Strona 3 z 7

: 13 maja 2009, 06:10
autor: unikorn
A to z clio nie są skośne?

: 13 maja 2009, 07:20
autor: lodoo
z tylu?? :shock: :shock:
z clio maja większe o 2mm tuleje amorów i trzeba zastosować tulejki pośrednie z 12 na 10mm
krótsze są moźe o jakieś 10mm max...
straszne ot się robi :]

PODSUMOWUJĄC SPRAWY HAMULCÓW 280mm ORAZ ZWROTNIC I PIAST:
- Zaciski pod tarcze 280mm mają inny rozstaw mocowań jak zaciski pod 238/259 - potrzebne są inne zwrotnice
- Zwrotnice pod zaciski na tarcze 280 pasują z megany, ale...
- Piasty muszą mieć wieloklin na półoś o 21 zębach, a nie 23 - są 2 rodzaje i trzeba uważać i zdobyć te prawidłowe
- Zwrotnice mogą być za grube od 1 do 5-6mm w miejscu łączenia z amortyzatorem - może zachodzić konieczność podszlifowania!
Reszta śrub, mocowań itd pasuje...

: 13 maja 2009, 07:26
autor: kaweq11
czyli jak nie uda sie kupic takich do r5 tl w moim miescie to próbowac od Clio?? duzo bedzie z tym roboty??

: 13 maja 2009, 07:30
autor: lodoo
no z poxipolu tulejek nie zrobisz... trzeba kupića lbo wytoczyć i potem wcisnąć - muszą siedzieć ciasno w amorach
może kup normalnie wysyłkowo amory takie jakie mają być i przynajmniej nie będziesz kombinował z tulejkami...

: 13 maja 2009, 07:34
autor: kaweq11
aha dzięki ;) jeszcze takie 2 pytanka ;P jesli moge bo nie chce tworzyc nowych tematów :

1. jakie amorki do tyłu ?? gazowe , olejowe , gazowo-olejowe??
2. drogie są sworznie do przednich piast?? (przedniego zawieszenia) chodzi o te koncówki co trzymaja od dołu tarcze ??

: 13 maja 2009, 07:35
autor: unikorn
Lodoo pisze:z tylu?? :shock: :shock:
nie doczytałem :oops:

: 13 maja 2009, 07:37
autor: lodoo
nie ma gazowych...
- są gazowo olejowe (potocznie nazywane gazowymi)
- i olejowe
zdecydowanie gazówki lepsze ;-)
sworznie coś koło 30zł/szt - zobacz sobie w sklepie INTERCARS tam masz różne firmy i ceny

: 13 maja 2009, 09:53
autor: kabar
Lodoo pisze:Zwrotnice mogą być minimalnie za grube w miejscu łączenia z amortyzatorem -
Hmm.. ja kiedyś mierzyłem i wyszło mi ok. 5-6 mm różnicy. Więc... szlifierka do płaszczyzn (mają takie tam gdzie głowice planują) i duuużo szlifowania

: 13 maja 2009, 10:37
autor: lodoo
podpieram się tym co was mówi ;-)
dodam Twoją uwagę do podsumowania

: 13 maja 2009, 10:41
autor: kabar
wasq mówił o zwrotkach od Clio Sport, a nie Megane :-)

: 15 maja 2009, 22:26
autor: -=wasq=-
amorki tyl jeszcze niech krulyk potwierdzi

ale ja i on mamy jamexy zolte jakies tam sport wlasnie z clio 1 i pasowaly idealnie bez zadnej rzezby

: 16 maja 2009, 09:54
autor: kaweq11
tak potwierdzam i ja z tymi amorkami :) wczoraj was pytałem o nie bo montowałem a dzis moge potwierdzic bo kupilem jakies tam sportowe i pasują bez żadnych przeróbek od Clio 1. I to co niektórzy mowili o tulejkach to chyba jakis mit ;) pasuja idealnie :)

: 17 maja 2009, 23:01
autor: wiater23
co do amorków to powinny pasować bez problemu sprawdzone brat miał clio I 1,8 i założył amorki od piątki bez problemu tylko z tego co pamiętam to któreś były dłuższe o 10 20 mm ale raczej te z clio miały wydłużone mocowanie górnej tulei

Z rzeczy które pasują to kratki na głośniki w drzwiach od nowszej R19 (oczywiście nie do R5 Campus) są ładniejsze i pasują beż przeróbek wzór coś na plaster miodu a poza tym przełączniki od szyb od R 19 tej nowszej (przełącznik w drzwiach) też pasują i nawet te z automatycznym zamykaniem szyb (tzn jedno przyciśnięcie i szyba jedzie sama do góry)
Cała mądrość jest w tym przełączniku bez przeróbek elektryki można mieć fajny bajer w
R5 jedynie co to trzeba pokombinować bo przycisk jest cieńszy i po włożeniu w tunel wygląda jak zapadnięty (jakaś mądra podkładka i jest ok)

Sworznie wahacza ( łączą zwrotnice z wahaczem) pasują od większości renówek tzn na pewno od clio I i II megane R19

Sanki silnika pasują od clio I R19 i od megane raczej też rozstawy otworów są takie same różnią się podstawą pod chłodnicę i mocowaniem poduszek silnika (zwłaszcza clio i megane) ale ta informacja może przyda się komuś co planuje swapa

Widziałem też R5 z deską rozdzielczą od clio I więc pewnie też pasuje ( nie wykluczone że trzeba zrobić modernizację w okolicy elektryki i nagrzewnicy)

Stacyjka od R11 pasuje do campusa

Silnik tylnej wycieraczki jest taki sam jak w clio I zamiany wymaga blacha do której jest przykręcony silniczek i którą przykręca sie do klapy

Przełącznik zespolony świateł i migacza też powinien pasować od clio I tyko sam przełącznik ma inną rączkę ( nie zakładałem widziałem w R5)

: 18 maja 2009, 06:40
autor: Sweeper
z Kangoora jedynki pasują sworznie wahaczy, elementy gumowe do stabilizatora

: 18 maja 2009, 07:33
autor: lodoo
kurcze - sorry za te tulejki...
popier... mi się...
Clio jest ok!
miałem amory z mercedesa busa jakiegoś starego - 380 czy jakośtak, które to właśnie miały jedną tulejkę 12mm, a poza tym pasowały....
miały być twardsze - ale chyba nie były ;-)
Clio miałęm z firmy NK bo przysłali mi jeden z clio i 1 z R5 przez pomyłkę - i z Clio był troszkę krótszy albo troszkę dłuższy - już nie pamiętam...
Przepraszam bardzo jeszcze raz za wprowadzanie w błąd...