Strona 4 z 4

: 29 kwietnia 2009, 07:17
autor: lodoo
jak stoi to nei ma poboru pradu... jak jedize to uzywasz urzadzen elektrycznych...
wyglada na niedoladowywanie albo nawet brak ladowania...
podstawa - napiecie na akumulatorze na wylaczonym silniku i na wlaczonym

sprawdz czy na zoltym kablu przy alternatorze jest napiecie +12V po wlaczeniu zaplonu - to jest sygnal do "wlaczenia" alternatora...

: 29 kwietnia 2009, 19:03
autor: rocker
Poszedłem na skróty - wymieniłem alternator ;-)
Jutro zobaczymy o co kaman :)
Dzięki za podpowiedzi :)

: 30 kwietnia 2009, 07:32
autor: lodoo
czy na skroty czy podwojna robota to sie jeszcze okaze :mrgreen:

: 1 maja 2009, 18:46
autor: rocker
Sie okazało :-D
Alternator :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 3 lipca 2009, 11:42
autor: Grzesiek451
Witam odświeżam temat żeby nie zakładać nowego. R5 1,4 Benz. 90' Ostatnio miałem taką niemiłą sytuację, że Renia zaczęła sie dziwnie zachowywać podczas jazdy, a mianowicie radio zaczęło migać tylko po paru sekundach zgasły kontrolki na desce a po przejechaniu jeszcze 200m renia zgasła. Wogóle sie nic nie świeciło po przekręceniu kluczyka na popych też nie dało rady zapalić. Scholowałem Renie. Naładowałem aku od prostownika i wszystko gra. Jak sprawdziłem napięcie na alternatorze to mi pokazuje na zapalonym silniku 0.5V a napięcie na aku nie wzrasta po zapaleniu silnika. Teraz pytanie czy alternator moge wsadzić z każdej R5?? Czy są różne? Dzięki za pomoc

: 3 lipca 2009, 12:03
autor: jjmag
od 1,1 do 1,4 były takie same jedynie różnica producenta występowała ale większość to valeo, a nie lepiej naprawić bo używany to już masz jakbyś nie zauważył

: 3 lipca 2009, 12:06
autor: Grzesiek451
Tylko alternator jak wymienić to wiem, bo to raczej skomplikowane nie jest, a naprawić alternator to nawet niewiem od czego zacząć...

: 3 lipca 2009, 13:18
autor: jjmag
na dzień dobry sprawdził bym szczotko regulator, a jak sie nie znasz to oddaj komuś czytaj dla elektryka niech powymienia szczotki łożyska i bieżnie i będziesz miał jak nówkę mnie osobiście we własnym zakresie oprócz wymiany bieżni kosztowało około 120 zeta z czego najdroższy był szczotko regulator napięcia do tego radziłbym pociągnąć dodatkową masę prosto z aku na altka, bo u mnie to było przyczyna że padało ładowanie a dokładnie zanim doszedłem to 2 diody spaliłem, ale przy tym co piszesz to po prostu szczotki prawdopodobnie się skończyły

: 3 lipca 2009, 16:58
autor: unikorn
tak, jest. Alternatora sie nie naprawia. Oddaje sie do regeneracji albo wymienia na nowy. W sumie to co można samemu zrobić to wymiana (o czym JJ pisał) regulatora napięcia. Tylko najpierw sprawdź w jakim stanie są bieżnie. Więcej znajdziesz w moim temacie ;)

: 4 lipca 2009, 06:19
autor: gufner
Jak bardzo chcesz jakiś alter, moze mam jeszcze swój od 1.1. Działał jak rozbierałem silnik wiec pewnie działa też teraz. No albo tak jak większość pisze, nówka jednak to nówka :)