Strona 3 z 4
: 13 kwietnia 2008, 10:19
autor: lodoo
gumy czy poliuretany??

: 13 kwietnia 2008, 10:29
autor: wsmpw
własnie, guma ci piszczy po drążku człowieku to chyba słabo skręciłeś obejme,jak wszystko jest ok to nic nie piszczy ani nic
(mówimy tu o oryginalnych gumach)
: 13 kwietnia 2008, 22:12
autor: Ronin317
Lodoo pisze:gumy czy poliuretany??
I to i to

: 14 kwietnia 2008, 00:36
autor: Antystatyczny
Co do skrzypienia i piszczenia wypowiem się na przykładzie puga309. Wymieniałem w nim gumy stabilizatora(wszystkie) i nic nie skrzypiało mimo tego, że nie zastosowałem żadnego smaru, płynu, niczego. Poskłądane na sucho. Co ciekawsze...facet w sklepie pytał sie mnie o kolor gum

Okazało się, że moje są niebieskie... i dał mi nowe rózwnież niebieskie. W R5 kiedyś wymieniałem tylko te końcowe gumki i ich też nie smarowałem. Kupię, poskąłdam na sucho i zobaczę...wszak człowiek najlepiej pamięta własne błędy.
: 15 kwietnia 2008, 21:24
autor: Antystatyczny
Kupiłem dziś gumy drążka stabilizatora firmy Sasic oraz końcówkę drążka kierowniczego firmy RTS. Mogą być, czy raczej kiepski zakup?
: 15 kwietnia 2008, 21:26
autor: kabar
Sasic OK, RTS... musi być

: 16 kwietnia 2008, 19:52
autor: Antystatyczny
Czy te RTS'y wytrzymają chociaż rok?:) Facet akurat nie miał z firmy TRW,a ja już to chciałem mieć koniecznie za sobą...

: 2 maja 2008, 23:18
autor: Antystatyczny
Po naprawie zawieszenia mam jedną wątpliwość. Zauważyłem dziś, że podczas manewrowania( koła maksymalnie skręcone w lewo, cofanie, zjazd z krawężnika) usłyszałem stuk...heh..wszystko jest sztywne, nie znalazłem żadnych luzów!Sworznie wahaczy, końcówki drążków, gumy stabilizatora wymienione. Tuleje wahaczy na szarpaku sprawdzone. Łożyska McPhersonów? To się dzieje tylko przy maksymalnym skręcie.
: 2 maja 2008, 23:44
autor: lodoo
sprawdz czy wahacz ktorys nie przesunal sie na tulejach i czy nie dotyka mocowan w sankach

: 3 maja 2008, 22:34
autor: Antystatyczny
To jest myśl....Dzięki, sprawdzę:)
: 3 maja 2008, 22:38
autor: lodoo
nie tyle mysl co wlasne doswiadczenie sprzed 2 lat

zakonczone najpierw wymiana tulejek a potem wymiana wahacza na nowy bo wymiana tulejek nie pomogla

: 26 maja 2008, 18:01
autor: Yoshi
Odświerzę trochę temat.
Wczoraj coś mi zaczęło stukać w z prawej strony. Objawia się to przy skręcie kół w prawo, w lewo nie i tylko w okolicach połowy skrętu. Mały lub maksymalny skręt nie powoduje stuków, tylko w polowie.
Myślałem ze to mi półoś siadła ale ona by strzelała chyba przy wiekszym skręcie również oraz tylko podczas jazdy (tak mi sie wydaje) a to strzela również na postoju jak zakręce kierą.
Przy pokonywaniu progów zwalniajacych również coś tam hałasuje z prawej a lewej nie (mam luzy na gumach w mc personie to wiem ale zwykle oba koła synchnronicznie pukaly ale teraz jadąc wolno tylko prawe)
Myślicie, że co to może być ? Tak na parkingu patrzałem pod spód ale nic nie wypatrzyłem
Z tego co pamiętam rok temu miałem zmieniane po obu stronach gumy drązkach kierowniczych i końcowce wachacza (na pewno było robione z lewej bo tam była masakra ale ja lipy nie uznaje wiec z tego co pamietam od razu symetrycznie druga strona), wiec chyba się tak szybko nie wybiło?
: 26 maja 2008, 18:06
autor: Piotrek
ja bym podejrzewał przeguby(jeżeli tak to cała półoś do wymiany), luzy na makpersonach, ewentualnie plastikowe nadkole ci pękło i trze przy skręcie. czy coś więcej nie wiem.
: 26 maja 2008, 23:18
autor: Antystatyczny
Yoshi, jeśli założyłeś elementy np firmy HART to po roku są do wyrzucenia

Z dobrych i niedrogich części polecam gumy firmy Sasic oraz np. sworznie wahacza firmy TRW. Jeśli tłucze się coś przy zjeżdżaniu z krawężnika to podejrzewałbym sworzeń wahacza lub coś u góry McPhersona. Jesli przy podjeżdżaniu pod krawężnik to tuleje wahacza lub guma stabilizatora. Jeśłi stuki sa tylko podczas przenoszenia napędu( na luzie brak stuków) to jednoznacznie świadczy to o uszkodzeniu półosi.W poprzedniej reni miałem w specyfizny sposób uszkodzoną półoś. Stukała tylko podczas skręcania pod odpowiednim kątem i oczywiście podczas przenoszenia napędu.
EDIT: Teraz doczytałem się, ze na postoju również strzela

Jeśli strzel ana postoju to ja stawiam na łożysko McPhersona

Napisz jeszczy, czy masz problem z odbijaniem kierownicy po skręcie, czy masz problem ze ściąganiem samochodu na tę stronę, w którą był ostatni skręt itp.
: 2 czerwca 2008, 20:18
autor: Yoshi
Byłem dziś z wizytą u mechaniora aby umówić jakiś termin naprawy. A on stwierdził zebym wjechał najpierw i rzuci okiem czy to na pewno to. Po paru minutach róznych zabiegów uznał, że jednak tak jak myślałem, to są łożyska w mc personach. Tak wiec zostało mi tylko podjechać do niego na wymiare jak bedzie miał wolny termin. Łożyska i gumy juz kupiłem jutro zerknę co mam za firme.
Co do elementów które miałem wymieniane to nie pamietam jakiej były firmy

.