Strona 1 z 1

Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy

: 21 października 2014, 14:56
autor: karo3003
Witam

Wiem, że taki czujnik występował bo jest nawet kontrolka na desce rozdzielczej. Może ktoś posiada i może zrobić fotki jak to wygląda i od czego się nada oraz jak to zaadoptować do wersji bez takiego wynalazku?

Pozdrawiam
Karol

: 21 października 2014, 18:19
autor: TQT
Rurka plastikowa, zielonkawa z konektorami na wierzchu wciskana w gumową uszczelkę znajdującą się w otworze w zbiorniku płynu spryskiwaczy. W rurce jest pływak wykonany z jakiegoś styroduru z zatopionym w środku magnesem w kształcie pierścienia. Najczęściej pływak po latach traci właściwości pływania w płynie do spryskiwaczy i tonie. Skutek - cały czas świeci lampka braku płynu. U siebie dorobiłem nowy pływak z jakiejś takiej dziwnej gąbczastej materii wykorzystanej z jakiegoś opakowania. Pływa już trzy lata i nie tonie. :) Myślę, że w innych renówkach z tamtych czasów były podobne lub takie same czujniki.

: 21 października 2014, 19:50
autor: karo3003
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, pewnie podejdzie jakiś inny czujnik, który działa na zasadzie zamykania obwodu gdy poziom płynu spadnie tylko zastanawia mnie czy jest już do pewnego momentu położona wiązka do zegarów czy trzeba robić wszystko od zera... Jak znajdziesz chwilkę to podrzucisz foto umiejscowienia czujnika w zbiorniczku i rzucisz okiem którędy leci kabel sygnałowy? Ewentualnie napisz do której kostki wchodzi (może akurat francuzy dali pół metra kabla gratis - wiązkę do tylnego światła przeciwmgłowego a także wiązki do obrotomierza oraz poziomu oleju w silniku miałem fabryczne, pomimo, że moja renówka nie posiadała takiego wyposażenia... :) )

: 21 października 2014, 19:59
autor: TQT
wiązkę do tylnego światła przeciwmgłowego a także wiązki do obrotomierza oraz poziomu oleju w silniku miałem fabryczne, pomimo, że moja renówka nie posiadała takiego wyposażenia

Kiedyś Francuzi tak dawali. Np. w safranie w fazie I było położone okablowanie do każdej możliwej wersji wyposażenia, wystarczyło tylko podpinać do wiązek odpowiednie elementy. Potem w tym modelu, ale fazie II już tak dobrze nie było. Dawali wiązki tylko do tego co wchodziło z wyposażenia w danym modelu. Ot przyszedł księgowy i zarządził.

Za parę minut pójdę do garażu, zobaczę i opiszę co, jak leci :)

: 21 października 2014, 20:13
autor: karo3003
Czekam zatem na relację :) odebrałem wczoraj piateczkę od lakiernika i rozleciała się pompka od tylnego spryskiwacza, pomyślałem, że jak będę ją wymieniał to pokuszę się o ten czujnik :) chyba, że będzie za dużo zachodu...

Moja piątka jest z (chyba) 1989 - może wtedy nie oszczędzali na kabelkach... Tak jak wspominałem, przeciwmgłowe tylne, obrotek i poziom oleju jest :)

: 21 października 2014, 20:29
autor: TQT
Fotki czujnika

Obrazek

Obrazek


Kabelki do czujnika i pompek spryskiwaczy lecą z wiązek wchodzących do podszybia: wentylator powietrza, akumulator itd.

Fotek kabelków nie zrobiłem :( Bałem się w tym chłodzie zdejmować osłonę na podszybiu :(

: 21 października 2014, 20:36
autor: karo3003
Dzięki za pomoc, chyba sobie daruję ten czujnik bo widzę, że na szybko tego nie zrobię...

: 22 listopada 2014, 23:40
autor: Prezes
jak coś mam 2 takie czujniki i 2 kontroli płynu chłodniczego

: 25 listopada 2014, 11:02
autor: karo3003
Jakbyś dysponował zbiorniczkiem, który ma możliwość podpięcia tego czujnika to chętnie kupię :)

: 25 listopada 2014, 17:39
autor: Robcio_GTT
Muszę poszukać, bo chyba gdzieś taki miałem.

: 26 listopada 2014, 16:07
autor: karo3003
Rzuć okiem, jak jest cały to chętnie kupię, napisz tylko ile chcesz za to :)