Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
brak wskazan temp.na desce lokalizacja i test czujników.
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
- Lokalizacja: Lub
brak wskazan temp.na desce lokalizacja i test czujników.
Witam serdecznie w r 5 dziadka 1985r. płyn chłodniczy wypłynął ,ale silnik żyje,wentylator chłodnicy się zatarł(ledwo kreci na krótko) i główne pytanie jest o czujniki temp.jeden jest w chłodnicy podobno tylko załącza wentylator, drugi zauważyłem w pompie wody i nie wiem czy to ten od kontrolki przegrzania czy wskazań na desce(jedno pinowy) nie wiem jak sprawdzić i od czego są w w jednym sklepie mówili ,że są dwa, a w drugim twierdzili ,że ten w chłodnicy jest od wszystkiego.I gdyby ktoś znał kolory kabli (popaliły sie od temp silnika) też byłbym wdzięczny i jak ten silnik zrobić jak jest nitowany;(.dziękuje z góry i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22 lipca 2014, 16:56 przez michcioms1, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten w chłodnicy włącza wentylator, ten na pompie wody (nie na pompie paliwa
) jest o wskaźnika (lampki) na desce rozdzielczej. Oba czujniki po wstawieniu do wrzącej wody powinny zamknąć obwód (czyli zrobić "zwarcie"). Jeśli jest wskaźnik temperatury silnika to czujnik na pompie wody zdaje się powinien być dwupinowy.
Jeśli silnik jest nitowany to pewnie trzeba roznitować

Jeśli silnik jest nitowany to pewnie trzeba roznitować

-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
- Lokalizacja: Lub
dziekuje bardzo, pompe wody łatwo namierzyc.to ta od pasazaera z paskiem klinowym?zreszta tam weze ida wiec logiczne,rozumiem,ze czujnik od deski ma plynna zmiane oporu z temp.tylko jak go zmierzyc gdy tam jest 1 pin tylko?pozdrówka
ps.czy piszac "lampka" masz na mysli wskaznik temp.(ten płynny)? czy lampke przegrzania? i czy w takim razie niema jeszcze jednego czujnika np.w głowicy jak w renault 19?ten na pompie wody byl odłaczony,lecz po podłaczeniu na rozgrzanym silniku wskazówka nadal jest na minimum.pozdro
ps2.poprawiłem literówkę oczywiscie chodzi o pompe wody.i mam jeszcze problem,podświetlenie zegarów gaśnie po odpaleniu silnika:(pomocy
ps3.prosiłbym o jakas ksiazke do r5 zeby Wam głowy nie zawracać tyle,szukałem termostatu i nie wiem gdzie jest.pozdrowka
ps.czy piszac "lampka" masz na mysli wskaznik temp.(ten płynny)? czy lampke przegrzania? i czy w takim razie niema jeszcze jednego czujnika np.w głowicy jak w renault 19?ten na pompie wody byl odłaczony,lecz po podłaczeniu na rozgrzanym silniku wskazówka nadal jest na minimum.pozdro
ps2.poprawiłem literówkę oczywiscie chodzi o pompe wody.i mam jeszcze problem,podświetlenie zegarów gaśnie po odpaleniu silnika:(pomocy
ps3.prosiłbym o jakas ksiazke do r5 zeby Wam głowy nie zawracać tyle,szukałem termostatu i nie wiem gdzie jest.pozdrowka
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
- Lokalizacja: Lub
Podziekował:) Mógłbyś jeszcze uściślić czy czujnik w pompie wody tam mam jedno pinowy,czy on jest od wskazówki jaka jest temp.silnika? czy tylko od przegrzania? no i jak go sprawdzic skoro ma jeden pin? i czemu gaśnie podświetlaie zegarów po odpaleniu?prosiłbym o szybką pomoc.dziękuję i pozdrawiam
ps.czy jest tez jakis dajacy dane do komputera?
ps.czy jest tez jakis dajacy dane do komputera?
Po pierwsze poza tym, że to Renaul5 i że na leży do dziadka to nic więcej nie wiadomo. Jaki typ i rodzaj silnika - zakładam, że silnik 1,4.
Dla tego rodzaju silników Dialogys przewiduje trzy rodzaje czujników. Dwa rodzaje z pojedynczym pinem do lampki kontrolnej/alarmowej temperatury wody i jeden rodzaj czujnika z dwoma pinami do zarówno wyżej wymienionej lampki oraz do wskaźnika/zegara temperatury wody.
Masz to na zdjęciu poniżej.
Czemu podświetlenie zegarów gaśnie po odpaleniu - hmm, tego nawet nie mogę sobie wyobrazić
Chyba, że chodzi o podświetlenie wskaźnika poziomu oleju, które faktycznie gaśnie po odpaleniu ale nie wiem czy tak jest we wszystkich rodzajach zegarów?
Jak "dasz" adres mailowy to mogę Ci przesłać schematy i serwisówkę.
Dla tego rodzaju silników Dialogys przewiduje trzy rodzaje czujników. Dwa rodzaje z pojedynczym pinem do lampki kontrolnej/alarmowej temperatury wody i jeden rodzaj czujnika z dwoma pinami do zarówno wyżej wymienionej lampki oraz do wskaźnika/zegara temperatury wody.
Masz to na zdjęciu poniżej.

