Strona 1 z 2
kontrolka ładowania
: 15 lutego 2013, 17:17
autor: Krzysiek92
Dziasiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania, zgasiłem postał troszę ale po odpaleniu dalej sie swieci. Pasek cały, akumulator nowy, czy mógł wysiąść alternator?? czy jakieś zwarcie się zrobiło??
: 15 lutego 2013, 17:29
autor: kabar
Zmierz napięcie na aku w czasie pracy silnika i będziesz wiedział. Powinno być ~14V.
: 15 lutego 2013, 20:42
autor: krzysiek1285
Dokładnie 14.4 V skoro nadal świeci to albo szczotki, regulator napięcia albo diody prostownicze
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 15 lutego 2013, 22:11
autor: serrwieprzu
Taa ... Mnie też to wnerwia już drugi raz ... Nie wszystko jest ok ... ostatnio zgasiłem to dotykając kabelków przy alternatorze to tam siedzi '' diabeł '' Ale dokładnie co i jak ... cholera wie ... Teraz raz się pali raz nie

: 15 lutego 2013, 22:17
autor: kabar
krzysiek1285 pisze:Dokładnie 14.4 V
Niekoniecznie. Powinno być 13,8 - 14,4V w zależności od obciążenia alternatora.
: 15 lutego 2013, 22:38
autor: Krzysiek92
Jutro rano pomierzę tylko ciekawe czy do domu wrócę bo jadąc do roboty się już świeciła zobaczymy rano bo jak alternator nie trybi to będzie kicha ( w razie co linka i na podmianę alternatora

) I odrazu pytanko bo mam alternator po remoncie z 1,7 mono oczywiście R5 czy to bedzie pasowało do gaźnikowca badź mam też od 19. doradźcie
: 15 lutego 2013, 22:44
autor: djmonkey
serrwieprzu pisze:Taa ... Mnie też to wnerwia już drugi raz ... Nie wszystko jest ok ... ostatnio zgasiłem to dotykając kabelków przy alternatorze to tam siedzi '' diabeł '' Ale dokładnie co i jak ... cholera wie ... Teraz raz się pali raz nie

bo do regulatora dochodzi + po stacyjce oraz Lampka z deski. pewno coś zaśniedziałe styki masz lub kostka przy lampie
[ Dodano: 15 Luty 2013, 22:52 ]
Krzysiek92 pisze:Jutro rano pomierzę tylko ciekawe czy do domu wrócę bo jadąc do roboty się już świeciła zobaczymy rano bo jak alternator nie trybi to będzie kicha ( w razie co linka i na podmianę alternatora

) I odrazu pytanko bo mam alternator po remoncie z 1,7 mono oczywiście R5 czy to bedzie pasowało do gaźnikowca badź mam też od 19. doradźcie
alternator z R19 ma inną przednią tarczę tzn ucho jest na wprost a w r5 jest przesunięte.
jak chce ci się bawić to zamień tarcze i będzie cacy .
: 16 lutego 2013, 00:05
autor: tommies
Mogą być szpilki, które lubią się luzować.Te do których kable się przykręca. Trzeba odkręcić czarną plastikową osłonę i dopiero dokręcić wszystko. Ile jak się kiedyś nawnerwiałem przez ten przypadek - raz było ładowanie a innym razem nie, lub coś mrygało i wkurwiało

A jak już doszedłem co, to cała robota zamknęła się w kwadransie bo nawet paska nie trzeba luzować i można zrobić nie zdejmując altka.
: 16 lutego 2013, 14:08
autor: Krzysiek92
Problem rozwiązany. Urwała się końcówka od kabla prądowego. Kamień z serca że to nie alternator:)
: 4 listopada 2013, 14:34
autor: Jessus
Nie będę zakładał nowego tematu, a więc:
przy dużym obciążeniu (światła, nawiew full, światło stop, kierunkowskaz) zapala się kontrolka ładowania, zmierzyłem napięcie na akumulatorze na wolnych obrotach bez obciążania światłami itd. - 13,7V, nie wzrasta powyżej tego poziomu wraz z obrotami silnika. W którym elemencie alternatora szukać nieprawidłowości?
Pozdrawiam
: 4 listopada 2013, 16:03
autor: TQT
Zaczął bym w takiej kolejności:
- na początek połączenia przewodów do alternatora i masa do silnika, potem
- szczotki i pierścienie na wirniku,
- diody,
- regulator napięcia.
Nie wiem czy coś pomogłem?

: 4 listopada 2013, 17:10
autor: dredzioch1
To ja też się podepnę. Czy ta kontrolka w Campusie ma się palić zawsze i cały czas jak mam stacyjkę na kontrolki przekręconą?? Razem z ciśnieniem oleju i temperatura? Bo u mnie czasem się zapala, ale zazwyczaj nie. Rzekłbym nawet, że zapala się sporadycznie. Żadnych kłopotów z ładowaniem nie ma.
: 4 listopada 2013, 17:38
autor: J23G
u mnie tez tak jest

czyli mozna powiedziec ze ten typ tak ma
juz kiedys byl poruszany ten temat i o ile pamietam bylo tam kilka pomocnych porad.
wystarczy odszukac temat.

: 4 listopada 2013, 18:27
autor: Jessus
TQT pisze:Zaczął bym w takiej kolejności:
- na początek połączenia przewodów do alternatora i masa do silnika, potem
- szczotki i pierścienie na wirniku,
- diody,
- regulator napięcia.
Nie wiem czy coś pomogłem?
Oczywiście, dziękuję za odzew.
Byłbym wdzięczny za podpowiedź jak sprawdzić diody i regulator? Na przykład miernikiem uniwersalnym.
: 4 listopada 2013, 19:39
autor: djmonkey
Jak świeci lampka przy takiej konfiguracji radzę sprawdzić jakie napięcie jest na dodatkowym + regulatora bo coś mi się zdaje że w skrzynce bezpieczników jest zbyt duży spadek napięcia i głupieje regulator rozżarzając lampkę ale mimo to ładuje .
Na razie popraw masę alternatora jak i plus .