układ ogrzewania 1.4 mono
: 14 grudnia 2012, 21:20
mam pytanie odnośnie połączenia pompy z nagrzewnicą,jak powinny być połączone przewody wychodzące z pompy które oznaczyłem 1 i 2 z króćcami nagrzewnicy które też oznaczyłem 1 i 2.
Forum miłośników Renault 5
http://www.klubrenault5.pl/
nie wiem czy aby napewno tak byłoby dobrze, np w lagunie 1.8 zasilanie na nagrzewnice idzie dołem a powrót górąTQT pisze:Ale tak na logikę to chyba powinno być połączenie 1-1 i 2-2 na Twoich zdjęciach.
Najwyższy punkt węża z odpowietrznikiem czyli 1, z najwyższym punktem nagrzewnicy czyli 1. Cyba najłatwiej się wtedy odpowietrzy nagrzewnicę
tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domuSylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
to akurat nienajlepsze porównanie o ile w c.o. w domu sprawa jest jasna o tyle w samochodzie różnie z tym może być, na podłączenie ma np wpływ to jak jest umiejscowiona nagrzewnica, czasem jest pochylona itp, ma też wpływ układ rurek już w samej nagrzewnicy i tak jak już pisałem wcześniej na przykładzie laguny tam akurat jest podłączenie na odwrót-zasilanie dół a powrót góracyklista pisze:tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domuSylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
dokładnie ,w różnych autach jest różnie połączone i różnie umiejscowiona nagrzewnica ,w 5 akurat jest oznaczone zasilenie i powrót,natomiast nie wiem jak to jest z pompą dlatego pytam bo nie wiem który króciec z pompy to zasilenie i powrót od nagrzewnicyRYCHO35 pisze:to akurat nienajlepsze porównanie o ile w c.o. w domu sprawa jest jasna o tyle w samochodzie różnie z tym może być, na podłączenie ma np wpływ to jak jest umiejscowiona nagrzewnica, czasem jest pochylona itp, ma też wpływ układ rurek już w samej nagrzewnicy i tak jak już pisałem wcześniej na przykładzie laguny tam akurat jest podłączenie na odwrót-zasilanie dół a powrót góracyklista pisze:tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domuSylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.