Czemu podświetlenie zegarów gaśnie po odpaleniu - hmm, tego nawet nie mogę sobie wyobrazić

Chyba, że chodzi o podświetlenie wskaźnika poziomu oleju, które faktycznie gaśnie po odpaleniu ale nie wiem czy tak jest we wszystkich rodzajach zegarów?
Jak "dasz" adres mailowy to mogę Ci przesłać schematy i serwisówkę.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
- Lokalizacja: Lub
Dziękuję Ci bardzo.gasną podświetlenia wszystkich zegarów i wskaźników.To jest r5 z 1985 roku silnik 1.4 .Prawdopodobnie to jakiś składak ,ale mogę spisać numer nadwozia/silnika.Będę wdzięczny za schematy itp na mail.oto adres michcioms1@o2.pl Jeszcze wentyl chłodnicy padł i jest nierozbieralny, gdyby ktoś miał to chętnie o tym porozmawiam.pozdrówka
poszukam na pompie wody tego czujnika bo jeden tylko znalazłem ten z num.13 jedno pinowy ze schematu który wstawiłeś,i ten w chłodnicy od wentylatora na 2 piny.najgorsze,że w kilku sklepah byłem i jedni mówią ,że są dwa tylko,inni, że jeden,a któryś też jest od kompa.dzieki jeszcze raz i pozdrawiam;]
poszukam na pompie wody tego czujnika bo jeden tylko znalazłem ten z num.13 jedno pinowy ze schematu który wstawiłeś,i ten w chłodnicy od wentylatora na 2 piny.najgorsze,że w kilku sklepah byłem i jedni mówią ,że są dwa tylko,inni, że jeden,a któryś też jest od kompa.dzieki jeszcze raz i pozdrawiam;]
Wyślę Ci jutro rano. W tej chwili siedzę pod kompem, w którym tego nie mam.

Chodzi Ci o korek chłodnicy, czy może o korek wlewu płynu chłodniczego na zbiorniczku wyrównawczym? Bo wentyla to nie kojarzęJeszcze wentyl chłodnicy padł i jest nierozbieralny, gdyby ktoś miał to chętnie o tym porozmawiam.

-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lipca 2014, 11:03
- Lokalizacja: Lub
hej,chodziło mi o wentylator,sorki za głupi skrót ,ale już dobrałem inny.Najgorsze jest to ,że zgłupiałem już całkiem.zarówno jeden sprzedawca jak i mechanik twierdzą ,że czujnik w chłodnicy nie tylko załącza wentylator ,ale też daje wskazania na deskę rozdzielczą.W takim razie nie mam pojęcia ile i jakie kable do niego dołączyć,jeden mam bo został we wtyczce stopionej na 2 piny.no i jaka powinna być jego charakterystyka?jeśli daje na wskazówkę to jego opór musi sie zmieniać z temp,a przy okazji robić zwarcie żeby włączać wentylator.Czujnik w pompie jednopinowy to jak zrozumiałem ze schematu jest od przegrzania tylko,juz sie gubie w tym bo każdy mowi co innego,dla tego szukam pomocy tutaj.pozdrawiam.
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
- Lokalizacja: Wsola
Wybacz ale raczej/zdecydowanie nie zgodzę się zarówno ze sprzedawcą, jak i mechanikiem.
Czujnik wkręcony w chłodnicę jest czujnikiem typu on/off i ma jedynie sterować włączeniem i wyłączeniem wentylatora chłodnicy. Ma dwa piny bo wkręcony jest w plastikową część chłodnicy i gdyby miał jeden pin to nie miał by do czego "zwierać". W wersjach ze "słabszym" silnikiem wentylatora chłodnicy włącza bezpośredni tenże wentylator a w wersjach z "silniejszym" silnikiem wentylatora steruje przekaźnikiem włączającym wentylator.
Za starowanie wskaźnikiem temperatury (zegar) i wskazaniem przekroczenia temperatury (lampka) odpowiada dwupinowy czujnik wkręcony w pompę wody, dla zegarów wyposażonych we wskaźnik (zegar), temperatury wody. Jeden pin steruje zegarem a drugi lampką.
Być może skoro w pompie masz wkręcony czujnik jednopinowy (sterowanie lampką), to ktoś kiedyś nie mając na wymianę uszkodzonego czujnika dwupinowego wkręcił jednopinowy, godząc się z tym, że nie będzie miał odczytu (zegar) temperatury wody.
Czujnik wkręcony w chłodnicę jest czujnikiem typu on/off i ma jedynie sterować włączeniem i wyłączeniem wentylatora chłodnicy. Ma dwa piny bo wkręcony jest w plastikową część chłodnicy i gdyby miał jeden pin to nie miał by do czego "zwierać". W wersjach ze "słabszym" silnikiem wentylatora chłodnicy włącza bezpośredni tenże wentylator a w wersjach z "silniejszym" silnikiem wentylatora steruje przekaźnikiem włączającym wentylator.
Za starowanie wskaźnikiem temperatury (zegar) i wskazaniem przekroczenia temperatury (lampka) odpowiada dwupinowy czujnik wkręcony w pompę wody, dla zegarów wyposażonych we wskaźnik (zegar), temperatury wody. Jeden pin steruje zegarem a drugi lampką.
Być może skoro w pompie masz wkręcony czujnik jednopinowy (sterowanie lampką), to ktoś kiedyś nie mając na wymianę uszkodzonego czujnika dwupinowego wkręcił jednopinowy, godząc się z tym, że nie będzie miał odczytu (zegar) temperatury wody.