Strona 1 z 1
Problem
: 4 kwietnia 2016, 17:13
autor: Vecordia
Witam serdecznie
Mam problem prawdopodobnie ze ssaniem ( mamy automatyczne 88 r. 1.4 kat wersja campus) otóż jest ciepło i renia nie zawsze chce odpalić nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły. Dusi go jakby paliwo jak w końcu zaskoczy to czuć benzynke wężyki nie mają wody ani filtr paliwa bo był zmieniany ktoś coś pomoże tylko tak krok po kroku bo jestem tylko kobieta
: 4 kwietnia 2016, 18:50
autor: dredzioch1
Takie podstawy na początek jak regulacja zaworów i wymiana świec była? Na pewno nie zaszkodzi.
Ale mi to wygląda na problem z ciśnieniem paliwa. Może pompa już słaba jest...
W Campusie 1.4KAT nie ma ssania. Dawką paliwa steruje komp zbierając dane z kilku miejsc - sonda lambda, czujniki w kolektorze ssącym i pewnie czujnik temperatury cieczy też.
: 4 kwietnia 2016, 19:35
autor: Vecordia
Jak nie ma ssania? To dlaczego jak zalacze silnik to są większe obroty jakiś czas jak przy ssaniu i auto jedzie samo? A potem obroty maleją i jest inaczej? Kable zapłonowe wymienialam
Świece trochę wcześniej faktycznie ją wymienię
Co do pompy to czy przypadkiem nie występował by wtedy też problem w zimie bądź zimnie?
[ Dodano: 4 Kwiecień 2016, 20:35 ]
Ja stawiam na ten czujnik może z nim coś nie tak idzie to ogarnąć samej jakoś ew z bratem?
: 4 kwietnia 2016, 20:07
autor: dredzioch1
Typowego ssania nie ma, to nie jest zwykły gaźnik. Tylko monowtrysk czyli gaźnik elektryczny. Ilością paliwa steruje komputer.
A czujników jest kilka. Nie znam dokładnie ich rozmieszczenia, ale dwa są na pewno w kolektorze dolotowym.
Sugeruje na początek wyregulować zawory. To nic nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi.
: 4 kwietnia 2016, 20:37
autor: Vecordia
Możesz mi powiedzieć gdzie ich szukać ewentualnie ostryknac

: 4 kwietnia 2016, 21:11
autor: dredzioch1
O fak:) Najlepiej szukaj ich pod pokrywą zaworową. Ale ja nie wiesz gdzie szukać to i z ustawieniem nie pójdzie, no to nieco bardziej skomplikowane niż dolanie wachy do baku na stacji.
Wyregulowałbym Ci te zawory, ale mam trochę nie po drodze niestety.
Szczelinomierz jest potrzebny:)
: 4 kwietnia 2016, 21:12
autor: -=wasq=-
jezeli to jest monowtrysk
trzeba zaczac od czujnika temperatury na komuter 2-pinowy z biała wtyczka okolice termostatu jest wkrecony
: 5 kwietnia 2016, 20:01
autor: Vecordia
Ej aż tak,źle ze mną nie jest

nagrzewnice wymienialam sama klocki hamulcowe

coś wiem dobra podjadę do jakiegoś mechanika

i powiem mu to co tu piszecie
[ Dodano: 5 Kwiecień 2016, 21:01 ]
Boże dlaczego napisało się to tak to nie wiem - czujniki sa nie ruszyłam tego ale mogły się popsuć 1.4 kat napewno w dowodzie mam inne cuda podpisywane do tej pory kto inny zajmował się wszelkimi jej naprawami a teraz jestem z tym sama hehehe i tak to jest niestety na weekend będzie Renata to jadę na warsztat
: 5 kwietnia 2016, 23:04
autor: jacenty
Jeżeli mogę coś podpowiedzieć z czujnikiem temperatury to jedyna skuteczna metoda sprawdzenia jest na Adama Słodowego. Bierzesz garnek z wodą, termometr i podgrzewasz czujnik. Zwykły omomierz z marketu za 15zł wystarczy. Są małe problemy z dojściem do 100*C ale można dodać soli + jakaś pokrywka. Albo podgrzewać w oleju. W ten sposób można sprawdzić czujnik o zmiennym oporze względem temperatury albo np. termowłącznik w chłodnicy - żarówką i bateryjką. Wartości trzeba porównać z serwisówką.
Ma to wyglądać mniej więcej tak:
0*C > 6000ohm
60*C > 600ohm
100*C > 100ohm
to tak z pamięci do Fiata
Może trochę śmieszne ale skuteczne, w warsztacie lenie nic nie zrobią w najlepszym razie podmienią na jakiegoś chińczyka albo na niepewną używkę i odchudzą portfel.
.
pzdr, J.
: 6 kwietnia 2016, 06:00
autor: Vecordia
Dzięki! W takim razie jak brat wróci postaram się go namówić do takich działań w weekend Renata wraca będzie dobrze