Strona 4 z 5

: 9 marca 2008, 10:37
autor: supermonster
Czegoś tu nie rozumiem... Renault 5 MkI to już auto kultowe, klasyczne. Samochód starej konstrukcji i jedyna droga do modyfikacji takiego auta to wyszukiwanie części oryginalnych (nowych bądź używanych) i przywracanie tego auta do stanu oryginalnego. Po 30 latach od wyprodukowania samochód taki raczej powinien być używany jako auto na weekend, na zlot, do czerpania przyjemności z jazdy przez miłośnika starych aut. Owszem, w wielu przypadkach jest to auto tanie i kupowane przez niezamożnych studentów lub inne osoby z niewielkim portfelem potrzebujące czterech kółek do jeżdżenia na codzień - OK. Ale profanacje w stylu wkładania silników z opla; min. 1.8 i szukanie mocy to droga do nikąd!!! Silnik 1.8 to moc w granicach 90 - 140 KM i spora masa czego Twoje auto na pewno nie wytrzyma (zawieszenie, hamulce, rozwiązania konstrukcyjne) Więc albo sprzedaj to auto komuś kto je uszanuje i doceni i kup sobie GTE/GTT lub inne auto klasy GTI i ścigaj się po ulicach albo zarzuć wreszcie takie plany i ciesz się autem, które ma w sobie to "coś" i nie musi być szybkie żeby je kochać!

W podpisie pod obrazkiem piszesz klasyk a tym co przezntujesz bliżej Ci do ulicznego huligana kręcącego do 6000 rpm na każdych światłach.

: 9 marca 2008, 10:42
autor: sopel
no dobra buda wnetrze wszystko orginał ja lubie porostu jak auto jest nie pozorne które kazdy sobie mysli ze jest wolne a w zeczywistosci jest inaczej!!!!mi własnie tylko o to chodzi!!!jak sie bydobrze zrobiło to by i wytrzymało!!

: 9 marca 2008, 11:09
autor: supermonster
ale nie w R5 MkI... w nowej budzie to już bardziej - i konstrukcja inna i większy wybór silników do potencjalnego SWAP'a.

: 9 marca 2008, 11:26
autor: lodoo
cyzli latwiej poprostu :-P ale po co isc na latwizne :-D jakas mocna motorownia w babci - super :-) ale zadnych wlotow, spoilerow itp...
z innej marki - NIE i jeszcze raz NIE

najlepiej silnik z alpinki i go podkrecic :-)

: 9 marca 2008, 11:58
autor: Greg205
Jedynie silnik z alpiny n/a lub turbo.

: 9 marca 2008, 13:16
autor: renata
silnik od opla?? fuck.... co za pomysły.. a co? leży taki w garazu i dlatego pytasz? czy co? bo nie kumam?

opel hehe adam heheh

normalnie czytam i leje w gacie :mrgreen:

: 9 marca 2008, 13:36
autor: Arti
mnie zatkało... :-(

: 9 marca 2008, 20:32
autor: Dziku
Kto ma hopla, wkłada Opla... Szkoda gadać, przecierz starą OHV'ke można bez problemu wykręcić jak sie chce zarówno turbo jak i N/A, a już zwłaszcza jak się ma główke od alpiny, to jak chcesz mieć N/A To wałek 290* i dwa DCOE/DHLA 40/45mm i dobry baran na wydech.... A turbo...temat rzeka, tu chyba nie ma końca, no chyba że budżetu ;D
Pozdro

: 9 marca 2008, 20:51
autor: sopel
no własnie mi o to chodzi z zewnatrz orginał jak sie patrzy srodek równiez tylko motor inny!!!wiem ze alpina najlatwiej nawet bez turbo by mnie interesowało ale tak jak juz wczesniej pisałem ciezko znalesc!!!czem opel.....moze dlatego ze miałem taki samochóed wczesniej i latwo zrobiłem z 1.4 100KM.

: 9 marca 2008, 21:02
autor: Dziku
a jaki masz problem z 1.4 z r5 zrobić 100KM, duzo trudniej niż w Hoplu? wątpię, te silniki aż się proszą o zrobienie im dobrze... zauważ że w serii dochodziły do 72KM... Warto poszukać, bo poczekasz, wydasz na alpine i masz plug'n'play, a hopel bedzie wieczną rzeźbą, zwłaszcza że nie wyprowadziswz mu napędu nad koło zamachowe, o łapach pod silnik, alternator i flanszy pod skrzynie nie wspomnę...
Pozdro

: 9 marca 2008, 22:45
autor: lodoo
i o elektryce :-D czujnikach itp - jesli jakis wtrysk

: 10 marca 2008, 07:24
autor: sopel
czyli pozostało mi szukac alpine!!!ok bd cierpliwy!!

: 16 marca 2008, 21:21
autor: tomo
Heja,
W ramach powitania: mam sobie taką renie na temat, czyli r4 ze zmienionym silnikiem ze starej r5ts.

Troche powalczylem z cleonem ale ogólnie wszystko jest plug&play.
Czuje się tą nadwyżkę mocy dlatego warto zmienic również skrzynkę

zamieściłem kilka fotek tutaj:
http://tomo.carbonmade.com/

: 17 marca 2008, 07:35
autor: sopel
witamy tomo jak widac swap wyszedł ładnie fajna renia :) ta puszke na gaznik to wzioles od pasata????

: 17 marca 2008, 08:45
autor: tomo
zasysanie jest przez dwuprzelotowego webera 32 dis 100 (jak w fuego) na nim jest taka oryginalna plastikowa obudowa z gumowym elementem amortyzującym drgania w który wepchnąłem kawałek rury PCV ze stożkiem :)
taka se prowizora. Jest jeszcze sporo detali do zrobienia no i podłoga chyba od podstaw estetykę zostawiam na koniec