką półoś zmieniałeś? hałas wewnątrz czy na zewnątrz przy kole? stuka przy skręcie? bije przy rozpędzaniu?
Półoś nowa GSP (wszystko jest opisane post wyżej). Jak dla mnie hałas dochodzi z okolic skrzyni, ale ciężko powiedzieć bo strasznie się nosi. Nic nie stuka ani nie bije.
macky pisze:Może montujesz złe długości półosi, i też tak bedzie
Półoś jako jedyna pasowała po opisie do skrzyni JB5 którą posiadam. Oprócz tego powyżej, w poprzednim moim poście, jest zdjęcie na którym widać starą i nową półoś, które są identycznej długości.

W tym momencie na przegubach nie ma żadnych luzów. Myślę też, że istnieją małe szanse na uszkodzenie przegubów w 3 miesiące w sposób który tworzy dokładnie te same objawy podczas jazdy jak przed wymianą.

: 4 marca 2021, 20:08
autor: Patencik1987
Na zdjęciu widać że nowa jest krutsza od starej.Chyba że tak na zdjęciu wygląda?!
Z jakiej części Wrocławia jesteś?

: 9 marca 2021, 17:25
autor: fragles1994
Patencik1987 pisze:Na zdjęciu widać że nowa jest krutsza od starej.Chyba że tak na zdjęciu wygląda?!
Z jakiej części Wrocławia jesteś?
Jak napisałem wyżej - takie same.

[ Dodano: 9 Marzec 2021, 17:25 ]
Doszło do nowej obserwacji: podczas przyspieszania na zakręcie w lewo przy prędkości około 60 km/h zaczyna być słychać rytmiczne stuki, podobne do hałasu wydawanego przez przegub. Ciężko było określić skąd dobiega odgłos natomiast biorąc pod uwagę że lewa strona jest po wymianie wszystkiego oraz że problem występuje przy obciążeniu prawej strony przy skręcie w lewo można by podejrzewać przegub prawy zewnętrzny (co i tak prowadzi do wymiany całej półosi).

Co myślicie?