Strona 1 z 2

wymiana sprzęgła 1.1, skrzynia 4b

: 20 października 2013, 18:42
autor: Jessus
Cześć, sprzęgło strasznie ślizga, takie auto kupiłem. Moje jedyne doświadczenie z tym zabiegiem to wymiana sprzęgła w sc900. W Renacie ściągnąłem rozrusznik, wyciągnąłem lewą półoś, odkręciłem lewą łapę skrzyni, odpiąłem linkę sprzęgła. Nie mogę odpiąć cięgna zmiany biegów, seger wyciągnąłem, ale później nie ma jak wyciągnąć. Zauważyłem też drugą łapę, środkową. Auto mam od 3 dni, robię na kanale. Proszę o wskazówki co jeszcze odkręcić/odpiąć aby najmniej się narobić, w którą stronę skrzynię wyciągnąć i żeby mi silnik na łeb nie spadł :D

Druga sprawa to lewy mieszek przekładni kierowniczej, jak go wymienić?

Dziękuję i pozdrawiam

: 21 października 2013, 23:14
autor: Karol
wyciąganie skrzynie biegów. zs\decydowanie łatwiej wytargać wszystko :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/022 ... 73396.html
tak wiec na kanale ze skrzynią nie da rady. dołem skrzyni nie wyciągniesz
albo wyciągasz cały silnik ze skrzynią górą
albo odkręcasz sanki, mc persony, kolumnę od przekładni oraz wydech i przewody paliwowe i robisz tak jak na foto:) czyli całą bodę przenosisz nad przednim całym osprzętem z silnikiem i zawieszeniem :)
lub odkręcasz sanki od strony skrzyni, wyciągasz mcpersona i tamtędy wyciągasz .
moim zdaniem łatwiejsza opcja jak na foto :)

jak co służę pomocą :)

: 22 października 2013, 07:17
autor: Jessus
Dzięki za konkretną odpowiedź :)

Sanki z lewej strony trzeba całkiem odkręcić, czy wystarczy na śrubach opuścić?

Czym wybić kołek prawej półosi?

Wyciągnąłem zabezpieczenie (ten pręt) linki prędkościomierza, ale nie wychodzi, pociągnąć mocniej?

Pozdrawiam :)

: 22 października 2013, 07:34
autor: Karol
ja bym proponował opuścić cale sanki, trzeba je odkręcić samo poluzowanie śrub dużo nie dalo, z takim manewrowaniem to się można tylko na wkurwiać:) w sumie przy 1,1 najłatwiej wytargać cały silnik do góry:) Co do linki, jak zawleczka wyjęta to musi iść jak nie po dobroci to troszeczkę mocniej:) byleby jej nie urwać:).
a ten kołek z półośki, gwóźdź i młotek albo coś innego dopasować i wybijać :)

: 25 października 2013, 21:20
autor: Jessus
Psia mać, skrzynia już złazi, ale półoś prawa trzyma, pina wybiłem. Jak ją oddzielić od skrzyni?

: 25 października 2013, 22:30
autor: TQT
Spróbuj podważyć jakąś "lagą" zapierając ją o skrzynię biegów. Pewnie na wielowypuśćie pojawiło się sporo rdzy i ta trzyma półoś. U nas było podobnie i "laga" pomogła :) .

: 25 października 2013, 22:39
autor: kurylek
Ja też się męczyłem z tą półosią i okazało się, że wyciągnąłem tylko jedną cześć pina tą cieńszą

: 25 października 2013, 23:09
autor: TQT
O, to miałeś w aucie jeszcze oryginał.
Do nowych półosi to już dają tylko jeden kołek rozprężny.

: 27 października 2013, 03:24
autor: Jessus
Okazało się, że również miałem oryginalny kołek, po wybiciu obu części półoś zeszła.

Sprzęgło już nowe siedzi, skrzynia założona, zaskoczyła mnie tylna prawa śruba sanek, o ile odkręcała się bez większych problemów to przy skręcaniu coś strzeliło i kręci się w kółko. Co tam za patent siedzi, co proponujecie?

: 27 października 2013, 10:53
autor: carmaker
od tyłu jest nakrętka zabezpieczona blaszką zawsze się to ukręca jedynie dospawanie tej nakrętki do budy.Zastanawiam się jedynie po co to odkręcanie sanek mi skrzynia w 1.4 wyszła i weszła bez problemu górą po odkręceniu poduszki pod alternatorem i przesunięciu podwieszonego silnika...

: 27 października 2013, 14:21
autor: Jessus
Nie mam żurawia do silników, tak to bym całość do góry wytargał, dzięki za odpowiedź.

: 27 października 2013, 16:09
autor: carmaker
ja też nie mam :) silnik podwieszałem na rurce opartej o karoserie

: 27 października 2013, 16:43
autor: kabar
Polecam takie coś, kilka razy się przydało: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 28 października 2013, 06:56
autor: Jessus
Używałem tej belki raz na praktykach, fajna rzecz.


Zapomniałem co i gdzie ma być podpięte do rozrusznika. Dochodzą gruby przewód + prosto z aku, dodatkowo równie gruby przewód z wiązki (alternator?) razem z cienkim (wtyczka, to jasne gdzie wpiąć). Nie mam wątpliwości gdzie + z aku podpiąć, ale co z tym drugim równie grubym. Pozdrawiam :)


edit: znalazłem
jak z oczkami to są plusy jeden idzie prosto do aku a drugi idzie do alternatora one są razem plusy i wsówka normalnie też + 12v po kluczyku
Tak na początku podpiąłem, tylko przy zakładaniu klem na aku coś za bardzo iskrzyło jak dla mnie...

: 28 października 2013, 21:33
autor: vino1986
a no belka fajna sprawa. niejednokrotnie sie przydala a wcale nie takie bardzo duze pieniadze za nia...