Strona 1 z 1

1.4 weber problem z obrotami na ciepłym silniku

: 8 marca 2015, 22:43
autor: wiko96
Mam problem z obrotami R5, kiedy silnik się rozgrzeje. Obroty delikatnie sie podwyzszają, spokojnie mogę jechać jednym tempem np. na dwójce nie dodając gazu. Kiedy chwilę postoi, załącza się wentylator i wtedy obroty spadają do normalnych dla jałowego biegu. Tyle że wentylator pochodzi max 10 sek i znów ten sam problem zaraz jak się wyłączy. Drugi problem to taki, że czuję benzynę kiedy wysiadam z auta. Spalanie też ma spore. Jakaś diagnoza? ;)

: 10 marca 2015, 10:29
autor: RYCHO35
skoro czujesz benzyne to sprawdź czy gdzieś nie ma wycieku, ewentualnie może ssanie sie zacina i wzbogaca to mieszanke albo poprostu gaźnik do przeglądu i regulacji( poziom paliwa w komorze, skład mieszanki, ustawienia przepustnic względem otworów w gardzieli, zaworek iglicowy, sprawność układu odpowietrzania zewnętrznego i wewnętrznego w gaźniku i pewnie wiele innych)

: 9 kwietnia 2015, 15:07
autor: wiko96
http://1drv.ms/1GORzxc
Tutaj na filmiku widać problem. Tak jakby było za mało powietrza. Spada na małe obroty kiedy działa wentylator, ew. dmuchnę w rurę :P Nie muszę jakoś mocno, wystarczy troszke i już spada na normalne obroty. Wie ktoś jak ten problem rozwiązać? Odpada dmucanie w rurę na każdym skrzyżowaniu :P

: 9 kwietnia 2015, 17:20
autor: RYCHO35
na odległość to trochę trudno zdiagnozować bo przyczyn może być kilka:
-np poprostu rozregulowany gaźnik
- źle ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej i paliwo dostaje się do gaźnika poprzez rurke odpowietrzania wewnętrznego
- źle wyregulowany układ odpowietrzania zewnętrznego
- problem z klapką ssania
- nieszczelne wężyki podciśnieniowe np do modułu zapłonowego (często w tych wężykach są specjalnie dobierane zwężki)
- problem z zaworem hamowania silnikiem (nie wiem czy masz bo nie napisałeś jaki to typ gaźnika)
- źle ustawiona jedna lub obydwie przepustnice i odsłaniają otwory przejściowe w gardzieli
- a może jeszcze wiele innych przyczyn.
Trochę więcej podaj szczegułów- typ gaźnika, modułu zapłonowego, czy ma egr, czy są inne objawy np : zbyt duże spalanie, trudny rozruch na zimno lub ciepło, czy kopci, czy zapala bez ssania na zimnym
I zrób jeszcze jedną próbę: zdejmij obudowe filtra powietrza i zaobserwuj czy występują takie same objawy

: 9 kwietnia 2015, 23:06
autor: wiko96
Dzięki bardzo, sprawdzę to :)