Strona 4 z 6

: 13 marca 2008, 10:38
autor: Qucor
...

Ale że co :shock:

: 13 marca 2008, 11:26
autor: lodoo
juz jasne - niestety.... (temat karola o jego R5)

: 13 marca 2008, 18:14
autor: żuwik
Jakie "można zamknąć", wyciągaj gaźnik, jak kupisz 1.4 będziemy działać dalej ;) 3m sie ;)

: 13 marca 2008, 19:56
autor: Karol
rozważam opcję GTX ;) ale muszę trafić jakiegoś fajnego złomka, i hajs nazbierać.

chyba że trafię ładną budę w ładnym kolorze, to sobie do niej graty poprzekładam i mój obecny 1,4, który całe szczęście działa normalnie, mimo ze sanki się pogięły. raz odpaliłem, podziałał normalnie, i wyłączyłem. w sumie mój silnik to żyleta, 88 tys km ma teraz chyba.

i już drugi raz siedzi w skasowanem aucie.

: 15 kwietnia 2009, 20:40
autor: wysokiR19
Witam
domyślam się, ze jestem nowym posiadaczem gaźnika od Karola:)
Mam silnik c1j z klasycznym aparatem zapłonowym tj z przerywaczem.
Czytam to wszystko i dalej nie mam pojęcia jak podłączyć to podciśnienie:(
O co chodzi z tymi modułami?i z tym spadkiem podciśnienia przy otwarciu drugiej przepustnicy?
Mam jakieś wężyki i kilka zaworków i zielony jestem jak to podłączyć...
HELP!

: 15 kwietnia 2009, 21:14
autor: djmonkey
ściągnij serwisantkę jest w tym temacie http://www.forum.renault5.pl/viewtopic.php?t=1473
poszukaj zakładki " 12- fuel/air mixture " / carburettors i przeczytaj i pooglądaj schematy od strony 119 do 122

: 16 kwietnia 2009, 07:58
autor: unikorn
Nic nie czytaj, zaślep wszystko i tyle :P Ja w swoim nie mam 4. i tylko 1. mam podłączoną do modułu, po jej odłączeniu nie ma żadnej różnicy.

: 16 kwietnia 2009, 08:29
autor: lodoo
wydaje ci sie ze nie ma roznicy... jest roznica w kacie wyprzedzenia zaplonu... moze poprostu nie czujesz jej, ale wierz mi, ze jest :-D

: 16 kwietnia 2009, 08:42
autor: unikorn
A widzisz. W sumie to nie mam zielonego pojęcia do czego to draństwo jest. Rozbierałem gaźnik i widziałem że ten wężyk zasysa membrankę, która znowu podnosi blaszkę, która to znowu jest unoszona przez otwierającą się I przepustnicę. A w zasadzie to dokładnie w odwrotnej zależności. ;) Dla mnie widoczna różnica to :P gaśnięcie silnika.
Dzięki za podpowiedź Lodoo, muszę tę sprawę dokładniej obadać :D

: 16 kwietnia 2009, 10:04
autor: lodoo
obadaj tematy w ktorych wypowiadal sie na ten temat zuwik...
odnosnie modulow i zaplonu...

jesli amsz cos podlaczone z gaznika do modulu to chyba masz fejka....
z tego co wiem modul ma byc podlaczony w kolektor dolotowy a nie w gaznik...

: 16 kwietnia 2009, 11:26
autor: wysokiR19
Czyli normalnie podłączyć wężyk od przyśpieszacza zapłonu do gaźnika a resztę zaślepić?
A co dokładnie robi ten wynalazek z boku gaźnika co otwiera delikatnie 1 przepustnicę?
Do niego też normalnie wężyk podłączyć z gaźnika?

: 16 kwietnia 2009, 11:47
autor: unikorn
Mam Fejka jak nic. Ale nie idzie nic z kolektora do modułu :shock:

Obrazek

A3 - zaślepa
B3 - idzie do C
D - woże w bagażniku

Tak mam ja i widzę że nie za cudownie. Warto dodać że do D dochodzą u mnie dwa przewody... gdzieś z odchłani komory :P

: 16 kwietnia 2009, 12:55
autor: lodoo
a A3 to co to jest :-P
idzie w kolektor - ale poprzez gaznik w tym przypadku... o tym nie wiedzialem...
wchodzi w gardziel gaznika albo w jego podstawe, ale juz pod przepustnicami - czyli tak jakby do kolektora...

: 16 kwietnia 2009, 16:20
autor: unikorn
No no... a skąd wiesz czy za czy przed przepustnicą? Pewnie z logiki hehe. Owszem, na zdjęciach z początku wątku są 3 krućce i zagadką jest który z nich, to A3....


EDIE:
Pytanie konkursowe:
Co to jest i jak dokładnie nazywa się D?

: 16 kwietnia 2009, 17:21
autor: pavko
elektrozawór powietrza?