Strona 1 z 1

Uwaga na osłabionego GTX

: 10 czerwca 2014, 16:20
autor: maczoo
Witam - żeby ktoś tam czasu nie tracił to:

http://allegro.pl/renault-5-gtx-1988r-1 ... 13137.html

To jest wersja na Niemcy - 73KM - wynika to z VIN i oznaczenia silnika.

: 10 czerwca 2014, 18:57
autor: tommies
Nie rozumiem o co chodzi z tym traceniem czasu.
Czy sam samochód jest jakimś wyjątkowym parchem, czy dla tego, że jest to wersja C408 z silnikiem posiadającym niezawodny i oszczędny jednopunktowy wtrysk, a nie problematyczny gaźnik?

Wersja C408 była sprzedawana w wielu krajach, nie tylko w Niemczech.

: 10 czerwca 2014, 20:09
autor: maczoo
No przepraszam, ale jak facet pisze, że ma 94KM a ma faktycznie 73KM to chyba powinno dać do myślenia. Poza tym jest nie tyle co do poprawek blacharskich co do remontu. Tak wiem ta wersja Niemcy, Austria, Szwajcaria. Pierwotna cena tego samochodu była prawie 4000 i prawie po niego jechałem jakby to była wersja 94KM. I nie polemizuję czy to parch tylko dane są przekłamane.

: 11 czerwca 2014, 07:27
autor: kabar
maczoo pisze:prawie po niego jechałem jakby to była wersja 94KM
GTX nigdy nie miał takiej mocy więc nie rozumiem zdziwienia. Człowiek podał moc GTE, może taką znalazł w necie, może tak ma w dowodzie. Co za różnica?

: 11 czerwca 2014, 08:22
autor: maczoo
Czyli jakby wpisał 200KM to też byłoby ok? :) Ok chodzi mi tylko o to, że nie każdy jest biegły w wersjach i jeśli ktoś faktycznie nastawił by się na taką moc to doznałby raczej rozczarowania. Inna sprawa w jaki sposób w dowodzie rejestracyjnym taka moc się pojawiła - czy po prostu diagnosta przy sprowadzeniu wpisał ot tak - przecież w brief podana jest moc auta - to tego to już zupełnie nie rozumiem - no chyba, że auto zostało sprowadzone w 1989 - to w tamtych czasach wszystko by przeszło.

: 11 czerwca 2014, 18:48
autor: tommies
Zapewne trafiło do PL w latach 90. W tamtym czasie różne dziwne rzeczy się działy. Z uwagi na niejasne przepisy i wysokie opłaty celno - skarbowe ludzie kombinowali jak mogli. To epoka "składaków" i przebijanych numerów. Być może przyczyna jest prozaiczna - w jakimś dziwnym systemie jako pierwsze wyskoczyło Renault 5 1.7 (ale GTE) i stąd ta moc. W naszych urzędach ważne jest to co paniusia ma w komputerze a nie jakiś tam stan faktyczny i szkopskie papierki :)
Lub wersja nr 2 równie prawdopodobna. Auto ma przebijane numery po tym jak ktoś rozpiździł GTE, ale zostały dokumenty :)

Gaźnikowy GTX to 90 KM a z jednopunktowym wtryskiem 74 KM

: 11 czerwca 2014, 19:45
autor: maczoo
Raczej oryginał bez przebijania, bo aluminiowa płytka z danymi i typ silnika pasują do siebie. Raczej to po prostu zamieszanie. Żebyście mnie źle nie zrozumieli - publikując ten post chodziło mi o to, żeby ktoś pod wpływem impulsu nagle nie rzucił się na produkt - który nie jest tym którym jest przedstawiany. Sam bym się nabrał - ale poprosiłem o foto płytki i dane silnika i wyszło, że nie ma tu 94KM. Sorry ale dla mnie 21KM to jest różnica.

: 11 czerwca 2014, 19:48
autor: kabar
Każdy zorientowany w temacie R5 wie że nie było w GTX'ie silnika F3N na wielopunktowym wtrysku i żadne zdjęcia tabliczek tego nie zmienią.
Nikt nie każe Ci kupować tego auta więc nie rozumiem tej "burzy w szklance wody".

: 16 czerwca 2014, 18:12
autor: Karol
kazdy wie co sie zna ale nie kazdy sie zna :)