Strona 1 z 3

Witam wszystkich...Renault 5 TR do kanibalizacji

: 24 lutego 2015, 13:54
autor: abdank
Witam wszystkich. Stało się... Moja kochana Renia TR rocznik 1989 została rozbita przez miła panią w Radzyminie. Do tej pory chwaliłem się, ze jest w wieku młodej polskiej demokracji, tylko w lepszym stanie ;)... teraz niestety nadaje się tylko na dawcę części. Ponieważ znalazłem na forum ciekawe ogłoszenie z Łodzi, stałem się właścicielem Renault 5 Five, r. 1990, niestety 1,4 CAT (C3J 760), z mocno usportowionym zawieszeniem i bez wnętrza. Samochód miał deskę rozdzielczą od Campusa, którą poprzedni właściciel usiłował zamienić na tę zwykłą, bez powodzenia. Ja mam taką deskę, ale położenia włączników jest inne
Czy trzeba będzie zamienić wiązki? Zwłaszcza, że tam jest komputer siemensa, chyba od r19, a w mojej był gaźnik...

I drugie pytanie: czy da się silnik C3J 760 przerobić na wersję gaźnikową z Weberem 32 DRT?

: 24 lutego 2015, 13:59
autor: Andzia
Witam na forum.
Pani miła chyba nie była skoro auto Ci rozbiła :(

: 24 lutego 2015, 14:13
autor: abdank
Spieszyło jej sie ... do dzieci :nerwus: Prosto pod maskę mi wyjechała z jakiegoś podwórka na pełnym gazie...

Jak dodać zdjęcie???

[ Dodano: 24 Luty 2015, 14:13 ]
zdjęcie komputera

: 24 lutego 2015, 14:24
autor: AGA
Witamy

: 24 lutego 2015, 14:36
autor: Andzia

: 24 lutego 2015, 14:50
autor: abdank
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b28 ... 6da00.html

zdjęcie komputera. To jest Bendix, a nie Siemens.

: 24 lutego 2015, 19:54
autor: macky
da sie przerobić. Zmieniasz kolektory dokładasz machaniczna pompe paliwa zamiast elektrycznej i chyba tyle

: 24 lutego 2015, 21:27
autor: dredzioch1
Pytanie po co skoro mono to w zasadzie też gaźnik tylko elektroniczne sterowana ilością paliwa. Ale waha pod przepustnicą leci już tak samo jak w gaźniku.

: 25 lutego 2015, 07:07
autor: abdank
dredzioch1 pisze:Pytanie po co skoro mono to w zasadzie też gaźnik tylko elektroniczne sterowana ilością paliwa. Ale waha pod przepustnicą leci już tak samo jak w gaźniku.
.

Ale ja lubię grzebać w gaźnikach, a w komputerach, przynajmniej tych samochodowych już nie ;) No właśnie ale C3J e760 ma 58 km, a C2J 60, 68 , a nawet 72. Poza tym ten 1,4 Cat ma chyba mniejszą odrobinę średnicę tłoków i ogólnie ciut mniejsza pojemność.

Poza tym jest jeszcze kwestia wiązki (odpada komputer), chyba wymiany modułu zapłonowego i coś czytałem na forum, że inny wałek jest...

Poza tym wiadomo... chodzi o większą frajdę...

: 27 lutego 2015, 20:55
autor: tommies
Różnice wynikają głównie z innych modułów zapłonowych i gaźników. Informacja o wałku jest prawdopodobna, ale nie potwierdzona :)
W codziennej eksploatacji wersja z monowtryskiem jest moim zdaniem lepsza. Najważniejszą cechą wtrysku jest dostosowanie dawki paliwa do aktualnych warunków. Jeśli tylko czujniki i sonda są sprawne, to auto jest znacznie przyjemniejsze w eksploatacji.
Z gaźnikami są same problemy, a już dwugardzielowy weber to wyjątkowo parszywa bestia. Pomimo, że chyba z 3 czy 4 złożyłem naprawdę super gaźniczek z nowymi uszczelkami to i tak co jakiś czas wymagał regulacji, a po mieście spalał paskudne ilości paliwa.
Ten sam silnik z wtryskiem jest praktycznie bezobsługowy.
Na Miedziance parami porównywaliśmy i rzeczywiście gaźnikowiec jest odrobinkę żwawszy, ale to symboliczne różnice. Prawdziwa różnica robi się po włożeniu 1.7

: 28 lutego 2015, 13:09
autor: abdank
No ale C3J e760 to tylko 58 KM, a tam 68 a nawet 72 KM. Fakt, że moment się specjalnie nie różni (100 i 104 NM). Skoro radzicie zostawić mono, to czy można jakoś przez podmianę komputera albo modułu podnieść moc tego silnika?

: 28 lutego 2015, 13:10
autor: macky
nie można

: 1 marca 2015, 00:15
autor: RYCHO35
że tak się podepne:
abdank pisze:Ale ja lubię grzebać w gaźnikach
ja też wole gaźniki
abdank pisze:a nawet 72 KM
wersja 72 KM miała inne fazy rozrządu

: 1 marca 2015, 20:16
autor: abdank
RYCHO35 pisze:wersja 72 KM miała inne fazy rozrządu
Czyli jak na moją skromną wiedzę:
1) wałek jest inny,
2) pokrywa głowicy lub tłoki (3CJ e760 ma 0,2mm mniejszą średnicę tłoków), bo jest różnica 7 cm3 w pojemności
3) z tym modułem i komputerem, to bym sie raczej tez upierał, bo jest jeszcze kwestia zmiany kata wyprzedzenia zapłonu...

... Czyli tylko wariat by sie tego podjął, jak rozumiem... :(

: 2 marca 2015, 19:29
autor: RYCHO35
nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy-pisząc o silniku 72 KM mialem na mysli gaźnikowy 1.4 więc nie ma tam żadnego komputera, natomiast gaźnik ma nieco inne nastawy no i inny jest moduł zapłonowy