Strona 1 z 1

Zawieszenie tył

: 5 października 2016, 21:59
autor: jacenty
Czy przerabiał ktoś tylne zawieszenie w R5 tak, żeby była sprężyna+amortyzator jak w innych autach?
Tak się zastanawiam czy są takie mody?

: 5 października 2016, 22:04
autor: kusio102
Jacuś, przyjedź wkońcu to pogadamy
Widziałem takie rzeczy ale to nie ma sensu w Twoim przypadku, przyjedź wkońcu po te belke :rotfl:

: 5 października 2016, 22:07
autor: jacenty
OK

Re: Zawieszenie tył

: 6 października 2016, 19:55
autor: RYCHO35
jacenty pisze:Czy przerabiał ktoś tylne zawieszenie w R5 tak, żeby była sprężyna+amortyzator jak w innych autach?
Tak się zastanawiam czy są takie mody?
Są takie mody ale o kosztuje. Widziałem w jakimś sklepie internetowym zestaw amortyzator i sprężyna jako jeden element i było to na gwincie. Były do babć i super5 i różnie można było dobrać twardość sprężyn: albo współpracowało to z orginalną belką jako uzupełnienie albo jako osobny element-do wyboru. Na pewno trzeba by wzmocnić górne mocowanie amortyzatora. Nie pamiętam dokładnie ale komplet na 4 koła to było parę tysi no i trooooochę czasu już minęło jak to widziałem.

: 9 października 2016, 12:32
autor: Patencik1987
Nie prościej wsadzić amortyzatory tylne od motoru?jaki sens ma tylne zawieszenie w R5?

: 9 października 2016, 13:20
autor: RYCHO35
Patencik1987 pisze:Nie prościej wsadzić amortyzatory tylne od motoru?jaki sens ma tylne zawieszenie w R5?
..to może lepiej od razu wywalić całe i wsadzić kółka od taczki, taki agro tiuning. Masz pomysły, chyba niewiele wiesz o tym jak działa zawieszenie a o kinematyce to już chyba nie słyszałeś wogóle.

: 9 października 2016, 19:38
autor: Patencik1987
RYCHO35 widzę że Ty nie bardzo masz pojecie o kinetyce oraz pracy zawieszenia,są projekty np.clio I z tylnymi amortyzatorami od motocykli,ba,jeździ to i użytkownicy chwalą Sobie takie rozwiązanie.Pomyśl jak ułożone są amortyzatory(kąt) w R5 czy tez w clio I i czy te rozwiązanie ma jakikolwiek sens.
Dlaczego w dzisiejszych czasach amortyzatory tylne są w pionie,a nie pod jakimkolwiek kątem.
Zresztą co mają w tym momencie kółka od taczki do amortyzatorów?

: 9 października 2016, 22:34
autor: RYCHO35
Patencik1987 pisze:ą projekty np.clio I z tylnymi amortyzatorami od motocykli,ba,jeździ to i użytkownicy chwalą
Ja znam takich co ćpają i też sobie chwalą ale osobiście nikomu tego bym nie polecił.
Jeżeli nie widzisz różnicy w amorach samochodowych i motocyklowych i tego w jak odmiennych warunkach pracują to już trudno.
Nie będę tu robił wykładów bo musiałbym książke napisać. Krótko: masy resorowana i nieresorowana, charakterystyka ugięcia- tłumienia-odbicia, to jakie obciążenie amortyzator musi znieść na łuku spowodowane przechyłem nadwozia, jak się zmieni wartość przechyłu wzdłużnego nadwozia i jaki to ma wpływ na zachowanie pojazdu podczas przyśpieszania i hamowania (zmiana geometrii może być ponad norme).
Ja miałem raz w alpinie dobierane amory o podobnej charakterystyce bo orginały były poza zasięgiem-o mały włos nie zabiłbym siebie, siostry, mamy i dziadka-wyprzedzałem ( 80 km/h) na równym asfalcie i jak mi rzuciło tyłem to cud ze z tego wyszłem. Zaraz wymieniłem na stare amory i było nieporównywalnie lepiej.
Zapomniałem napisać o kwestii prawnej takiego przedsięwzięcia: spowoduj takim wynalazkiem wypadek to się dowiesz jak to boli.

[ Dodano: 9 Październik 2016, 23:34 ]
Znalazłem przykład tego zawiasu do r5, ten jest akurat do gtt
http://www.autoracing.pl/p/662/1029/gwi ... zenia.html