Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika 1.1 c1e

: 11 listopada 2017, 18:36
autor: Kuba385
Witam,
Dzisiaj rano po przejechaniu 1km samochód nierówno chodzi nie da się jechać co chwilę się dławi i przerywa. Wkrecilem świece wszystkie sa czarne (spalone ?) Auto stało kilka miesięcy ale potem normalnie jeździło. Chcę zrobić większy serwis proszę o podpowiedź co powinienem wymienić a dokładniej jakich firm.

: 14 listopada 2017, 16:35
autor: tommies
Serwis standardowo - olej, filtry w tym paliwa. Dodatkowo sprawdzić, czy przewody WN nie maja przebicia i nie są struchlałe, złącza zaśniedziałe. Świece, jeśli dawno nie wymienialne, lub przynajmniej skontroluj przerwę szczelinomierzem. Wyczyścić styki rozdzielacza i palucha oraz sprawdzić stan zużycia.
Dodatkowo sprawdź stan klem przy akumulatorze i stan przewodu masowego od podszybia do silnika.

Nierówna praca C1E może mieć kilka przyczyn. Sprawdź stan rozdzielacza, oraz wyczyść gaźnik i sprawdź pływak.
Tylko zaznacz położenie rozdzielacza względem podstawy i tak samo zamontuj. O ile pamiętam w tym modelu silnika przestawia się wyprzedzenie zapłonu kręcąc rozdzielaczem. Jak zrobisz powyższe możesz delikatnie spróbować przestawić zapłon -najlepiej mieć lampę strobo Jak to nie pomoże to pewnie coś z gaźnikiem.
Najlepsza naprawa gaźnika, to wymiana na wtrysk jednopunktowy z 1.4 mono ;)

: 14 listopada 2017, 21:51
autor: Kuba385
Dzisiaj samochod przeszedł wymianę świec zapłonowych na bosha i przewodów auto ożyło jeździ teraz niemalnie nie szarpie :) dodatkowo kupiłem palec i kopułkę rozdzielacza ale jeszcze nie założyłem, co do oleju w najbliższym czasie zostanie wymieniony z tego co czytałem to 15w40 mineralny i tu pojawia się nastepne pytanie czy wlać elfa czy coś innego być może dla was te pytania sa oczywiste ale nie miałem wcześniej do czynienia z takim autem i nie chce mu zaszkodzić dziękuję za odpowiedź :radocha:

: 15 listopada 2017, 17:53
autor: tommies
Olej mineralny to zazwyczaj najgorsze ścierwo. Są tacy na forum, co się przekonali co może się z nim (markowym) stać jak auto chwile na tor wjedzie - prawda Kurylek? ;)
Zalej przynajmniej Lotosa 10W40 lub inny byle markowy i z pewnego źródła.
Nawet lekko przechodzony 15W przy większych mrozach przestaje być płynny i zaczyna przypominać towot a co za tym idzie - zanim się to rozrusza silnik chodzi prawie na sucho.
Ten silnik to okropnie stara konstrukcja, która naprawdę dużo wytrzyma, ale skoro można mu ulżyć w pracy stosując lepszy olej to czemu nie. Ja prywatnie używam we wszystkich pojazdach tylko syntetyków lub "prawie syntetyków" czyli hydrokrakowanych pokroju 5Wxx - do R5 używam Lotosa 5W40

Jest jeszcze jedna zasada - co roku lub co 10 tys. wymiana - żadne tam longlajfy itp. bzdety.

: 16 listopada 2017, 23:29
autor: Kuba385
Takie coś znalazłem na stronie elfa, który z tego kupić ?

REKOMENDOWANY EXCELLIUM LDX 5W40 / EVOLUTION 900 NF 5W40 (a) 3.5. POLECANY EVOLUTION 700 STI 10W40
DOBRY SPORTI SRI 15W40 / SPORTI TXI 15W40

: 17 listopada 2017, 15:37
autor: kusio102
Renault od zawsze miało umowe z Elf, dlatego go rekomendują, ale tak jak Tommies pisal, kup półsynteze dobrej marki która bedzie akurat w dobrej cenie :)

: 17 listopada 2017, 15:42
autor: Kuba385
Okej dziękuję wszystkim za zainteresowanie się tematem i pomoc :radocha: