Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Pompa hamulcowa z peugeot 406 (podmiana)

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

miałem na myśli przewody teflonowe owinięte specjalnym oplotem ze stali nierdzewnej. Od ludzi którzy tego używają dowiedziałem się że wyczuwalne jest usztywnienie pedału hamulca i lepsze wyczucie, są o wiele bardziej wytrzymałe na starzenie i nie mają tendencji do "puchnięcia" podczas hamowania szczególnie podczas sportowej jazdy. Fabryczne delikatnie się rozszerzają podczas hamowania a im starsze tym jest gorzej. Ja do tej pory nie miałem możliwości się o tym przekonać ale jak dojde do tego momentu podczas odbudowy alpiny to będę to bardzo poważnie brał pod uwagę. Co do cen to różne rzeczy słyszałem: w jednym miejscu że to wydatek kilku stówek a w innym że róznica między fabrycznymi to 30-50% w zależności od auta (miałem stronę tego sklepu w "ulubionych" ale skasowałem podczas formatowania partycji.) Do r5 można też ponoć dostać całe dedykowane zestawy , zakuwają również dowolne przewody na życzenie.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Komplet dedykowany to koszt ok 400 PLN. Ale przypomniała mi się jedna rzecz - w serwisach koparek można dorobić praktycznie każdy przewód ciśnieniowy i to za niewielką cenę. Kiedyś dorabiałem do wspomagania za chyba 10% ceny katalogowej oryginalnego i o jakiś kosmicznych parametrach wytrzymałościowych :)
Na razie temat przewodów sobie odpuszczam, bo i tak kosmiczne pieniądze już wydałem na graty.
vino1986

Post autor: vino1986 »

tommies pisze:Ale przypomniała mi się jedna rzecz - w serwisach koparek można dorobić praktycznie każdy przewód ciśnieniowy i to za niewielką cenę.
ja tak zakuwalem przewody te od wymiennika ciepla co ida do chlodnicy olejowej... tylko po starych zakluciach zeby jak orginal wygladalo... i to samo wlasnie mam jeszcze zamiar zrobic z hamulcowymi... bo do tylnych zaciskow praktycznie nie ma opcji zeby dostac przewod hamulcowy... poza oczywiscie tymi w oplocie na jebaju...
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

tommies pisze:Ale przypomniała mi się jedna rzecz - w serwisach koparek można dorobić praktycznie każdy przewód ciśnieniowy i to za niewielką cenę. Kiedyś dorabiałem do wspomagania za chyba 10% ceny katalogowej oryginalnego i o jakiś kosmicznych parametrach wytrzymałościowych
Jest to jakiś sposób, tylko zauważ że olej hydrauliczny i płyn hamulcowy to nie to samo, węże do hydrauliki koparek nie zawsze muszą byś odporne na działanie żrącego płynu hamulcowego. I znów przypomne to co pisałem wcześniej, kwestia prawna i ewentualne kosekwencje takich działań:takie ingerowanie w układ hamulcowy narusza obowiązujące w polsce przepisy.
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

RYCHO35 pisze:
-=wasq=- pisze: wieksze tarcze = wieksza pompa
co ma piernik do wiatraka?
Większe tłoczki (lub większa ich ilość)=większa pompa



piernik i wiatrak wspolna maja make :)


seryjne r5 ma srednice tloczka 18 19 w pompie


wsadzamy tarcze 280 z wiekszymi zaciskami z megane clio laguna gdzie pompa seryjna ma kolo 22 23 mm


hmmm po co nam wieksza pompa hmmm


odpowiedz sobie sam na to pytanie
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

no tak napisałem większe zaciski(tłoczki)=większa pompa
sama wielkość tarczy nie ma nic wspólnego z koniecznością wymiany pompy na większą, ale tarcza +zaciski jak najbardziej i o to mi właśnie chodziło
ODPOWIEDZ