Strona 3 z 7
: 13 maja 2009, 06:10
autor: unikorn
A to z clio nie są skośne?
: 13 maja 2009, 07:20
autor: lodoo
z tylu??
z clio maja większe o 2mm tuleje amorów i trzeba zastosować tulejki pośrednie z 12 na 10mm
krótsze są moźe o jakieś 10mm max...
straszne ot się robi
PODSUMOWUJĄC SPRAWY HAMULCÓW 280mm ORAZ ZWROTNIC I PIAST:
- Zaciski pod tarcze 280mm mają inny rozstaw mocowań jak zaciski pod 238/259 - potrzebne są inne zwrotnice
- Zwrotnice pod zaciski na tarcze 280 pasują z megany, ale...
- Piasty muszą mieć wieloklin na półoś o 21 zębach, a nie 23 - są 2 rodzaje i trzeba uważać i zdobyć te prawidłowe
- Zwrotnice mogą być za grube od 1 do 5-6mm w miejscu łączenia z amortyzatorem - może zachodzić konieczność podszlifowania!
Reszta śrub, mocowań itd pasuje...
: 13 maja 2009, 07:26
autor: kaweq11
czyli jak nie uda sie kupic takich do r5 tl w moim miescie to próbowac od Clio?? duzo bedzie z tym roboty??
: 13 maja 2009, 07:30
autor: lodoo
no z poxipolu tulejek nie zrobisz... trzeba kupića lbo wytoczyć i potem wcisnąć - muszą siedzieć ciasno w amorach
może kup normalnie wysyłkowo amory takie jakie mają być i przynajmniej nie będziesz kombinował z tulejkami...
: 13 maja 2009, 07:34
autor: kaweq11
aha dzięki

jeszcze takie 2 pytanka

jesli moge bo nie chce tworzyc nowych tematów :
1. jakie amorki do tyłu

gazowe , olejowe , gazowo-olejowe??
2. drogie są sworznie do przednich piast?? (przedniego zawieszenia) chodzi o te koncówki co trzymaja od dołu tarcze

: 13 maja 2009, 07:35
autor: unikorn
Lodoo pisze:z tylu??
nie doczytałem

: 13 maja 2009, 07:37
autor: lodoo
nie ma gazowych...
- są gazowo olejowe (potocznie nazywane gazowymi)
- i olejowe
zdecydowanie gazówki lepsze

sworznie coś koło 30zł/szt - zobacz sobie w sklepie INTERCARS tam masz różne firmy i ceny
: 13 maja 2009, 09:53
autor: kabar
Lodoo pisze:Zwrotnice mogą być minimalnie za grube w miejscu łączenia z amortyzatorem -
Hmm.. ja kiedyś mierzyłem i wyszło mi ok. 5-6 mm różnicy. Więc... szlifierka do płaszczyzn (mają takie tam gdzie głowice planują) i duuużo szlifowania
: 13 maja 2009, 10:37
autor: lodoo
podpieram się tym co was mówi

dodam Twoją uwagę do podsumowania
: 13 maja 2009, 10:41
autor: kabar
wasq mówił o zwrotkach od Clio Sport, a nie Megane

: 15 maja 2009, 22:26
autor: -=wasq=-
amorki tyl jeszcze niech krulyk potwierdzi
ale ja i on mamy jamexy zolte jakies tam sport wlasnie z clio 1 i pasowaly idealnie bez zadnej rzezby
: 16 maja 2009, 09:54
autor: kaweq11
tak potwierdzam i ja z tymi amorkami

wczoraj was pytałem o nie bo montowałem a dzis moge potwierdzic bo kupilem jakies tam sportowe i pasują bez żadnych przeróbek od Clio 1. I to co niektórzy mowili o tulejkach to chyba jakis mit

pasuja idealnie

: 17 maja 2009, 23:01
autor: wiater23
co do amorków to powinny pasować bez problemu sprawdzone brat miał clio I 1,8 i założył amorki od piątki bez problemu tylko z tego co pamiętam to któreś były dłuższe o 10 20 mm ale raczej te z clio miały wydłużone mocowanie górnej tulei
Z rzeczy które pasują to kratki na głośniki w drzwiach od nowszej R19 (oczywiście nie do R5 Campus) są ładniejsze i pasują beż przeróbek wzór coś na plaster miodu a poza tym przełączniki od szyb od R 19 tej nowszej (przełącznik w drzwiach) też pasują i nawet te z automatycznym zamykaniem szyb (tzn jedno przyciśnięcie i szyba jedzie sama do góry)
Cała mądrość jest w tym przełączniku bez przeróbek elektryki można mieć fajny bajer w
R5 jedynie co to trzeba pokombinować bo przycisk jest cieńszy i po włożeniu w tunel wygląda jak zapadnięty (jakaś mądra podkładka i jest ok)
Sworznie wahacza ( łączą zwrotnice z wahaczem) pasują od większości renówek tzn na pewno od clio I i II megane R19
Sanki silnika pasują od clio I R19 i od megane raczej też rozstawy otworów są takie same różnią się podstawą pod chłodnicę i mocowaniem poduszek silnika (zwłaszcza clio i megane) ale ta informacja może przyda się komuś co planuje swapa
Widziałem też R5 z deską rozdzielczą od clio I więc pewnie też pasuje ( nie wykluczone że trzeba zrobić modernizację w okolicy elektryki i nagrzewnicy)
Stacyjka od R11 pasuje do campusa
Silnik tylnej wycieraczki jest taki sam jak w clio I zamiany wymaga blacha do której jest przykręcony silniczek i którą przykręca sie do klapy
Przełącznik zespolony świateł i migacza też powinien pasować od clio I tyko sam przełącznik ma inną rączkę ( nie zakładałem widziałem w R5)
: 18 maja 2009, 06:40
autor: Sweeper
z Kangoora jedynki pasują sworznie wahaczy, elementy gumowe do stabilizatora
: 18 maja 2009, 07:33
autor: lodoo
kurcze - sorry za te tulejki...
popier... mi się...
Clio jest ok!
miałem amory z mercedesa busa jakiegoś starego - 380 czy jakośtak, które to właśnie miały jedną tulejkę 12mm, a poza tym pasowały....
miały być twardsze - ale chyba nie były

Clio miałęm z firmy NK bo przysłali mi jeden z clio i 1 z R5 przez pomyłkę - i z Clio był troszkę krótszy albo troszkę dłuższy - już nie pamiętam...
Przepraszam bardzo jeszcze raz za wprowadzanie w błąd...