Strona 1 z 1

Wyje po wymianie rozrządu.

: 13 czerwca 2018, 12:19
autor: jastv
Witam! Diesel, F8M, mocno napięty pasek - wyje nieziemsko, słabo napięty (prawie flak) - cisza. Mechanicy pojęcia nie mają, dlaczego wyje - obecnie wymieniane są rolki rozrządu na inne. Nie wiedzą też, jak mocno pasek powinien być napięty. Czy możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie lub okolicach, który zna ten silnik i poradziłby sobie z diagnostyka i poprawną regulacją rozrządu ?

: 13 czerwca 2018, 17:44
autor: tommies
Mechanicy powinni dysponować tabelami w którym miejscu mierzyć i jakie ma być ugięcie paska [mm] pod zadanym obciążeniem [N] - przyrząd kosztuje z 70PLN a pewnie w Autodacie takie dane są dostępne.
Na pewno jest to podane do diesla w książce Sam naprawiam od Rapida i chyba w Haynesie od Super 5, ale w tej drugiej to nie dam głowy czy jest silnik diesla.
Niestety książki mam na działce i teraz nie pomogę.

Mam jedynie PDF od obsługi narzędzia mot. 1505 z podanymi wartościami w Hz dla różnych silników Renault, ale to ustrojstwo mierzy częstotliwość drgań paska względem napięcia i takie tez podaje wartości w tabelach. Dokładnie to robi analizę harmonicznych cech wibracyjnego paska. Ale takie przyrządy w lepszych warsztatach powinni mieć.

Aaaa zaraz zaraz mam rozpiskę dla mierników z wartościami SEEM czyli np. Conti - dla Renault F8M - 41 minimum 37 a dla paska osprzętu 109 minimum 72

: 13 czerwca 2018, 20:43
autor: Patencik1987
Silnik jest w R5 czy innym aucie?jak w R5 to sprawdzę i napiszę

[ Dodano: 13 Czerwiec 2018, 21:43 ]
A może Panowie mechanicy zapakowali inny pasek?może od F8Q?153 zęby F8M,a 151 zęby F8Q?!

: 14 czerwca 2018, 00:53
autor: kusio102
F8Q miało 151 zębów tylko i wyłącznie w Clio, taki z R19 czy Megane nie ważne czy turbo czy wolny ssak ma 153 tak jak i w F8M :)
Co do napięcia paska to chyba wszystko zostało napisane, choć ja takiego przyżądu u siebie w 5 nie używałem 😁

: 14 czerwca 2018, 06:43
autor: tommies
Ja też nie używałem ;)
Ale skoro płacę za usługę w warsztacie to oczekuje zrobienia zgodnie ze sztuką i zakładam że warsztat ma odpowiednią wiedzę i narzędzia.

Kiedyś w GTE napiąłem za mocno pasek, ale przy jeździe próbnej od razu było słychać i poluźniłem. O ile mi wiadomo do dzisiaj wszystko OK, bo to było w GTE które obecnie użytkuje Luzik ;)

Może też być tak, że po prostu rolka jest do du.y.

Co ciekawe dla F8Q owe wartości SEEM są podane niższe niż dla F8M choć spodziewał bym się takich samych. Tyle że nie wiem jak to interpretować - luźniej czy ciaśniej ;)
Zależnie od wersji dla F8Q jest 38 (minimum 36) lub 28 (minimum 25)

: 14 czerwca 2018, 07:51
autor: Patencik1987
kusio102 pisze:F8Q miało 151 zębów tylko i wyłącznie w Clio, taki z R19 czy Megane nie ważne czy turbo czy wolny ssak ma 153 tak jak i w F8M :)
Co do napięcia paska to chyba wszystko zostało napisane, choć ja takiego przyżądu u siebie w 5 nie używałem 😁
Potwierdzam co do pasków.
Jak tego nie widzę ciężko stwierdzić co panowie tam narobili.Też nie używałem przyrządów do napinania paska.gdzieś dali ciała,coś może być źle skręcone.

: 14 czerwca 2018, 10:58
autor: jastv
Wymienili nową rolkę napinacza INA (na moją SKF z zapasu - stary typ, na śrubę i klucz, mimośrodowy) - wyje, aczkolwiek pasek jakby lepiej się już na niej układał niż na tej z nowego zestawu. Teraz mają wymienić jeszcze rolkę prowadzącą INA (też na moją z zapasu). Wydawałoby się że prosta sprawa, a mam badania "naukowe" metodą prób i błędów. Pasek to 153x25.4 - zęby trapezowe, chyba zażądam jego wymiany - to tej licznie naciągnięć i zwolnień.

: 15 czerwca 2018, 07:48
autor: tommies
INA to bardzo dobra firma - to to samo co FAG i Ruville (grupa Schaeffler ) - często od partii produkcyjnej zależy jak jest oznaczone z uwagi na różną rozpoznawalność marki zależnie od kraju. Te produkty idą na pierwszy fabryczny montaż w wielu markach.
No ale zawsze może trafić się coś wadliwego. Niestety ta marka podobnie jak SKF bywa często podrabiana np. http://www.kuhfussonline.com/index.php/ ... uktow.html

: 15 czerwca 2018, 07:59
autor: Patencik1987
Dziwna sprawa, nigdy jeszcze nie miałem z INA problemów. Klientom zakładam większości INA rozrządy i nie było tego typu spraw.

: 15 czerwca 2018, 09:20
autor: Andzia
Patencik.... jedna na milion :)

: 15 czerwca 2018, 09:20
autor: Andzia
Patencik.... jedna na milion :)

: 16 czerwca 2018, 08:03
autor: Patencik1987
Może i jedna na milion, ale w głowie się nie miesci