Strona 1 z 1

Nagrzewnica,słaby nawiew, temperatura silnika

: 14 stycznia 2013, 22:19
autor: Krzysiek92
Witam problem wygląda następująco: W piątek poskładałem silnik do kupy, zalane płynem, odpowietrzony i jazda próbna i kupa, jest słabe ogrzewanie tzn dopiero coś wieje jak otworzy się termostat, silnik bardzo szybko osiąga temperature. Wcześniej tworząc nowy układ wodny w silniku wg serwisówki podpiąłem nagrzewnice: silnik-odejście na parownik-zbiorniczek wyrównawczy ten górny cienki wężyk- górny króciec nagrzewnicy, dół natomiast zbiorniczek wyrównawczy-powrót z parownika-nagrzewnica. Poprzednio na starym silniku miałem odwrotną kolejność i starą nagrzewnice i była sauna, a teraz jest nowa nagrzewnica i iglo. Kolejna sprawa czy za temperaturę silnika jest w jakimś stopniu odpowiedzialny czujnik temperatury w głowicy czy on tylko jest po to aby wskazywać na zegarach??

: 15 stycznia 2013, 13:33
autor: krysiun
Nagrzewnica ma wejście i wyjście płynu - po coś to jest moze tutaj odwrotnie podłączyłeś ???

: 15 stycznia 2013, 20:26
autor: TQT
Czujnik temperatury w głowicy nie ma nic do temperatury silnika.
Może jednak coś nie tak podłączyłeś. W zasadzie górny króciec nagrzewnicy powinien być połączony z tym wężem gumowym do pompy wody, który idzie najwyżej w stosunku do poziomu i ma odpowietrznik. Inaczej nagrzewnica może mieć trudności z odpowietrzeniem.

: 18 stycznia 2013, 07:18
autor: jjmag
po drugie przerób zasilanie parownika bo to potrafi zgubić dużą ilosć ciepła a mianowicie zasilanie prosto z pompy na nagrzewnicę a w powrót z nagrzewnicy wepnij parownik tylko bez żadnych trójników a bezpośrednio w przewód, sprawa 3 a termostat wskazane wymienić koszt niewielki a różnica może być odczuwalna szybko