Strona 1 z 1

układ ogrzewania 1.4 mono

: 14 grudnia 2012, 21:20
autor: Sylwó¶
mam pytanie odnośnie połączenia pompy z nagrzewnicą,jak powinny być połączone przewody wychodzące z pompy które oznaczyłem 1 i 2 z króćcami nagrzewnicy które też oznaczyłem 1 i 2.

: 14 grudnia 2012, 23:00
autor: TQT
Oryginalne rurki w zasadzie same pasują.
Ale tak na logikę to chyba powinno być połączenie 1-1 i 2-2 na Twoich zdjęciach.
Najwyższy punkt węża z odpowietrznikiem czyli 1, z najwyższym punktem nagrzewnicy czyli 1. Cyba najłatwiej się wtedy odpowietrzy nagrzewnicę.

: 15 grudnia 2012, 09:28
autor: Sylwó¶
nie mam już oryginalnych rurek i nie pamiętam jak to było połączone

: 15 grudnia 2012, 22:24
autor: RYCHO35
TQT pisze:Ale tak na logikę to chyba powinno być połączenie 1-1 i 2-2 na Twoich zdjęciach.
Najwyższy punkt węża z odpowietrznikiem czyli 1, z najwyższym punktem nagrzewnicy czyli 1. Cyba najłatwiej się wtedy odpowietrzy nagrzewnicę
nie wiem czy aby napewno tak byłoby dobrze, np w lagunie 1.8 zasilanie na nagrzewnice idzie dołem a powrót górą

: 15 grudnia 2012, 22:27
autor: djmonkey
zdejmij ten plastik od tunelu środkowego i zobacz w która stronę pokazuje strzałka na nagrzewnicy.

: 15 grudnia 2012, 23:07
autor: Sylwó¶
górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.

: 16 grudnia 2012, 12:10
autor: cyklista
Sylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domu

: 16 grudnia 2012, 12:37
autor: RYCHO35
cyklista pisze:
Sylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domu
to akurat nienajlepsze porównanie o ile w c.o. w domu sprawa jest jasna o tyle w samochodzie różnie z tym może być, na podłączenie ma np wpływ to jak jest umiejscowiona nagrzewnica, czasem jest pochylona itp, ma też wpływ układ rurek już w samej nagrzewnicy i tak jak już pisałem wcześniej na przykładzie laguny tam akurat jest podłączenie na odwrót-zasilanie dół a powrót góra

: 16 grudnia 2012, 14:25
autor: Krzysiek92
Wszystko masz ładnie pokazane w serwisówce Super 5 znajdującej się w dziale download dział 19 bodajże strona 265. Ja wzorując się na ten serwisowce zrobiłem instalacje wodna od nowa u siebie i jest gitara;)

: 16 grudnia 2012, 14:30
autor: Sylwó¶
RYCHO35 pisze:
cyklista pisze:
Sylwóś pisze:górny króciec nagrzewnicy to zasilenie a dolny to powrót.
tak samo jak masz w centralnym ogrzewaniu w domu
to akurat nienajlepsze porównanie o ile w c.o. w domu sprawa jest jasna o tyle w samochodzie różnie z tym może być, na podłączenie ma np wpływ to jak jest umiejscowiona nagrzewnica, czasem jest pochylona itp, ma też wpływ układ rurek już w samej nagrzewnicy i tak jak już pisałem wcześniej na przykładzie laguny tam akurat jest podłączenie na odwrót-zasilanie dół a powrót góra
dokładnie ,w różnych autach jest różnie połączone i różnie umiejscowiona nagrzewnica ,w 5 akurat jest oznaczone zasilenie i powrót,natomiast nie wiem jak to jest z pompą dlatego pytam bo nie wiem który króciec z pompy to zasilenie i powrót od nagrzewnicy

: 10 czerwca 2016, 14:28
autor: halabalax
Sorry za odgrzewanie starego watku. Potrzebuje informacji czy górny króciec nagrzewnicy to zasilanie czy powrót? Aktualnie mam nagrzewnice bez strzałek i do tego nieorginalne przewody:(

: 10 czerwca 2016, 16:50
autor: macky
pisze ci parę postów wyżej

: 10 czerwca 2016, 16:56
autor: halabalax
Ok juz widzę. Górny zasilanie, dolny powrót.