Strona 1 z 1
Problem z spryskiwaczami i mechaniką.
: 29 września 2012, 08:22
autor: Yamakas
Dostałem w swoje ręce niedawno Rapida i mam parę drobiazgów. Jeden z nich który sprawia mi kłopot to nie działający mechanizm spryskiwaczy. Nie miałem nigdy styczności z Renault całe życie na Fiatach a potem na Hondach i Mercedesach więc nie za bardzo wiem gdzie w nim co szukać. Jest tam SWAP silnika z Clio 1,9 D 90 KM. Możecie mi pomóc jak tam dojść do pompy płynu spryskiwaczy bo w ogóle nie słychać aby pracował więc może jakiś styk się obluzował. No chyba że ktoś spotkał się z podobnym problemem. Jestem otwarty na sugestie.
Jest jeszcze kwestia uszczelki pod głowicą. Zauważyłem spore ilości oleju w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia więc przypuszczam że walnięta uszczelka bo cały silnik zarzygany jak się patrzy z kanału. Jednak nie wiem jakie tam są parametry dokręcania głowicy. Ma ktoś może manuale do tego silnika oraz do Rapida?
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
: 29 września 2012, 08:39
autor: jjmag
zbiorniczek w rapidach jak i 5 zazwyczaj był montowany pomiędzy ścianą grodziową silnika a podszybiem obok wentylatora
: 29 września 2012, 20:02
autor: Robcio_GTT
Yamakas pisze:Jednak nie wiem jakie tam są parametry dokręcania głowicy
Zazwyczaj na nowej uszczelce masz napisane jak i ile dokręcać
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 30 września 2012, 12:23
autor: Yamakas
jjmag, dzięki będę jutro szukał aby zobaczyć co z nim.
Robcio_GTT, zazwyczaj to nie zawsze

: 2 października 2012, 20:01
autor: tommies
Jeśli z Clio to nie może być 90 KM - co najwyżej 65KM lub 55KM. Chyba że jest to 1.9 TD wtedy rzeczywiście ma 90KM, ale nie jest z Clio tylko z R19
Co do meritum czyli spryskiwaczy - 90% problemów to silniczki spryskiwaczy, ich konstrukcja jest słaba i łatwo dostaje się do nich woda powodując korozję. Czasami wystarczy rozmontować i wyczyścić (wersja rozbieralna) czasami po prostu trzeba wymienić na nowe. Pozostałe 10% to elektryka - zaśniedziałe kostki lub zgniłe przewody nawet jeśli z wierzchu wyglądają dobrze. To ostatnie powoduje że nawet z miernikiem często wykryć problem bo teoretycznie przejście jest, ale jak się poda wyższy prąd, to zgniły przewód nie wydala i silniczek nie działa.
Co do głowicy to jak koledzy radzili jest na uszczelce. a jak nie będzie to daj znać - poszukam w mądrej książce.
: 3 października 2012, 13:42
autor: Yamakas
Dziękuję za radę. Pierwsza próba dokopania się do silniczka nie powiodła się sporo trzeba tam rozkręcać : )
: 4 października 2012, 06:03
autor: jjmag
za przeproszeniem ale w pompki są na wierzchu ewentualnie dobrać się do tylnej jedna nakrętka 10
: 4 października 2012, 09:33
autor: Yamakas
Gdzie na wierzchu ja tam nie zlokalizowałem jej. Ma ktoś może jakiś manual albo foto?
: 4 października 2012, 15:59
autor: kabar
Pompki są w zbiorniczku od spryskiwacza. Zbiorniczek jest w podszybiu.
Jak do tego potrzebujesz manual to pewnie do włożenia kluczyka do stacyjki też?
: 5 października 2012, 09:22
autor: corey16