Strona 1 z 1

silniczek krokowy

: 9 października 2013, 21:16
autor: Krokodyl
Witam Klubowiczów; mam problem z silniczkiem krokowym i chciałabym go wymienić. Mój pojazd to rs5 1,4 cat C3J E760 C083484 . W Dialogys pokazuje mi dwa numery tegoż silniczka : 8983502376, -375. Szukałam w sieci i nie znalazłam żadnej opcji sprzedaży-zakupu. Może któryś z kolegów ma idealnie pasujący, sprawny ten element do odstąpienia za rozsądną cenę?
Kochająca Swą Renatę Ilonka,
Pozdrawia.

: 12 października 2013, 16:54
autor: djmonkey
A co twój nie działa czy jak? bo jeśli nie chodzi to łatwo go naprawić . Częstą usterką jest brak szczotek a te można zrobić z miękkiego ołówka. Przy rozbieraniu uważaj na sprężynki !! rozmiar szczotek ø 3mm i 5-7 mm długości

: 13 października 2013, 15:21
autor: Krokodyl
bardzo wysokie obroty mi trzyma....

: 13 października 2013, 20:50
autor: djmonkey
No to jak masz wykluczone lewe powietrze to sprawdź go na krótko pod styki D oraz C podłączasz na krótko 12 V zależnie od polaryzacji powinien się wysunąć lub schować , te są bliżej silniczka .
Styk A i B jest stykiem rozwieranym po otworzeniu przepustnicy. Tak że przed sprawdzeniem miernik w łapkę tak abyś nie upalił styku przez nieprawidłowe podłączenie i przy okazji sprawdzisz sam styk czy działa poprawnie. Jak któryś element nie działa demontuj

Rozbierałem te urządzenie i po dosyć długim myśleniu z czego by tu dorobić szczotki , zrobiłem je grafitu ołówka HB ponieważ średnica była identyczna .
Po całej operacji najlepiej doregulować nastawnik na aucie i było już chyba opisywane jak to zrobić .
możesz wszystko wymyć benzyną ekstrakcyjną tylko pamiętaj o nasmarowaniu trybów tylko nie ładuj tam nie wiadomo ile smaru :]

: 15 października 2013, 17:34
autor: Krokodyl
Byłam dziś u mechanika cały dzień. Miał mi tylko zmienić olej w skrzyni i czujnik, a skończyło się na nowych klockach, wszystkich nowych uszczelkach: w kolektorze, pod mono i między kolektorem a blokiem, wywaleniem EGR-u.... :] Poprosiłam przy okazji o sprawdzenie silniczka krokowego i okazało się, że jest dobry tylko silnik brał lewe powietrze (dzięki DJMONKEY) gdyż dwie śruby (nakrętki) kolektora były zajebiście luźne i ręką odkręcalne...
Wszystko to dało fantastyczną poprawę pracy Renatki i trwało 6,5 godziny. Jak doszło do płacenia to Pan mi mówi 65 pln :) Dałam mu 80 bo patrzyłam mu na ręce i chłopak zrobił naprawdę świetną robotę !!! Wszystko dokładnie wyczyszczone, przyklejone - żadnej fuszerki. Młody chłopak na wsi, warsztat w garażu z kanałem ale dużo dobrych narzędzi i urządzeń, no i chce mu się :)
Jeszcze jedno pytanko: poprosiłam by mi zmierzył opór sondy lambda ale nie udało się. Sonda jedno przewodowa i masę łapał z obudowy. Czy oznacza to zakup nowej czy można to jakoś inaczej zmierzyć?
Dzięki wszystkim za pomoc w problemikach, jakie mnie dopadły były :okok:
szczególnie: dredzioch, djmonkey, tommies, TQT, Kabar i cyklista :okok:
Pozdrawiam,
Ilonka

: 18 października 2013, 12:53
autor: kkrasnall
Ale drogi ten mechanik :]

: 19 października 2013, 16:06
autor: djmonkey
powiedz ty mi po kiego grzyba sprawdzać opór sondy lambda ?
Aby sprawdzić poprawność jej działania należy użyć oscyloskopu i zobaczyć jaki ma przebieg ewentualnie jakimś analogowym miernikiem napięcia do jednego wolta .

: 19 października 2013, 16:59
autor: Krokodyl
dobra.......... przepraszam, poprawię się..... :zalamka: