Strona 1 z 1

hamulce przód

: 16 kwietnia 2016, 15:42
autor: Krokodyl
Cześć, dzień dobry :)
Piszę do Was z prośbą o pomoc - poradę dotyczącą hamulców. Poczytałam na ten temat w Dziale technicznym i zauważyłam, że macie pojęcie na ten temat na pewno większe niż ja.
Otóż:
Rok temu wymieniłam klocki z przodu, przy okazji przetoczyli tarcze, dużo nie jeździłam (ok. 5000 km) i parę dni temu, przy wymianie opon okazało się, że klocki "zewnętrzne" po obydwu stronach są zjechane do zera, a "wewnętrzne" - jak nowe. Miły Pan Od Opon był trochę zdziwiony i powiedział, że powinno być odwrotnie ale nie w tym stopniu. Może, nie wiem.
Prośba moja dotyczy odpowiedzi na parę pytań pomocnych mi w naprawieniu tego stanu.

Dlaczego doszło do tego, że rzeczone klocki tak szybko i w ten sposób uległy destrukcji?
(Hamuję - świadomie - silnikiem, hamulców używam przeważnie na dohamowaniach, przy zatrzymaniu, sytuacjach awaryjnych itp, wg mnie powinny pośmigać pare latek.)

Jaki typ klocków powinnam zamontować gdyż zauważyłam, że istnieją różne systemy i rodzaje klocków do tego typu auta?
RENAULT SUPER5 1.4CAT rocznik 1991 VIN: VF1C4070506812670

Ceny zaczynają się od 25-30 PLN wzwyż. Dlaczego mam nie kupić tych tańszych?

W związku z przeprowadzką nie mam w nowym miejscu zaufanego mechanika, dlatego piszę do Was z prośbą o pomoc.

Pozdrawiam,
Ilonka.

: 16 kwietnia 2016, 19:19
autor: dredzioch1
Cholera nie pamiętam jak zbudowane są zaciski w R5. Ale przyczyny mogą być dwie. Zapieczone tłoczki w zaciskach lub zapieczone prowadnice zacisków.

: 16 kwietnia 2016, 23:30
autor: jack
Stawiam na zapieczone prowadnicę zacisków. Mój fiacik uno miał taką dolegliwość. Trzeba je przeglądnąć, wyczyść z rdzy i dać odrobinę smaru miedziowego - powinno pomóc. Do sprawdzenia też tłoczek czy da się go wcisnąć.

: 22 kwietnia 2016, 19:50
autor: RYCHO35
Też bym stawiał na zapieczone prowadnice lub np. skrzywione po przegrzaniu zaciski lub nawet mocowania zacisków przy zwrotnicach.Wiem że to brzmi może dziwnie ale miałem taką sytuację w twingo (bardzo podobny układ hamulcowy, różni się tylko wielkością klocków). Rozbierz zaciski, wyczyść porządnie, przesmaruj prowadnice i zamontuj bez klocków. Dokręć śruby prowadnic z taką siłą jak ma być i poruszaj ręką zaciskiem, powinien lekko i bez zacięć chodzić po prowadnicach, jeśli się zacina to coś jest nie tak. W twingo przestawał mi się zacinać jak popuściłem śruby prowadnic o 1/4 obrotu, no ale tak nie może być. Wymieniłem zacisk i dalej to samo, dopiero wymiana zwrotnicy przyniosła oczekiwany efekt.