kup z R19

to jest wersja silnika 16V plug and play do R5

To co ja napisałem to takie minimum, z grubszych rzeczy...
pompa paliwa, wiązki, komp, wydech, zegary, dolot, wężyki paliwowe, smok większy do baku (gtt) i masa innych dupereli, które wyjdą "w praniu"
generalnie ten silnik wchodzi do R5 w miarę prosto (pasują dziury w bloku do łap piątkowych, pasi skrzynia itd) nie trzeba dorabiać części itd...
ale trzeba troszku się pobawić

Silnik z clio ma na dole pompę wspomagania i niem a miejsca na łapę i jak chcesz z clio to trzeba spawać mocowanie poduszki do kielicha (zapraszam na nowe forum do tematu o białej rajdówce kabara i arka), z R19 ma mocowanie takie jak R5 - od dołu, ale za to łapa pompy wspomagania jest taka, ze jak ją zamontujesz to pompa wypada na wzmocnieniu czołowym R5

, jeśli rezygnujesz ze wspomagania to w zasadzie wyrzucasz to wszystko, wrzucasz alternator z R5 na łapie z R5 1,7, łapy silnika od 1,7 do sanek i wio... sanki mogą być z r5 - ale wtedy trzeba dać chłodnicę po skosie na krzywy ryj na trytki

... jak wrzucisz sanki z clio - są inaczej ukształtowane dołem i chłodnica wchodzi też po skosie, ale jak do siebie

jak chcesz wspomaganie i mocowanie dolne - to rozwiązanie u mnie w temacie - trzeba zrobić łapę pompy wspomagania i kupić pasek 1065

no i to w zasadzie większość spraw "dziwnych", reszta to wkręcanie śrubek
