Strona 3 z 3

EGR i magiczna uszczelka

: 1 grudnia 2009, 09:12
autor: pako
Witam.Nie jestem specem w temacie egr.Dlatego chciałem spytać w którym miejscu jest ten zawór i gdzie jest ta uszczelka.Moja renia 1,4 mono pali w mieście ok.9l. Może dałoby się to spalanie zmniejszyć?

Re: EGR i magiczna uszczelka

: 1 grudnia 2009, 09:25
autor: tommies
Poszukaj na forum, opisywałem kiedyś dość dokładnie i foty były.

Re: EGR i magiczna uszczelka

: 1 grudnia 2009, 10:43
autor: pako
A może jednak jakaś mała wskazówka,litości!

: 1 grudnia 2009, 11:29
autor: karo3003
EGR zaślepiłem a co do startera to jak założyłem inny komputer to mi działał ten silniczek... tylko na oryginalnym coś nie teges... :idea:

: 1 grudnia 2009, 12:30
autor: pako
No tak ale gdzie to się zaślepia i gdzie jest ta nieszczęsna uszczelka? Jaki silniczek?

: 1 grudnia 2009, 16:43
autor: karo3003
tu masz widoczne jak go zaślepić, uszczelka to pewnie chodzi o uszczelkę wtrysku żeby nie było lewego powietrza... silnik krokowy to takie cudo, jak stoisz przodem do samochodu to po lewej stronie pod filtrem powietrza masz takie śmieszne urządzenie które otwiera przepustnicę wtryskiwacza... ;-) dochodzi do niego kilka kabelków, nie sposób nie zauważyć :-P

: 1 grudnia 2009, 21:05
autor: tommies
Ech chłopaki chłopaki poszukać na forum się nie chce...
Nie powiem więcej...

A uszczelka to POMIĘDZY kolektorami

Obrazek

A tak wygląda niesprawny EGR - gołym okiem widać że zawór nie domyka

Obrazek

A z jednym się z przedmówcą zgodzę - uszczelkę pod obudową wtrysku ....

Obrazek

też należy przy okazji wymienić i dokładnie zerknąć na stan uszczelki kolektory/głowica

: 2 grudnia 2009, 09:09
autor: pako
Wielkie dzięki za wyczerpującą informację.

: 2 grudnia 2009, 16:04
autor: egonn87
tommies pisze:Mi tam więcej jak 7,5-8 po mieście w korkach nie spalił, a w trasie potrafi do 6 zejść. Cyka jak szwajcarski zegarek. Aż szkoda go będzie wymontować :)
Zazwyczaj wysokie spalanie w 1.4 mono to problem z EGR i magiczną uszczelką.
Ja jak jeszcze miałem W MIARĘ dobry ten wtrysk, to potrafiłem zejść też do 6-7 na trasie, zależy jak się jeżdzi, ale średnio potrzebuje 8-9 litrów toto minimum! Żadna oszczędność, teraz mądry po szkodzie kupiłbym chyba 1.7, a najmniej pali 1.1 i to jest chyba najlepsza opcja w R5... :roll: , niewiele jest słabszy od 1.4 i jeszcze kręci się tak wysoko, że niejednego "golfowca" można zaszokować- "To niemożliwe, zeby to miało 50 KM tylko...?!!!" :mrgreen:

: 2 grudnia 2009, 19:57
autor: karo3003
nie chcę zapeszać ale chyba znalazłem u siebie przyczynę... wiązka była uszkodzona w kilku miejscach i mogła nie kontaktować :roll: dodatkowo czujniki były w jako takim stanie... Dzisiaj sprawdziłem jak wychodzi mi spalanie i, uwaga w cyklu mieszanym w przewadze jazdy miejskiej wyszło dokładnie 8,56l/100km (metoda sprawdzania: zatankowanie na stacji orlen do pełna do pierwszego pstryknięcia, następnie przejechałem prawie 400km i znowu zalane do pełna na takiej samej stacji) można powiedzieć że nie ma rewelacji ale myślę że jest to do przyjęcia biorąc pod uwagę wiek auta. Nie sprawdziłem jeszcze działania sondy ale mam zamiar jutro się do tego zabrać. Życzę powodzenia i wytrwałości innym osobom z tym problemem :-)