Strona 4 z 7
: 22 marca 2009, 14:58
autor: sas260
gazniik manula po RU
z tego manuala wynika ze nr 1 to sruba regulacji mieszanki biegu jalowego
: 22 marca 2009, 16:07
autor: Karol
sas260 pisze:gazniik manula po RU
z tego manuala wynika ze nr 1 to sruba regulacji mieszanki biegu jalowego
1 to elektrozawór, a śruba regulacji biegu jałowego jest obok

: 22 marca 2009, 16:16
autor: djmonkey
chyba tak będzie prościej

: 22 marca 2009, 16:39
autor: sas260
no dobra ale co zrobic z tymi falujacymi obrotami bo ja nie moge zejsc ponizej 1500 bo mi gazni silnik

moze to byc wina zaplonu bo jak kilka razy rece rozrusznikiem to po jakims czasie zaczyna mi blokowac silnik
: 22 marca 2009, 16:46
autor: wsmpw
a filter masz założony jak to ustawiasz?
: 22 marca 2009, 16:55
autor: Karol
zaczyna blokować silnik

a powiedz ty jak masz kable podpięte

może banalna sprawa ale miałem kiedyś podobnie, nie mogłem ustawić wolnych obrotów i po dłuższej męczarni okazało się ze były zamienione 2 kable od strony pompy

: 22 marca 2009, 16:58
autor: żuwik
Qwa... Pisze jak wół, wykręć ją tak żeby nie lało po przepustnicy, to ty że nie wiesz która to śrubka i równocześnie ze się nie da bo gaśnie. No pewnie że gaśnie bo go zalewa, może najpierw spróbuj potem pytaj? Qwa to forum mnie już denerwuje, najpierw się ludzie po pomoc zgłaszają a potem zamiast słuchać to mądrzejsi...
: 22 marca 2009, 17:02
autor: Karol

dokładnie

: 22 marca 2009, 17:43
autor: djmonkey
szczera prawda

: 22 marca 2009, 17:48
autor: sas260
żuwik nie denerwuj sie .
tylko sie pytam , bo jak krece ta sruba to zadnej reakcji nie ma
kabli nie mam zaminionych
nie nie mam filtra zalozonego jak to ustawiam
: 22 marca 2009, 17:51
autor: djmonkey
Zlikwiduj nieszcelności załóż filtr powietrza i kręć tak jak pisano
żuwik pisze:Paliwa w gardzieli na jałowym nie powinno być widać, bo powinno się wydobywać tylko i wyłącznie POD przepustnicą (zamkniętą - jak to na jałowym).
W większości książek o gaźnikach jest taka metoda: wkręcić na max śruby przepustnicy i mieszanki (przepustnicy - czytaj tak ,aby przepustnica isę zamknęła), odkręcić śrubę przepustnicy o 2 obroty i mieszanki o 1 obrót. uwaga NIE DZIAŁA W PRZYPADKU 32DRT.
Dla tego gaźnika śrubę mieszanki należy dużo bardziej wykręcić. Do momentu zaniknięcia lania po przepustnicy (to paliwo wycieka z rozpylacza, nie z obiegu jałowego). Niedługo po tym praca staje się równomierna. Od tego punktu procedura standardowa - mieszankę do uzyskania stabilnej pracy przy jak najwyższych obrotach, przepustnicę do uzyskania najniższych stabilnych obrotów, znów mieszankę do jak najwyższych, przepustnicę do jak najniższych. Aż do końca, czyli do momentu gdy kręcenie śrubą mieszanki nie spowoduje wzrostu obrotów. Poświęć na to ok. 15 minut ( w sensie nie krócej, co nagle to po diable), od momentu ustabilizowania na każdym etapie spróbuj jeszcze kręcić o 1/4 obrotu czy sie nie poprawia (układ ma pewną bezwładność). Potem już tylko analizator w celu doszlifowania.
UWAGI KOŃCOWE: silnik musi być nagrzany, ale przede wszystkim GAŹNIK MUSI BYĆ SPRAWNY. Tzn: wszystkie śruby, sprawne uszczelki przepustnica 2 gardzieli musi się domykać, a przy ostatecznym strojeniu na analizatorze puszka filtra musi być założona a sam filtr nowy.
Rada od serca - półśrodki kosztują 2x więcej niż kompleksowa naprawa. 2x więcej kasy, a czasu czasem 20x więcej (do dziś pamiętam 15krotne rozbieranie gaźnika JEDNEGO DNIA). Po kompleksowej naprawie auto nie widziało regulacji gaźnika do dziś (2 lata już będą), a pali nadal 6,5 po mieście (1.4 68KM)
: 22 marca 2009, 17:55
autor: wsmpw
pozatym możesz mieć starte ząbki przy tym mechaniźmie
: 23 marca 2009, 08:20
autor: żuwik
No właśnie o tym wspominałem. Typowa bolączka. Ktoś z klubu pewnie ma takie pochomikowane. Jak otworzysz przepustnicę, to przy wkręcaniu dyszy iglica powinna zacząć wystawać do wewnątrz gardzieli (ma bardzo duży skok, bardzo ostrą iglicę - czyli powierzchnię stożkową - i można ją głęboko wkręcić). Jeżeli po wykonaniu ok. 5-7 obrotów iglicy dalej nie widać, trza się zająć mechanizmem. Jak ma mały luz, może pomóc dociśnięcie śruby regulacyjnej śrubokrętem przy kręceniu - w celu skasowania luzu.
Jak nadal nic, wracamy do punktu w którym jest że aby ustawić bieg jałowy, gaźnik musi być sprawny.
: 23 marca 2009, 18:08
autor: sas260
igilca wkrecona na maksa potem 2 obroty odkrecone przepustnica troszke odkrecona ( znaczy sie sruba ) ale z tego co widze i tak cieknie paliwo

jak przepustnica zamknieta nie ma wogole wolnych obrotow , krecilem sruba od biegu jalowego i nic .
teraz mam obroty 1200 1500 i od czasu do czasu spadaja bo juz swiece zakopcone
a i jeszcze jedno z rana milem ogromny problem z odpaleniem .... blokowalo ciagle silnik

a jak dmuchnalem w gaznik to trusnela mi benzyna na twarz

wiec to czyba nie normalne
: 23 marca 2009, 18:59
autor: żuwik
Ja pierdole....
Przepraszam, wymiękam...
Sprzedaj auto, daj to jakiejś pani z klas 1-3 i spytaj czy to wystarczy, żeby Cię nauczyć czytać.
Najpierw zbadaj sobie IQ, poniżej pewnego poziomu każda nauka może nie dać wymiernych efektów.
A teraz nie bierz tego do siebie tylko rusz kurwa dupę i czytaj jeszcze raz mojego pierwszego posta -
Z E Z R O Z U M I E N I E M
Pytanie poza konkursem - co silnik potrzebuje żeby pracować? Ja kjuż dojdziesz do tego, że powietrze, to mam drugie pytanie: jak zamkniesz przepustnicę to skąd ma to zasrane powietrze wziąć, z wydechu?